מניית גולף >> גידול של כ 5% במכירות בשנת 2019 שהסתכמו בכ-936 מיליון ש"ח

לקרנות המשקיעות בגולף לחץ כאן 

 

 

 

 
רביב ברוקמאייררביב ברוקמאייר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/04/2020

לקרנות המשקיעות בגולף לחץ כאן 

 

גידול של כ 5% במכירות בשנת 2019 שהסתכמו בכ-936 מיליון ש"ח, הודות לצמיחה המואצת בעדיקה ועליה בפדיון למ"ר באופנת ההלבשה והבית

צמיחה בתחומי אופנת הבית ואופנת ההלבשה בשנת 2019 של 2.7% בפדיון למ"ר ועליה של 1.2% בפדיון למ"ר בחנויות זהות 

בשנת 2019 רשמה עדיקה גידול של כ-36% בשורת ההכנסות אשר בא לידי ביטוי הן בשוק המקומי והן בפעילות בארה"ב

 

במהלך הרבעון הראשון של 2020 ועד ה-15.3 עלו מכירות תחומי הפעילות של אופנת הבית ואופנת ההלבשה בכ-6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החל מה- 15 במרץ 2020, יום סגירת החנויות הפיזיות, ועד סמוך למועד פרסום הדוח, נרשמה צמיחה של כ-390% בפעילות האון ליין של תחומי אופנת הבית והלבשה וכ-50% בפעילות האון ליין של עדיקה בישראל,  בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

הרווח התפעולי בשנת 2019 הסתכם לכ-15 מיליון ש"ח (רווח של כ-33.2 מיליון ש"ח לאחר החלת תקן IFRS16) אל מול כ-17 מיליון ש"ח בשנה מקבילה, תוך המשך שיפור והגעה לאיזון תפעולי במגזר אופנת ההלבשה

 

משבר הקורונה - בהתאם להנחיות הממשלה, סגרה החברה ביום 15 במרץ את כל החנויות הפיזיות; החנויות המקוונות ממשיכות לפעול כסדרן ורשומות תוצאות שיא.

כחלק מההיערכות להשלכות הנחיות אלה, ביצעה החברה הערכת סיכונים וחשיפות, בדגש על התאמת מבנה ההוצאות ונקטה במספר צעדים שיושמו באופן מיידי: כל עובדי החברה הוצאו לחל"ת, למעט מספר עובדים שמשכורתם הופחתה ועובדי מרלו"ג התומכים בפעילות המקוונת; החברה פעלה לצמצום ו/או ביטול תשלומים לכל הספקים והמשכירים; כמו כן, החברה נערכת להתאמה וויסות הזמנות הרכש לעונת החורף

עדיקה הודיעה על מינויו של רועי הסל כממלא מקום מנכ"ל בעדיקה, זאת בהמשך לסיום תפקידו של דדי שוורצברג כמנכ"ל החברה. המינוי נכנס לתוקף באופן מיידי ובשלב זה לתקופה של שנה. להסל ניסיון עשיר וגלובלי מוכח בעולם האי קומרס, היזמות והפיננסים.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "אנו מסכמים את שנת 2019 עם גידול של למעלה מ-5% בשורת ההכנסות, על אף קיטון בשטחי המסחר באופנת הבית וההלבשה במרבית השנה. כמו כן, אנו רושמים גידול בפדיון הממוצע למ"ר השנתי, הן הכללי והן בחנויות זהות, בתחומי הפעילות של אופנת ההלבשה והבית. באופנת ההלבשה נמשך השיפור העקבי תוך הגעה לאיזון בשנת 2019. תוצאות מגזר הבית הושפעו מקיטון בשטחי המסחר בשנת 2019 כמו גם מהעלייה בפעילות המקוונת שמטבעה פוגעת ברווחיות התפעולית בטווח הקצר. הרווח הנקי של החברה, בנטרול תקן 16, בשנת 2019 מסתכם בכ- 9.5 מיליון ש"ח. זו השנה השלישית ברציפות בה החברה רושמת רווח נקי, על אף התגברות התחרות ותנאי השוק המאתגרים.

אנו נמצאים כיום בתקופה של אי וודאות על רקע התפרצות נגיף הקורונה והשלכותיה על המגזר העסקי וענף האופנה בפרט. בהמשך להנחיות הממשלה לסגירת הקניונים ומרכזי המסחר שהובילה לסגירת כל החנויות הפיזיות, ביצענו הערכת סיכונים וחשיפות, בדגש על התאמת מבנה ההוצאות ונקטנו במספר צעדים שיושמו באופן מיידי. על אף הקפאת הפעילות הקמעונאית הפיזית, אנו  ממשיכים בפעילות האון ליין וחווים ביקושים מוגברים בתקופה זו.

אנו מאמינים כי הפעולות שנקטנו לצד המקורות הכספיים ומסגרות האשראי הלא מנוצלות של החברה, יאפשרו לנו לעמוד בכל ההתחייבויות. נמשיך לפעול לפי התוכנית שהגדרנו ולבחון את עצמינו באופן יומיומי, תוך התאמה למציאות המשתנה וננקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה.

אנו שמחים על מינויו של רועי הסל כממלא מקום מנכ"ל עדיקה שנכנס לתפקידו השבוע. הניסיון הנרחב של רועי בהובלת חברות בתחום האי קומרס מהשורה הראשונה יהווה נכס חשוב לעדיקה בתהליך צמיחתה המתמשך. אני בטוח כי רועי ימשיך בהובלת עדיקה יחד עם צוות ההנהלה והעובדים המצויינים שלה להמשך פיתוחה והבטחת צמיחתה."

