מניית פלוריסטם >> תרופה ישראלית הוזרקה לחולי קורונה בארץ

לקרנות המשקיעות בפלוריסטם לחץ כאן

 

 
יקי ינאייקי ינאי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/03/2020

   
החלו טיפולי חמלה בחולי קורונה בישראל בתרופה של חברת פלוריסטם הישראלית:
שלושה חולי קורונה טופלו בתרופה המופקת מתאי שלייה שנתרמו ע"י נשים לאחר לידה
 
  • בימים הקרובים מצפה פלוריסטם לטפל בחולים נוספים בישראל ותעדכן לגבי התוצאות הקליניות כאשר יהיו בידיה נתונים משמעותיים
  • החולים שטופלו משתייכים לקבוצת סיכון בשל גיל ומחלות רקע
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פלוריסטם, הודיעה היום (ב') כי העניקה לראשונה טיפול לשלושה חולים ישראלים בשני בתי חולים שונים במסגרת תכנית טיפול חמלה ב-COVID-19, כפי שאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי. הטיפול של פלוריסטם הינו תרופה המופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית. הטיפול התאי ניתן לחולים בהזרקה לתוך השרירים, ללא כל צורך בהתאמה גנטית בין התורמת מטופל.
כל שלושת החולים המטופלים נמצאים בקבוצת סיכון גבוה בהתבסס על גילם ומחלות רקע קיימות. החולים חוו כשל נשימתי חמור, עברו צנרור של הקנה וחוברו להנשמה מלאכותית. פלוריסטם עוקבת מקרוב אחר מצבם הקליני של מטופלים אלה, ביחד עם אנשי הצוות הרפואי של בתי החולים המספקים את הטיפול. בימים הקרובים מצפה פלוריסטם לגייס מטופלים נוספים בישראל ולמסור עדכונים לגבי התוצאות הקליניות  כאשר יהיו בידיה נתונים משמעותיים.
פלוריסטם מוכנה לעלייה משמעותית בייצור התרופה (תאי PLX), תוך שמירה על איכות עקבית בייצור התאים על מנת לעמוד בביקוש הצפוי. הייצור נעשה במתקניה של פלוריסטם החיפה המחזיקים בהסמכת GMP (תנאי ייצוא נאותים).
ממצאים ממחקרים פרה-קליניים עם תאי PLX של פלוריסטם המיוצרים משלייה הראו יעילות טיפולית במודלי יתר לחץ דם ופיברוזיס ריאתיים, פגיעה אקוטית בכליות ופגיעה במערכת העיכול, כולם סיבוכים אפשריים של COVID-19.
תאי השלייה של פלוריסטם נמצאים בימים אלה בשיאם של ניסויים קליניים מתקדמים בבני אדם (שלב 3) בשני מצבים רפואיים אחרים, פגיעות שרירים לאחר שבר ירך ואיסכמיה בגפיים תחתונות. התאים הוכחו כמעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה.
מנכ"ל ונשיא פלוריסטם, יקי ינאי אמר כי "בעת חירום זו, יש לנו הכבוד להשתתף במאמץ העולמי לתמיכה במטופלים ובמערכות הבריאות. יכולות הייצור המתקדמות של פלוריסטם מאפשרות לנו לענות על הצורך הפוטנציאלי בטיפול במספר רב של חולים במסגרת טיפולי חמלה ומחקרים קליניים במספר רב של מדינות ובתי חולים, בהתאם להרחבת התוכנית שלנו ואישורי הרגולציה. אנו ניצבים כעת בפני מצב עולמי שונה מאד, וכל הצוות של פלוריסטם מחויב כולו להיות חלק חשוב מהפתרון".
 
הסכם עם בית החולים הגדול בברלין 
לאחרונה חתמה פלוריסטם על הרחבת הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטת  שאריטה לרפואה ברלין, שהינה חלק מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי מהגדולים בגרמניה.
על פי ההסכם, תורחב מסגרת המחקר הקיימת בין הצדדים ותכלול גם פרויקט משותף שיבחן את ההשפעות הטיפוליות של תאי השלייה של פלוריסטם, הרשומים כפטנט, בטיפול פוטנציאלי בסיבוכים נשימתיים ואימונולוגיים הקשורים ל- .COVID-19
 
למה דווקא תאי שלייה? נס החיים ממשיך לתת חיים
מה שבעבר היה בגדר מדע בדיוני, היום הוא מציאות. רבות דובר וידוע על סגולות השלייה. אבל הפעם מדובר ביתרונות רפואיים שנבדקו והוכחו מדעית. 
תאי גזע משליות של נשים שתרמו אותן לאחר ניתוח קיסרי, הופכות מפסולת רפואית לתרופה מצילת חיים, במגוון רחב של אינדיקציות. כל זאת ללא צורך בהתאמה גנטית בין תורמת השלייה למטופל. תורמת אחת ישראלית יכולה לסייע לחולים ברחבי העולם. 
 
איך זה עובד?
הטיפול הינו פשוט וזמין – תאי שלייה גדלים ומתרבים בסביבה מבוקרת המדמה את התהליכים שבגוף האדם והמוצר הינו בקבוקון המכיל מאות מיליוני תאים שניתנים בהזרקה לשריר ללא צורך בהתאמה גנטית בין התורמת לבין המטופלים. תהליך גידול התאים נעשה במפעל לייצור תאים של פלוריסטם שהינו היחיד מסוגו בעולם ובטכנולוגיה ייחודית הרשומה כפטנט ופותחה ע"י החברה. 
 
x