אירוע נגיף הקורונה >> - דגשים פיקוחיים לגבי טיפול בחובות ודיווח לציבור

הפיקוח על הבנקים מעודד תאגידים בנקאיים לנקוט בפעולות זהירות ופרואקטיביות שמפחיתות סיכון אשראי

 

 
 

אור סופר סגן המפקחת על הבנקים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/04/2020

לנוכח התפתחות אירוע נגיף הקורונה והשלכותיו האפשריות במהלך התקופה הקרובה על הכלכלה בישראל ובעולם, ולאור החשיבות שהפיקוח על הבנקים מייחס לגילוי מלא ומעודכן בדוחות לציבור של התאגידים הבנקאיים והסולקים להלן - תאגידים בנקאיים, ראינו לנכון להעלות את הדגשים הבאים בדבר אופן היישום של הכללים שנקבעו בהוראות הדיווח לציבור בנסיבות הקיימות במועד זה:
 
כללי - הפיקוח על הבנקים מכיר בכך שאירוע נגיף הקורונה הוא אירוע חריג אשר משבש את הפיקוח על הפעילות העסקית וכרוך בחוסר ודאות משמעותית. בהמשך למכתבנו מיום 21 במרץ הבנקים מעודד תאגידים בנקאיים לפעול באופן זהיר כדי לייצב לווים שלא עומדים או עשויים שלא לעמוד במחויבויות התשלום החוזיות שלהם בעקבות השפעת אירוע נגיף הקורונה. במסגרת זו, הפיקוח על הבנקים מעודד יישום תכניות לשינוי תנאי הלוואות שיכולות להפחית השפעות שליליות על לווים בעקבות אירוע נגיף הקורונה. כפי שיפורט להלן, הפיקוח על הבנקים לא ינחה תאגידים בנקאיים לסווג באופן אוטומטי את כל שינויי תנאי ההלוואות הקשורים לאירוע נגיף הקורונה כחובות בעייתיים בארגון מחדש.
 
הפיקוח על הבנקים מעודד תאגידים בנקאיים לנקוט בפעולות זהירות ופרואקטיביות שמפחיתות סיכון אשראי, זאת בהתאם לאינטרס ארוך הטווח של התאגידים הבנקאיים, של הלווים שלהם ושל הכלכלה בכללותה. גישה זו עקבית עם המדיניות של הפיקוח על הבנקים לעודד תאגידים בנקאיים לסייע ללווים בתקופות של אירועי קיצון. בנוסף, הפיקוח על הבנקים מעודד תאגידים בנקאיים לפעול כדי לייצב לווים כחלק מאסטרטגיה להפחתת סיכון שנועדה לשפר הלוואות שכבר מסווגות כבעייתיות.
 
להמשך ההוראות לחץ כאן 
x