דגשים לתוצאות שנת 2019

 

מכירות הקבוצה בשנת 2019 הסתכמו בכ- 935.7 מיליון ש"ח, לעומת כ-889.2  מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 5.2% הנובע בעיקרו מגידול בתחום פעילות עדיקה.

 

מכירות תחום אופנת ההלבשה הסתכמו בשנת 2019 בכ-337.6 מיליון ש"ח לעומת כ-332.6מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע בעיקר מעליה בפדיון למ"ר בחנויות תחום פעילות זה, אשר קוזזה מצמצום בשטחי המכירה נטו של החנויות בתחום הפעילות.

 

מכירות תחום אופנת הבית הסתכמו בשנת 2019 בכ-461.3 מיליון ש"ח לעומת כ-457.6 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות ברבעון לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מעלייה בפדיון למ"ר של החנויות בתחום הפעילות אשר קוזזה בחלקה מירידה בשטחי המכירה נטו של החנויות בתחום הפעילות.

 

מכירות תחום עדיקה הסתכמו בשנת 2019 לכ-136.8 מיליון ש"ח לעומת כ-100.3 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד. הגידול  נובע מצמיחה בפעילותה המקומית והבינלאומית של עדיקה.

 

הרווח הגולמי בשנת 2019 הסתכם בכ- 577.8 מיליון ש"ח (המהווה כ-61.7% מההכנסות), לעומת כ-553.1 מיליון ש"ח (המהווה כ-62.2% מההכנסות) בשנה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי, נבעה בעיקר מעלייה בשיעור ההנחות אשר קוזזה בחלקה מירידה בסך הפרשה לירידת ערך מלאי.

 

הרווח התפעולי בשנת 2019 הסתכם בכ-32.3 מיליון ש"ח, לעומת כ- 16.9 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח תפעולי נובע בעיקר מהשפעת היישום לראשונה של תקן 16. בנטרול השפעת תקן 16, הרווח התפעולי בשנה 2019 מסתכם לסך של כ-14.5 מיליון ש"ח.

 

הרווח הנקי לשנת 2019 הסתכם בכ-4.4 מיליון ש"ח (המהווה 2.4% מההכנסות) לעומת רווח נקי של כ- 11.3 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד. בנטרול השפעת תקן 16, הרווח בשנת 2019 מסתכם לסך של כ-9.4 מיליון ש"ח.

 

ההון ליום 31 בדצמבר 2019 הסתכם בכ- 237 מיליון ש"ח לעומת 309  מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2018. הירידה בהון בתקופת הדוח נובע בעיקר מיישום תקן 16.

 

הפדיון הממוצע למ"ר בשנת 2019 בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בכ- 1,147 ש"ח לעומת כ- 1,116 ש"ח בשנה המקבילה אשתקד, עליה של כ- 2.7%

 

הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות בשנת 2019 בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בכ- 1,198 ש"ח לעומת כ- 1,184 ש"ח בשנה המקבילה אשתקד, עליה של כ- 1.2%.

 

 

תמצית נתוני שנת 2019:

 

 

1-12.2019

1-12.2018

הסבר

הכנסות ממכירות

935.7

889.2

הגידול במכירות בשנת 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע מעליה בהיקפי המכירות בכל תחומי פעילות הקבוצה, בעיקר בתחום פעילות עדיקה

רווח גולמי

577.8

553.1

 

שיעור רווח גולמי מהמכירות

61.7%

62.2%

הירידה בשיעור הרווח הגולמי בשנת 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר מעלייה בשיעור ההנחות שקוזזה בחלקה מירידה בהפרשה לירידת ערך מלאי

רווח תפעולי

32.3

16.9

העלייה ברווח התפעולי בשנת 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקר מהשפעת היישום לראשונה של תקן 16. הרווח התפעולי בתקופת הדוח בנטרול השפעת תקן 16 מסתכם לסך של כ-14.5 מיליון ש"ח 

שיעור הרווח התפעולי מהמכירות

3.4%

1.9%

 

רווח נקי

4.4

11.3

הירידה  ברווח הנקי בשנת 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר מהשפעת היישום לראשונה של תקן 16 ומהעלייה בהוצאות הפרשי השער כאמור לעיל. הרווח הנקי  בתקופת הדוח בנטרול השפעת תקן 16 מסתכם בכ-9.5 מיליון ש"ח.

שיעור הרווח הנקי מהמכירות

0.4%

1.3%

 
 

 

תמצית נתוני הרבעון הרביעי לשנת 2019:

 

 

10-12.2019

10-12.2018

הסבר

הכנסות ממכירות

263.3

250.8

העלייה במכירות ברבעון הרביעי של שנת 2019 לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובעת בעיקרה מגידול בהכנסות תחום פעילות עדיקה שקוזזה בחלקה מירידה בפעילות בתחום אופנת ההלבשה.

רווח גולמי

161.2

153.8

 

שיעור רווח גולמי מהמכירות

61.2%

61.3%

הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר מגידול בהנחות אשר קוזז בחלקו מעלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר .

רווח תפעולי

14

13.7

הגידול ברווח התפעולי השוטף ברבעון הרביעי של שנת 2019 לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקרו מהשפעת היישום לראשונה של תקן 16. בנטרול השפעת תקן 16, הרווח התפעולי בתקופת הדוח מסתכם לסך של כ-10.5 מיליון ש"ח

שיעור הרווח התפעולי מהמכירות

5.3%

5.5%

 

רווח נקי

8.5

10.9

הרווח הנקי בנטרול תקן 16 מסתכם לסך של כ-10 מ' ש"ח

שיעור הרווח הנקי מהמכירות

3.2%

4.3%

 

 
x