מי צריך סוכן אם יש כרטיס אשראי ? בחסות הקורונה, חברות הביטוח עולות שלב בשת״פ עם חברות כרטיסי האשראי

שיתוף הפעולה של חברות ביטוח עם חברות אשראי מעלה את סף העצבים של הסוכנים. חברות האשראי במבצע: ביטול השתתפות עצמית חינם תמורת "שתי חוויות"

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/04/2020

זעם בקרב סוכני הביטוח בעקבות שיתוף הפעולה של חברת כרטיסי האשראי "כאל"  וחברת הביטוח "הראל" לקבלת תנאים מועדפים בביטוח רכב ללקוחות כאל.
לקוחות כאל רבים קיבלו לאחרונה פנייה בסלולרי בה כתוב:
"הגיע הזמן לחדש את ביטוח הרכב? האוטו לא זז מהחניה בגלל המצב? אין שום סיבה לשלם אם לא נוסעים. הראל מציעה לך לעבור לביטוח הרכב סוויץ'. משלמים על כמה שנוסעים. כלקוח כאל מקבלים ביטול השתתפות עצמית חינם. מימוש ההטבה תמורת שתי חוויות ובכפוף לתקנון 'חנות החוויות' כאל'.
בנוסף, רכישת הביטוח דרך כרטיס האשראי, מזכה את המבוטח בחודשיים של ביטוח חינם.

כמו כן, החברה מציעה ביטול השתתפות עצמית למחזיקי כרטיס האשראי של כאל. הטבה זו ניתנת למבוטחים שיבחרו את פוליסת הביטוח מסוג הראל סוויץ' – הפוליסה עם רכיב ניטור הנהיגה של הראל, בה המבוטח משלם לפי המרחק שנסע בפועל.

סוכני ביטוח הגיבו בזעם, כאמור, ברשתות החברתיות על השת"פ של הראל עם כאל, בתקופה בה לשכת סוכני הביטוח נאבקת נגד כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח:
"אני עובד היום הרבה יותר קשה עם פחות כ"א וכל חידוש קשה ובמחיר פחות משנה קודמת, ל-כאל יש את כל האינפורמציה על כל מחזיק כרטיס אשראי ומספיק שלקוח הכי טוב שקיבל מהם מסר ועוד רואה כל חצי שעה שורה של פרסומות בטלוויזיה, שגם אם יישאר לקוח נאמן שלך תיאלץ להוריד לו במחיר," כותב סוכן ותיק.

סוכן נוסף כותב: סוכני הביטוח לא צריכים לשווק מוצרים של הראל כולל חיים ובריאות - שישווקו את כל המוצרים דרך cal כך ייעשה לחברה שמנסה לעקוף את סוכניה ולפגוע בפרנסתם.

יש לציין, כי יש פעילות משותפת של חברות ביטוח עם חברות אשראי, שקיימת כבר שנים כמו השת"פ של תשלובת ישראכרט עם חברת איילון בביטוחי רכב לציבורים רחבים החברים במועדונים כמו "חבר" (משרתי קבע, נכי וגלאי צה"ל), "נכון" (עובדי המדינה וגמלאי) ועוד.
כלל ומנורה שותפות בחברת האשראי "מקס" (לאומי קארד לשעבר); הן מחזיקות כל אחת 10% בחברת מקס, שהעבירה בקשה לרשות שוק ההון לפתוח סוכנות ביטוח. גם ישראכרט פועלת בכיוון זה.
הפניקס, כלל ומגדל הם בעלי עניין בישראכרט, עם אחזקות של: מגדל כ-8%, כלל כ-7% והפניקס כ-6%.

לשכת סוכני הביטוח מנהלת מאבק קשה נגד כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח ובשבוע שעבר נשא מאבקה פרי כשיו"ר סיעת הליכוד בכנסת ח"כ מיקי זוהר, הגיש הצעת חוק שמטרתה לסכל את ניסיון חברות כרטיסי האשראי להיכנס לענף הביטוח. לדברי ח"כ זוהר, "קיים חשש שבצלו של משבר הקורונה חסר התקדים, שמכלה ענפים כלכליים שלמים, פועלות חברות כרטיסי האשראי בריכוזיות וכוחניות במטרה לפלוש לתחום לא להן ולסכן אלפי משקי עצמאים קטנים בענף". עוד הוא טוען: "אלפי עסקים עצמאים הפועלים בענף הביטוח, בהם סוכני ביטוח, יועצי ביטוח ומתכננים פיננסיים עלולים להיפגע באופן נואש מכניסת חברות כרטיסי האשראי, שעלולות להשיג בפרק זמן קצר דריסת רגל מוחלטת בענף תוך אספקת מוצר נחות ברמת הביטוח לציבור".

מתוך הצעת החוק:
"כפי שאנו למדים, לאור מדיניותה הכלכלית של הממשלה ומטעמים של טובת הציבור ועל מנת לשמור על איכות השירות בתחום הביטוח שהינו ענף מקצועי המצריך ידע ומיומנות, ומתוך מקום למנוע ריכוזיות אחת באחרת, מוגשת הצעה זו להרחיב את ההגבלות האמורות לעניין רישוי סוכנות ביטוח ולקבוע כי חברות האשראי אשר הינן גורמים דומיננטיים בעלי שליטה על תחום הסליקה לא יהיו רשאים להקים סוכנות לביטוח".

x