מניית עדיקה >> מנכ"ל עדיקה, מר דדי שוורצברג, מודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל החברה

החברה מפרסמת את תוצאות הרבעון הרביעי ולשנת 2019.
לקרנות המשקיעות בעדיקה לחץ כאן 

 

 
דדי שוורצברגדדי שוורצברג
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/04/2020

לקרנות המשקיעות בעדיקה לחץ כאן 
 
ביום 14 באפריל 2020, הודיע מר דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה, על התפטרותו מתפקידו, על רקע פערים בין הנהלת החברה לבין בעלות השליטה בה, כלל תעשיות בע"מ וקבוצת גולף א.ק. בע"מ, בנוגע לחזון העסקי של החברה.

מר דדי שורצברג מסר בתגובה: אני עוזב בלב כבד אך בהשלמה, את עדיקה, שהיא מיזם חיי ואת מיטב שנותיי השקעתי בהצלחתה. לשמחתי, הצלחתי להביא את עדיקה למקום בו פעילותה יציבה ורווחית ואני סמוך ובטוח שאחרים יוכלו למלא את תפקיד מנכ"ל החברה בהצלחה.

מחברת גולף בעלת השליטה בעדיקה  נמסר: אנו מכבדים את החלטתו של מר דדי שוורצברג לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת עדיקה, מודים לו על העשייה בחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך.
 
כמו כן, החברה רשמה לפניה את הודעתו של מר צבי אלון לסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל ומאחלים גם לו הצלחה.

 

 

  • הרווח הגולמי (מפעילות Adika) ברבעון הרביעי הסתכם בכ-26.4 מיליון ש"ח, עלייה של כ-59% לעומת הרבעון המקביל. ובשנת הסתכם בכ-79 מיליון ש"ח, עלייה של כ-40% לעומת אשתקד
  • מספר העסקאות בישראל ברבעון הרביעי של כ-242 אלף, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל. בשנת 2019 עדיקה מציגה שיא של כמיליון עסקאות, גידול של כ-40% לעומת אשתקד תוך המשך צמיחה מואצת בפעילות הבינלאומית

 

דדי שוורצברג, מנכ"ל, מסר: "אנו מסכמים שנה מוצלחת בפעילות של קבוצת Adika אשר היוותה שלב נוסף בתהליך ההתבגרות והצמיחה של החברה, במהלכה השקנו את מותג Adika בשוק הבינלאומי, בדגש על ארה"ב. לנוכח התוצאות החיוביות ושיעורי הצמיחה המשמעותיים בפעילות הבינ"ל, אנו ממשיכים עם התוכנית להחדרת המותג תוך התאמות שאנו מבצעים כחלק מהשינויים שנכפו עלינו מהתפשטות נגיף הקורונה.  

בהתייחסותו להתפתחויות בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה, הוסיף שוורצברג: הנהלת החברה נקטה וממשיכה לנקוט בצעדים על מנת להקטין במידת האפשר את השפעות משבר הקורונה. נכון למועד פרסום הדוח, החברה פועלת במתכונת מצומצמת כאשר מרבית עובדי החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום, למעט חריגים אשר שכרם צומצם באופן משמעותי. אנו פועלים לילות כימים עם צוות מצומצם על מנת לספק את ההזמנות המרשימות להם אנו עדים בימים אלה, חרף המצב. החל מיום 16 במרץ, 2020, העת בה נכנסה לתוקפה הנחיית ממשלת ישראל בדבר סגירת המרכזים המסחריים, לרבות החנויות  הפיזיות של רשת עדיקה, ועד סמוך לפרסום הדוח, פעילות החברה מתבססת על פלטפורמות המסחר המקוון אותן היא מפעילה. תוצאות הפעילות בתקופה זו מעידים על גידול משמעותי בהיקף פעילות המסחר הקמעונאי המקוון בישראל של החברה אשר צמחה ממועד סגירת החנויות בכ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בפעילות הבינלאומית לבדה הסתכמו מתחילת השנה ועד עתה בכ- 14.5 מיליון ש"ח מהם כ-3.5 מיליון ש"ח מאז ה-16 במרץ 2020. נתונים מרשימים אלה מהווים עבורנו עדות מוחשית למובילות החברה וליכולתה להמשיך ולפעול גם בתקופות של אי וודאות משמעותית כאשר פלטפורמת האונליין שלנו מוכיחה שוב את ייחודה."

 

 

 

הכנסות החברה מדוח רווח והפסד

באלפי ש"ח

Q1/2019

שיעור צמיחה מרבעון קודם

Q2/2019

שיעור צמיחה מרבעון קודם

Q3/2019

שיעור צמיחה מרבעון קודם

Q4/2019

Y/2019

Y/2018

ישראל

25,393

3.7%

26,354

37.7%

36,296

(7.8%)

33,448

121,491

95,505

ארה"ב

20

1165%

253

1044%

2,895

418%

12,109

15,277

-

מאוחד

25,413

4.7%

26,607

47.3%

39,191

16.2%

45,557

136,768

95,505

 

*החברה מסכלת על תוצאות חציון 1 מול תוצאות חציון 2, בכדי לנטרל את השפעת עיתוי החגים והחופשים בתקופת הרבעונים.

