מניית פלוריסטם >> תוצאות ראשוניות מטיפול ישראלי בחולי קורונה

לקרנות המשקיעות בפלוריסטם לחץ כאן 
 
 

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/04/2020

לקרנות המשקיעות בפלוריסטם לחץ כאן 
 
החולים הישראלים שטופלו היו מאושפזים בטיפול נמרץ ומחוברים למכונות הנשמה עקב תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS)
שיעור הישרדות של 100% בכל שבעת המטופלים; 66% מהמטופלים שהשלימו שבוע מעקב הדגימו שיפור במדדים הנשימתיים
50% מהמטופלים שהשלימו שבוע מעקב נמצאים כעת בשלבים מתקדמים של גמילה ממכונת הנשמה
החברה מתכננת להגיש בקשה לביצוע ניסוי קליני לטיפול בסיבוכים הקשורים
ל- COVID-19 במספר רב של מדינות
                                                                             
 
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פלוריסטם, פרסמה היום (ג') נתונים ראשוניים מטיפול חמלה בשבעה מטופלים עם כשל נשימתי חמור וסיבוכים דלקתיים הקשורים ל-COVID-19 בשלושה מרכזים רפואיים בישראל.
 
הטיפול של פלוריסטם הינו תרופה המופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית. הטיפול התאי ניתן לחולים בהזרקה לתוך השרירים, ללא כל צורך בהתאמה גנטית בין התורמת מטופל.
 
מצבם של המטופלים לפני קבלת תאי השלייה (PLX)
 
כל שבעת המטופלים שאושרו לטיפול בתאי PLX הדגימו את התסמינים הבאים: כשל נשימתי המצריך הנשמה מלאכותית ואשפוז ביחידה לטיפול נמרץ, וכן כשל נשימתי חד כתוצאה מתסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS) שהינה גורם תמותה משמעותי מהמחלה. ארבעה מטופלים הדגימו גם כשל של מערכות נוספות, לרבות כשל קרדיווסקולרי ואי-ספיקת כליות המעידים על מחלה קריטית ופרוגנוזה גרועה. 
 
 
 
נתונים ראשוניים אחרי הטיפול בהזרקת תאי PLX
 
שישה משבעת המטופלים השלימו תקופת מעקב של 7 ימים. המטופל השביעי טרם השלים תקופת מעקב של שבעה ימים.
 
בעוד שהמטופלים שקיבלו את הטיפול נחשבו בסיכון גבוה לתמותה, הנתונים הראשוניים מדגימים שיעור הישרדות של 100%.
ארבעה מטופלים (66% מהשישה שהשלימו שבעה ימי מעקב), הדגימו שיפור במדדים הנשימתיים.
שלושה מטופלים (50% מהשישה שהשלימו שבעה ימי מעקב), נמצאים בשלבים מתקדמים של גמילה ממכונת ההנשמה.
אצל מטופל אחד לא חל שינוי במדדים הנשימתיים והוא עדיין מונשם ויציב יחסית.
אצל מטופל אחד נצפתה התדרדרות במדדים הנשימתיים.
שני מטופלים מתוך ארבעה המשתייכים לקבוצה שהשלימה שבעה ימי מעקב ואשר הדגימו כשל של מערכות אברים נוספות, הדגימו שיפור במערכות אברים אלו, בנוסף לשיפור במדדים הנשימתיים.
 
 
החברה מתכננת ניסוי קליני לקראת אישור רגולטורי פוטנציאלי לתרופה לחולי קורונה
 
 
 
בשלב הבא מתכננת החברה להגיש בקשה לניסוי קליני במספר רב של מדינות במסלול פיתוח לקראת אישור רגולטורי פוטנציאלי לטיפול בחולים הסובלים מסיבוכים הקשורים ל- COVID-19.
 
לדברי יקי ינאי, נשיא ומנכ"ל פלוריסטם: "אנו מרוצים מהתוצאות הראשוניות של תוכנית טיפולי החמלה, ואנו מחויבים לרתום את תאי PLX לתועלת החולים ומערכות הבריאות. כדי למקסם את ההשפעה של תאי PLX על החלמת החולים וכדי לפעול להפיכת הטיפול לזמין לכול, אנו מתכננים לעבור במהירות לתוכנית פיתוח קליני. פלוריסטם רותמת את היתרונות התחרותיים שלה בייצור בקנה מידה גדול, לייצור פוטנצאילי של תאי PLX עבור מספר רב של חולים הזקוקים להם. אנו סבורים כי יימצא מימון מחקרי וממשלתי, שיעמוד לרשות פלוריסטם כדי לתמוך בחולים הסובלים מסיבוכי COVID-19 ואנו מכוונים את מאמצנו להשגת מימון זה".
 
אודות תאי השלייה של פלוריסטם
 
תאי השלייה של פלוריסטם נמצאים בימים אלה בשיאם של ניסויים קליניים מתקדמים בבני אדם (שלב 3) בשני מצבים רפואיים אחרים, פגיעות שרירים לאחר שבר ירך ואיסכמיה בגפיים תחתונות. התאים הוכחו כמעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה.
 
למה דווקא תאי שלייה? נס החיים ממשיך לתת חיים
 
מה שבעבר היה בגדר מדע בדיוני, היום הוא מציאות. רבות דובר וידוע על סגולות השלייה. אבל הפעם מדובר ביתרונות רפואיים שנבדקו והוכחו מדעית.
 
תאי גזע משליות של נשים שתרמו אותן לאחר ניתוח קיסרי, הופכות מפסולת רפואית לתרופה מצילת חיים, במגוון רחב של אינדיקציות. כל זאת ללא צורך בהתאמה גנטית בין תורמת השלייה למטופל. תורמת אחת ישראלית יכולה לסייע לחולים ברחבי העולם.
 
איך זה עובד?
 
הטיפול הינו פשוט וזמין – תאי שלייה גדלים ומתרבים בסביבה מבוקרת המדמה את התהליכים שבגוף האדם והמוצר הינו בקבוקון המכיל מאות מיליוני תאים שניתנים בהזרקה לשריר ללא צורך בהתאמה גנטית בין התורמת לבין המטופלים. תהליך גידול התאים נעשה במפעל לייצור תאים של פלוריסטם שהינו היחיד מסוגו בעולם ובטכנולוגיה ייחודית הרשומה כפטנט ופותחה ע"י החברה.
 
אודות פלוריסטם
 
פלוריסטם תרפיוטיקס הינה חברה ביו-רפואית המפתחת תרופות תאיות שמקורן בשליה המאפשרות טיפול שאינו מצריך התאמה גנטית למטופל. מוצרי החברה נמצאים בניסויים מתקדמים הבוחנים את יעילותם במגוון מחלות הנגרמות מאיסכמיה (חוסר זרימת דם), דלקתיות, פציעות אורטופדיות, כשלים של מערכת הדם ופגיעות קרינה. תאי ה-PLX מעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה. לחברה טכנולוגיית תלת ממד  ייחודית המאפשרת גידול יעיל ומבוקר של מוצרים תאיים שונים בכמויות גדולות, קניין רוחני חזק ורחב ומתקני ייצור ומו"פ.
 
x