אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל ומנהל אזור אפריקה, מזרח תיכון ואוקראינה בטבע מצטרף לחברת קנביט-תיקון עולם

ספיר ישמש כמנכ"ל החברה הפועלת בתחום הקנאביס הרפואי

 

 
אבינועם ספיר  צלם ראובן קפוצינסקיאבינועם ספיר צלם ראובן קפוצינסקי
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/04/2020

קנביט מכוונת גבוה. החברה, השולטת בכל שרשרת הערך, החל מזני תיקון עולם האיכותיים, עובר לשתי חוות מרשימות  - האחת בכפר יהושע והשנייה בנאות הכיכר -  מפעל עתיד ידע שעתיד להיפתח בחודשים הקרובים וכלה בקליניקות ומגע בלתי אמצעי עם אלפי מטופלים, בחרה בספיר נוכח האתגרים שהציבה לעצמה ובתוך כך, להיהפך למובילה בינלאומית בתחום. בד בבד עם סימון השווקים הבינ"ל כמטרה, החברה גייסה לשורותיה את חתן פרס ישראל פרופ' משולם, (מגלה הTHC וחלוץ המחקר של צמח הקנאביס) מאבות הקנביס הרפואי ובעל שם עולמי בתחום על מנת שתוכל להמשיך לחקור ולפרוץ דרך לטובת מיליוני מטופלים.

ספיר, שהודיע על עזיבתו לפני שבועות מספר, שימש כמנהל הישראלי הבכיר ביותר בטבע . האחרון מביא עימו כעשרים שנות ניסיון בעולם הפארמה אגב ניסיון שלא יסולא בפז בכל שרשרת הערך; ספיר הצטרף לטבע בשנת 2002 ולאורך השנים עמד, בין היתר, בראש מערך הלקוחות האסטרטגיים של טבע ישראל, היה שותף לפתיחת נציגויות טבע במדינות רבות בעולם. כמו כן, כיהן כמנכ"ל סל"א (חברת ההפצה של טבע בישראל), יזם וניהל את הקמת המרכז הלוגיסטי בשוהם. בשנת 2011 מונה לסמנכ"ל פיתוח העסקים הגלובלי. בשנת 2013 מונה למנכ"ל טבע ישראל וביסס את מעמדה של טבע כמובילת שוק הבריאות בישראל.  בשנת 2016 מונה ספיר כמנהל אשכול המדינות אפריקה, מזה"ת ואוקראינה עם אחריות כוללת של מעל 1B$  מכירות.

כמו כן ספיר משמש כיו"ר קרן ההשקעות "סנארה וונצ'רס" (המשותפת לפיליפס וטבע) ובה 17 חברות סטרט-אפ בתחום הבריאות הדיגיטלית. החל משנת 2014 ספיר משמש כחבר מועצת התאחדות התעשיינים בישראל. ספיר הינו בעל תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת ת"א.

מחברת קנביט נמסר כי ספיר נבחר לנהל ולהוביל את קנביט-תיקון עולם לאחר שזו השלימה את רכישת הפעילות של תיקון עולם (חלוצת הטיפול בקאנביס בישראל החל משנת 2006) בדצמבר אשתקד ולקראת האתגרים שהציבה לעצמה החברה – להפוך לשחקן משמעותי בשוק הגלובאלי בד בבד עם ביסוס מעמדה כמובילה בישראל.

בכוונת החברה להמשיך ולבסס את מעמדה כך שהבחירה בספיר להובלתה מהווה צעד חשוב וטבעי על בסיס ניסיונו המקצועי הרב בתחום הפארמה ונוכח שורת המהלכים המשמעותיים שהוביל בתפקידיו הקודמים, המהווים יתרון משמעותי למימוש יעדיה וחזונה של החברה.  ספיר הוא האדם הנכון בזמן הנכון ואנו גאים בהצטרפותו ומאחלים לו הצלחה.

ספיר מסר הבוקר: אני מודה לחברת טבע על שנים נפלאות ואני נכון לאתגר החדש ומייחל לו. התחום מרתק ואני משוכנע כי יש בו בכדי להביא בשורה ומזור למיליוני מטופלים בארץ ובעולם. הדברים מקבלים משנה תוקף נוכח הידע, הניסיון והאיכות של תיקון עולם אשר נרכשה לאחרונה כמו גם הגישה העסקית של קברניטי קנביט, המחויבות שלהם להצלחה והמצוינות בה הם דוגלים.

 

x