דעה >> 10 סיבות אפשריות לעליית השווקים לשיאים חדשים ויצירת ה v המושלם

 

 
אודי אלוני מנכל משותף פאנדר ואדוויזרלנדאודי אלוני מנכל משותף פאנדר ואדוויזרלנד
 

אודי אלוני
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/04/2020

10 סיבות אפשריות לעליית השווקים לשיאים חדשים ה v המושלם

ראשית אקדים ואומר שמה שאכתוב פה עכשיו הנה תחזית בעלת הסתברות של 50% בלבד אין זאת נבואה או הערכה שחייבת להתגשם, אבל הסיכויים להתממשותה עולים מיום ליום עם התקדמות נסיגת המגיפה מהר מכפי שצפו רוב המומחים. למזלי התחזית ליציאה מהסגר עמדה לנגד עיניי כבר לפני כחודש. לינק לסרטון תחזית היציאה מהסגר

התחזית אומרת כך: 

השווקים יעלו לשיא חדש בשבועות(או חודשים) הקרובים ויבצעו תנועת v מושלמת.

להלן 10 סיבות שעשויות לגרום לתחזית הזו להתממש:

 1. ריבית אפסית 

אחת הפעולות הראשונות שבוצעו על ידי נגיד הבנק המרכזי של ארה״ב היא הורדת הריבית בשני פעימות חריגות לרמה של 0-0.25. בשלב ראשון הן ניראו מוגזמות. היום כולם מבינים את החוכמה הגדולה שלהן. 
ריבית ‏הבנק המרכזי של ארה״ב היא בעצם הריבית הבסיסית ביותר במשק העולמי ‏והיא למעשה הקובעת את ראשית עקום התשואות. ‏אם נוסיף לכך את העובדה שהתשואה על אג״ח ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים ירדה גם היא לשפל. נקבל מכפיל השקעה גבוה מאוד עבור השקעה חסרת סיכון. 
‏לכן המכפיל האפשרי למדדי המניות עשוים להיות גבוהים יותר היום, מאשר לפני משבר הקרונה.
‏במילים פשוטות השווי שבהן המניות צריכות להיסחר היום, במידה וחוזרים לפעילות מלאה, גבוה יותר מהשווי שבהן הן נסחרו לפני שהריביות לטווחים השונים ירדו.

 2. אינפלציה 

עלו הסיכויים לעלייה באינפלציה בעקבות עלייה בכמות הכסף ועלייה אפשרית במחירי המזון בעולם. אולם מחירי חומרי הגלם הנמוכים עשויים לבלום האצה של איפלציה בלתי נשלטת. עם זאת הסכנה קיימת מכיוון שישנה הרחבה מוניטרית ופיסקלית בעת ובעונה אחת כפי שלא היה עשרות שנים.

 3. כסף של בנקים מרכזיים 

בנקים מרכזיים בכל העולם קונים איגרות חוב בשוקי ההון. בארה״ב הבנק המרכזי הוציא לדרך תוכנית תמריצים שבה הוא קונה איגרות חוב ממשלתיים וקונצרניים. ‏בישראל הבנד המרכזי קונה איגרות חוב ממשלתיים ויתכן שילמד מהאח הגדול ויוציא לפועל אף הוא רכישות של איגרות חוב קונצרניות. זה לכשעצמו נותן ביטחון גדול למשקיעים.

 4. חברות שמרוויחות מהמצב 

כמובן שיש חברות שונות שדווקא נהנות ממשבר הקורונה ומגדילות את עסקיהן בעשרות אחוזים ואף יותר. ‏כרגע רק אציין את חברות האיקומרס כמו אמזון שבהחלט כאילו נולדו לסיטואציה הזו. ‏המשקיעים עשויים לסחור בהן במכפילים גבוהים מבעבר.

 5. יציאה מהירה מהצפוי לפעילות מלאה 

הכלכלה גמישה וחזקה מכפי שרוב האנשים חושבים. יציאה מהירה מהסגר עשויה להביא לזינוק בפעילות הכלכלית. 
ללא ספק צפויים שינויים (הרחבה על העולם שאחרי העלנו כאן ועוד נעלה בקרוב כתבות נוספות) אולם אין זה אומר שהפעילות הכלכלית בעוד שנה או שנה וקצת לא תחזור לנקודת ההתחלה ומשם תתמיד מעלה מעלה.

 6. מציאת קוקטייל 

הרופאים והמדענים לומדים המון מיום ליום את הנגיף ומצליחים ללמוד את השפעותיו יותר ויותר. כבר ידוע ששימוש בתרופות אוטו-אימוניות ודילול דם יכולות לעזור ויתכן כי בקרוב ימצא הקוקטייל המושלם שיעזור לרבים.

 7. מציאת חיסון מהר מהתחזית 

התחזיות למציאת חיסון עמדו על כשנה וחצי אך לפני כחודש אולם יש חברות שמאיצות תהליכים בעידוד ה FDA ויש סיכוי שאחת מהן תצליח לספק חיסון כבר לפני החורף הקרוב שישפר את ההתמודדות עם הנגיף שיש החוששים שיביא לגל נוסף בחורף. כפי שדונלד טראמפ אומר vanquish the virus

 8. דעיכה משמעותית בגלל הקיץ 

הסברה אומרת שהנגיף הוא למעשה נגיף הדומה מאוד לנגיפי שפעת שאנו כבר מכירים. העיתונות התמלאה בהערכות מאיימות שלא כך הדבר אולם רוב הסיכויים שאכן הקייץ יביא איתו החלשות משמעותית של יכולת הנגיף להתפשט וזו כבת תהיה ׳הפתעה׳ שתזניק עוד ׳דלק׳ לכלכלה ולשווקים.

 9. הדפסה של כסף 

שנים למדנו שהמשבר הכלכלי של שנות ה 80 בישרטל נגרם בגלל הדפסה של כסף. המומחים סיפרו שזו ״לא אופציה״ שיכולה להתממש אבל נראה שהמחסום הפסיכולוגי נגד הדפסה בעת הזו מתרופף. אנני מביע דעה בעד הדפסה אבל היא עשויה להתרחש והיא עשויה לתדלק את השווקים. היא עשויה גם לגרום לאינפלציה כמו שתארתי בסעיף 2.

 10. התנהגות עדר של המשקיעים בצורה לא רציונאלית 

כולנו בני אדם ‏לכן חשוב לבדוק את פסיכולוגיית המשקיעים. ‏זה נושא שקרוב לליבי. ‏ידוע שיש הרבה אנשים הסובלים ממאניה דיפרסיה ‏ולהערכתי כולנו נחוש זאת היטב כאילו אנחנו סובלים ממחלה זו. ‏
ערוצי החדשות והתחזית השחורות משחור גרמו לכולנו לדיפרסיה קשה ובשילוב של סגר התוצאה הייתה קטלנית: ירידה מדהימה ורצופה של יותר משליש משווי השוק בזמן הקצר ביותר בהיסטוריה.
‏התוצאה של יציאה מהירה יחסית מהסגר עשויה להערכתי להביא למאניה שבה משקיעים יחזאו מוקדם מהצפוי לקנות נכסי סיכון כאגח קונצרני ומניות.

אלו 10 סיבות אפשריות לעלייה בשווקים לשיאים חדשים ויצירת v מדהים שאף אחד לא צפה.

הסיכוי להתממשות, התחזית לשבירת שיאים חדשים בשווקים, עולה מיום ליום, גם אם נחווה עוד תיקון אחד מטה.

לערוץ היוטיוב >> FUNDER עם אודי אלוני

לינק לסרטון >> מתי קונים מניות
x