ליברה >> ההפסד הצטמצם ל-2.2 מיליון שקל

חברת הביטוח ליברה מפרסמת את תוצאותיה לשנת 2019 וצפויה לעבור לרווחיות כבר בשנת 2020

 

 
אתי אלישקוב צלם אבי מועלאתי אלישקוב צלם אבי מועל
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/03/2020

חברת הביטוח הדיגיטלית "ליברה", שהחלה את פעילותה בחודש מאי 2018, מפרסמת את תוצאותיה העסקיות לשנת 2019:
 
הפרמיות ברוטו בשנת 2019 הסתכמו בכ-85.6 מיליון שקל, לעומת פרמיות ברוטו בסך 14.1 מיליון שקל בתקופה שבין 6 במאי 2018 (מועד תחילת פעילות) ועד 31 בדצמבר 2018. 
 
הפרמיות שהורווחו ברוטו בשנת 2019 הסתכמו בכ-54.6 מיליון שקל, לעומת 3.2 מיליון בתקופה שבין 6 במאי 2018 לסוף אותה שנה (עלייה של מעל 1,600 אחוזים). 
 
ההפסד הנקי לאחר מס, הסתכם בשנת 2019 בכ-2.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11.3 מיליון שקל בסוף 2018, כאשר בשנת 2020 צפויה החברה לעבור לרווחיות תפעולית. ההוצאות הקבועות של החברה כוללות הוצאות הנהלה וכלליות, הוצאות שיווק והוצאות שכר, אשר הסתכמו בתקופת הדוח בכ-26.4 מיליון שקלים.
 
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש בשנת 2019 הסתכמו ב-52.4 מיליון שקל, לעומת 8.8 מיליון שקל בסוף 2018. ההפסד לפני מס הסתכם לסך של כ -2.0 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של כ-5.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד בענף רכב רכוש, נובע בעיקר מהוצאות קבועות הכוללות בעיקר הוצאות שכר ושיווק העולות על ההכנסות, כמצופה בשנים הראשונות לחיי חברה.
 
 הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה בשנת 2019 הסתכמו בכ-32.2 מיליון שקל, לעומת 5.3 מיליון שקל בסוף 2018. ההפסד לפני מס הסתכם לסך של כ-2.9 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של כ-3.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בענף רכב חובה, נובע בעיקר מהוצאות קבועות הכוללות בעיקר הוצאות שכר ושיווק העולות על ההכנסות, כמצופה בשנים הראשונות לחיי חברה.
 
הפרמיות ברוטו בביטוחי דירה בשנת 2019 הסתכמו בכמיליון שקל. החברה החלה בשיווק ביטוחי דירה לקהל הרחב במהלך הרבעון השלישי של 2019, והיא מציעה ביטוחי מבנה וביטוחי תכולה (ביחד או בנפרד) וכן ביטוח מבנה למשכנתה. 
 
לאחר תאריך המאזן, חתמה ליברה על הסכמי השקעה עם  אלטשולר שחם בע"מ ומשקיעים נוספים, להקצאת מניות בסכום של 10.4 מיליון ₪ לפי שווי של 175 מיליון ₪. כספי ההשקעה ישמשו את ליברה להרחבת פעילותה לתחום ביטוח חיים, וזאת על מנת להמשיך בתנופת הפעילות המוצלחת של החברה. 
ההון העצמי של החברה, נכון לסוף 2019, הסתכם בכ-21.9 מיליון שקל, סכום הגבוה בכ-2.8 מיליון שקל מההון העצמי המינימלי הנדרש המתחייב לפי תקנות ההון. לאחר תאריך המאזן, פעלה החברה, כאמור, להקצאת 2,720,920 מניות מתוך ההון הרשום של החברה, שהגדילה את ההון העצמי של החברה בכ- 10.4 מיליון שקל, ובנוסף תרמה לירידה בדרישות ההון בסך של כ- 1.6 מיליון שקל בגין השקעות. כך, ההון העצמי של החברה מסתכם כיום ב- 32.3 מיליון ש"ח המהווים כ-185% מההון הנדרש. 
 
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "תוצאות שנת 2019 עולות על כל התחזיות המוקדמות, ועל פי קצב הצמיחה, על אף משבר הקורונה,  אנו מעריכים כי החברה תעבור לרווחיות תפעולית מלאה עד סוף שנת 2020. מאז הקמתה פעלה ליברה לשנות סדרי ביטוח ומהר מאוד הפכה לסמן ימני בענף. אנחנו בהחלט שמחים על כך, ובכוונתנו להמשיך להוביל מהלכים, אשר יביאו ערך נוסף למבוטחים"
במהלך השנה שיווקה החברה כ- 70 אלף פוליסות, ונכון למועד עריכת הדו"ח מספר לקוחותיה עומד על כ- 40 אלף. מאז תחילת פעילותה של ליברה ועד כה, חילקה ליברה לציבור לקוחותיה כ-4.6 מיליון ליברות, מתוכם כ- 1.1 מיליון ליברות הומרו לשקלים ומומשו על ידי לקוחות החברה, ככסף לכל דבר.
 
 
 

 

x