רשות שוק ההון ממשיכה בהקלות לציבור המבוטחים לאור משבר הקורונה

המבוטחים לאור משבר הקורונה בהמשך לפרסומי הרשות שאפשרו למבוטחים לבצע השבתת הפוליסה וקבלת החזר כספי או חידוש מצד חברת הביטוח ללא גביית פרמיה, הרשות מסמנת היום לחברות הביטוח כיוון של הפחתת מחיר בביטוח הרכב לאור הירידה בשימוש

 

 
 

עידו גבע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/04/2020

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי אשר אינו פוסח על אף גורם במדינה, לרבות ציבור המבוטחים. במדינת ישראל ישנם כ-2.9 מיליון כלי רכב המבוטחים בביטוח רכוש (מקיף וצד ג') וסך הפרמיות הן כ-9 מיליארד ש"ח בשנה. לאור ההנחיות והתקנות השונות שהוצאו לשם התמודדות עם המשבר אזרחים רבים הפחיתו משמעותית את היקף הנסועה שלהם וחלקם אף הפסיקו את השימוש ברכבם הפרטי לחלוטין, החל ממועד החלת ההגבלות במהלך חודש מרץ 2020.

למבוטחים אשר הפסיקו לגמרי את השימוש ברכבם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ביצעה תיקון בפוליסה התקנית שמאפשר לכל מבוטח לבצע "השבתה" של פוליסת הרכב כך שזו לא תכלול את הכיסוי בגין נזק תאונתי בתקופה בה הרכב עומד ללא שימוש, אך כן תכלול פיצוי בגין כל נזק אחר הכלול בפוליסת הרכב, כמו גניבה תוך קבלת החזר בגובה הפרמיה היחסית בגין הסיכון לנזק תאונתי. במצב זה על המבוטח לידע את חברת הביטוח על רצונו בהשבתת כיסוי הנזק בגין תאונה בעת נהיגה. לאחרונה הרשות פרסמה הנחיה שתאפשר לחברות לבצע השבתה לטובת המבוטחים גם בביטוח דירה וביטוח בתי עסק.

הרשות הוציאה היום דרישת דיווח לחברות הביטוח על מנת לבחון את השפעת הירידה בשימוש בכלי הרכב על תעריפי הביטוח. חברות הביטוח נתבקשו לדווח לרשות כיצד הן פועלות או מתכוונות לפעול כדי לגלם את הירידה בשכיחות התביעות במחיר ללקוחותיהם או ללקוחות חדשים. פעולת החברות יכולה להיות בדרכים שונות, למשל החזר כספי או הנחה בעת חידוש הפוליסה.

הרשות ממליצה לכל אחד לדעת מהן זכויותיו בתחומי הביטוח והפנסיה, ניתן לעשות זאת באמצעות דף ייעודי של שאלות ותשובות באתר האינטרנט של הרשות המיועד למשבר הקורונה –

https://mof.gov.il/hon/DocLib2/Corona_Updates-FAQ.pdf

באמצעות הגשת טופס מקוון או פניה למוקד פניות הציבור של הרשות -

https://pe.cma.gov.il/

 

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון: "בעת שגרה, ובמיוחד בימים אלו אנו פועלים כל העת כדי לוודא שהמבוטחים יוכלו לממש את הזכויות שלהם וכן לקבל סיוע גם משוק הביטוח. אנחנו ממשיכים לעקוב ולבחון כל הזמן את הצורך בשינויים שיעזרו לציבור המבוטחים בעת ההתמודדות עם ההשלכות של משבר הקורונה ונעשה זאת בכל תחומי הביטוח".

 

x