מניית תמר פטרוליום >> גידול של 11.7% בהכנסות נטו לכ-292 מיליון דולר; הרווח הנקי עלה בכ-27% לכ-125.7 מיליון דולר

לקרנות המשקיעות בתמר פטרוליום לחץ כאן 

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/04/2020

לקרנות המשקיעות בתמר פטרוליום לחץ כאן 

 

"אנו מסכמים את 2019 עם גידול בהכנסות וברווחים. במהלך 2019 פעלנו לקידום עסקאות למאגר תמר, ובין היתר חתמנו יחד עם שאר שותפי מאגר תמר על הסכמים עם דליה, דוראד, אופיסי ויצרני חשמל פרטיים נוספים, כאשר הסכמים אלו משפרים את הוודאות לגבי מכירות תמר בתקופה הקרובה שתתאפיין בהגדלת התחרות במשק הגז הטבעי עם כניסת לויתן. בנוסף, לאחרונה נכנס לתוקף הסכם ייצוא הגז טבעי למצרים. בהתאם להסכם, התחלת הזרמת הגז ממאגר תמר צפויה מתחילת חודש יולי הקרוב. אנו פועלים להגדיל את היקף עסקאות מכר הגז שלנו, הן לתקופה הקרובה והן לשנים הבאות.

"בימים אלו מסתמנת האטה בפעילות הכלכלית בשל התפשטות נגיף הקורונה. בשלב זה אין ביכולתנו לאמוד את השלכות המצב שנוצר על פעילותה העסקית של החברה, אך יחד עם זאת – לאור יתרות המזומנים הקיימות ולאור ההתחייבויות לכמויות רכישה מינימליות ומחירי הריצפה, להערכת החברה היא לא תידרש למקורות מימון בשנה הקרובה לפחות"
 
חברת תמר פטרוליום מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2019 כולה. החברה מדווחת על המשך גידול בהכנסות וברווח, לצד גידול בתזרים. הגידול הנמשך בביקושים לגז טבעי וחשיפתה המוגבלת של החברה לירידה במחירי האנרגיה בטווח הקצר עומדים בבסיס החלטת חברת הדירוג, מידרוג בע"מ, להותיר את דירוג שתי סדרות אגרות החוב של החברה על A1.il באופק דירוג שלילי.
 
לדעת כלכלני מידרוג, קיומם של הסכמים ארוכי טווח לאספקת גז טבעי, הכוללים רכיב Take Or Pay ומחיר רצפה, תומכים בפרופיל הפיננסי של תמר פטרוליום, מהווים חסם תחתון להכנסותיה הצפויות ותורמים רבות ליציבותה הפיננסית, ומסבירים את שינוי אופק הדירוג בפגיעה במעמדו התחרותי של מאגר תמר, לאחר הפעלתו המסחרית של מאגר לוויתן והפעלתו הצפויה של מאגר כריש עד לשנת 2022.
 
דירקטוריון החברה אימץ תוכנית רכישה עצמית של אגרות החוב (סדרות א' ו-ב') שתבוצע מעת לעת לפי שיקול דעת הנהלת החברה, בדרך של רכישה בבורסה בעלות כוללת של עד 20 מיליון דולר לשתי הסדרות. הרכישה העצמית תבוצע ממקורות עצמיים של החברה, והינה בתוקף לשנה ממועד החלטת הדירקטוריון, בכפוף לבחינה מחודשת שתבוצע במועד אישור דוח רבעון שני לשנת 2020 או בסמוך אליו.
 
ביום 29 במרץ 2020 החליט דירקטוריון החברה שלא לחלק דיבידנד לבעלי המניות בחברה על בסיס הדוחות הכספיים לשנת 2019.
 
x