 

עיקרי התוצאות

סך ההכנסות ברבעון גדלו בכ-50.3% והסתכמו בכ-50.8 מיליון ש"ח לעומת כ-33.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות בשנת 2019 הסתכמו בכ-153.8 מיליון ש"ח, עלייה של כ-41.2%, לעומת כ-109 מיליון ש"ח אשתקד. הגידול נובע בעיקר מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה, בין היתר, לעלייה של כ-15.3 מיליון ש"ח בהכנסות פעילות המגזר הבינלאומי.

ההכנסות מפעילות Adika ברבעון גדלו בכ-63% והסתכמו בכ-45.6 מיליון ש"ח לעומת כ-28 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מפעילות Adika בשנת 2019 הסתכמו בכ-136.8 מיליון ש"ח, עלייה של כ-43%, לעומת כ-95.5 מיליון ש"ח אשתקד. הגידול נובע בעיקר מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה, בין היתר, לעלייה של כ-15.3 מיליון ש"ח בהכנסות פעילות המגזר הבינלאומי.

מספר עסקאות (כלל פעילות המסחר הקמעונאי של Adika) ברבעון הסתכמו בכ-242 אלף הזמנות, עלייה של כ-22%, לעומת 198 אלף הזמנות ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובע בעיקרו מהמשך הצמיחה והחדירה של המותג בשוק האופנה המקומי והבינלאומי. מספר עסקאות (כלל פעילות המסחר הקמעונאי של Adika) בשנת 2019 הסתכמו בכ-949 אלף הזמנות, עלייה של כ-40%, לעומת כ-680 אלף הזמנות אשתקד.

הרווח הגולמי מפעילות Adika הסתכם ברבעון בכ-26.4 מיליון ש"ח (58% מהמכירות), עלייה של כ-59%, לעומת כ-16.6 מיליון ש"ח (59.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי מפעילות Adika בשנת 2019 הסתכם בכ-79 מיליון ש"ח (57.7% מהמכירות), עלייה של כ-40%, לעומת כ-56.4 מיליון ש"ח (59% מהמכירות), אשתקד. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת מפעילות בינלאומית אשר מאופיינת ברווחיות נמוכה יותר.

הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו ברבעון בכ-25.1 מיליון ש"ח (כ-55.1% מהמכירות) לעומת כ-13.6 מיליון ש"ח (כ-48.5% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו בשנת 2019 בכ-72.2 מיליון ש"ח (כ-52.8% מהמכירות) לעומת כ-45.1 מיליון ש"ח (כ-47.2% מהמכירות) אשתקד. עיקר הגידול נובע מפתיחת חנויות חדשות במהלך השנה ומפעילויות פיתוח עסקי, בין היתר הוצאות בגין פיתוח פעילות האתר הבינלאומי אשר הסתכמו ברבעון לסך של כ-14.8 מיליון ש"ח, שעיקרן שיווק ותמיכה בפעילות החברה על מנת לתמוך בהמשך הצמיחה.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון ש"ח, , לעומת כ-3.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.. הרווח התפעולי בשנת 2019 הסתכם בכ-9.5 מיליון ש"ח, לעומת כ-12.6 מיליון ש"ח אשתקד. הקיטון ברווח של כ-3 מיליון ש"ח נובע בעיקר מהפסד בפעילות הבינלאומית (כתוצאה מאסטרטגיית חדירה לשווקים חדשים בסך  של כ-7.8 מיליון ש"ח אשר מתקזז בחלקו משיפור ברווח פעילות Adika ומגזר השירותים.

הוצאות מימון נטו ברבעון הסתכמו בכ-0.9 מיליון ש"ח לעומת הכנסות מימון בסך של כ-0.1  מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות מימון נטו בשנת 2019 הסתמכו בכ-3.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-0.8 מיליון ש"ח אשתקד. עיקר הגידול נובע בעיקרו מהתחייבויות בגין חכירה, על רקע שינוי בתקני חשבונאות (IFRS16).

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-0.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-1.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2019 הסתכם בכ-1.4 מיליון ש"ח, לעומת כ-11.4 מיליון ש"ח אשתקד.

 

אירועים בתקופת הדוח ולאחריו

החל מיום 16 במרץ, 2020, עת נכנסה לתוקפה הנחיית ממשלת ישראל בדבר סגירת מרכזים מסחריים ועד סמוך לפני מועד פרסום דוח זה ("תקופת הבחינה"), סגרו שעריהן חנויות החברה (בארץ ובניו יורק). דהיינו, החל ממועד זה, פעילות החברה מתבססת על פלטפורמות המסחר המקוון אותן היא מפעילה.

נתוני פעילות החברה בתקופת הבחינה, מעידים על גידול משמעותי בהיקף פעילות המסחר הקמעונאי המקוון של החברה. כלומר, הפגיעה המשמעותית בהכנסות החברה הנובעת מעצם סגירת החנויות, מפוצה בפעילות המקוונת של החברה, והכל כפי שיפורט להלן, על פי הנתונים הראשוניים המצויים בידי החברה (שאינם סקורים ואינם מבוקרים):

  • פעילות המסחר הקמעונאי המקוון בישראל צמחה בתקופת הבחינה בהיקף של כ-50%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • כאמור לעיל, הכנסות החברה במסגרת פעילות המגזר הבינלאומי לאחר תקופת הדוח (מיום 1 בינואר, 2020 ועד סמוך לפני מועד פרסום הדוח), הסתכמו לכ- 14.5ש"ח.
  • סך הכנסות החברה בתקופת הבחינה במגזר המקוון הבינלאומי הסתכם בכ-3.5 מיליון ש"ח.
x