רשות שוק ההון >> מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני

יובהר כי למרות שנדרש כי ההרשאה תהיה עבור כל עובדיו של המעסיק, רשאי הגורם המתפעל לבקש לקבל מידע על פיצויים של עובד מסוים

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/04/2020

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, סעיפים 23(ד) ו-39(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, סעיף 31(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005, ולאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת, אני מורה כדלקמן:

 

1 .כללי

על רקע התפשטות וירוס הקורונה בישראל, והצורך של הגופים המוסדיים לפעול במהירות להתמודדות עם השלכות המצב תוך מגבלות על פעילותם (בהם גידול ניכר בהיקף העבודה מרחוק), הוראות שנקבעו בחוזר גופים מוסדיים 2020-9-3 "מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני" (26.3.2020) (להלן – חוזר מבנה אחיד) מתוקנות, כך שיינתן כלי שיסייע להתמודדות הגופים המוסדיים והמעסיקים עם משבר זה בתחום העברת המידע אודות יתרות פיצויים בגין עובדים. נוכח העובדה שתיקונים אלה צפויים לסייע לגופים אף לאחר המשבר, נקבעו ההוראות כהוראות קבועות בחוזר מבנה אחיד.

 

2 .הוראות

בסעיף 4(ח) בנספח ד' – ממשק אירועים לחוזר מבנה אחיד יבוא השינוי המפורט בתיקוני מהדורה.

 

3 .תחולה

הוראות חוזר זה יחולו על כל הגופים המוסדיים ועל כל בעלי הרישיון.

 

4 .תחילה

  1. תחילתן של הוראות חוזר זה ביום 26 ביולי 2020.
  2. על אף האמור בסעיף קטן (א), תחילתן של ההוראות המופיעות בשינויי המהדורה בנספחים א', ב' ו-ד' וכן בקבצים המצורפים לנספחים בעדכון שבוצע בחוזר גופים מוסדיים 2019-9-11 "מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני – עדכון" (21.11.19), ביום 22 בנובמבר 2020.

 

 דברי הסבר

 

על רקע התפשטות וירוס הקורונה בישראל והצורך של הגופים המוסדיים לפעול במהירות להתמודדות עם השלכות המצב תוך מגבלות על פעילותם (בהם גידול ניכר בהיקף העבודה מרחוק), הוראות חוזר גופים מוסדיים 2020-9-3 "מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני" (26.3.2020) (להלן – חוזר מבנה אחיד) מתוקנות, כך שיינתן כלי שיסייע להתמודדות הגופים המוסדיים והמעסיקים עם משבר זה בתחום העברת המידע אודות יתרות פיצויים בגין עובדים. מכיוון שהתיקון מצריך תקופת הערכות הן מצד המסלקה הפנסיונית והן מצד הגופים המוסדיים נקבעה הוראת התחילה ליום 26 ביולי 2020.

נוכח העובדה שתיקון זה עתיד לסייע לגופים אף לאחר המשבר, נקבע התיקון כהוראה קבועה בחוזר מבנה אחיד.

 

הוספת סעיף 4(ח) לנספח ד' – ממשק אירועים

המסלקה הפנסיונית מעבירה למעסיקים המבקשים זאת מידע על יתרות הפיצויים הרשומים בגוף מוסדי. כיום, בהתאם לחוזר גופים מוסדיים 2015-9-30 "ביצוע פעולות על ידי גוף מוסדי עבור מעסיק" (21.9.2015) גוף מוסדי יכבד הרשאת מעסיק לביצוע פעולות על ידי גורם מתפעל, אם ניתנה לגורם המתפעל הרשאה כמפורט בסעיף 4(א) לאותו חוזר.

על מנת לייעל את תהליך איסוף המידע הרלוונטי עבור המעסיק, נקבע כי המסלקה הפנסיונית תוכל לאמת את ההרשאה של הגורם המתפעל ולהעביר למעסיק את המידע כאמור, בכפוף לכך שלגורם המתפעל קיימת הרשאה לביצוע פעולה לקבלת מידע בגין כספי פיצויי שנצברו בתקופת העסקתם של כל עובדיו של אותו מעסיק.

אימות הגורם המתפעל על ידי המסלקה יבוצע בהתאם לכללי מערכת שיפורסמו בעניין, וזאת בדומה להוראות המפורטות בחוזר סוכנים ויועצים 2018-10-8 "ייפוי כוח לבעל רישיון – תיקון" (9.7.2018) בעניין אימות ייפוי כוח של בעל רישיון לפי נספח א' באמצעות שימוש בתצהיר לפי נספח ג' לאותו חוזר. יובהר, כי ככל שגוף מוסדי יקבל אינדיקציה כי המסלקה אימתה שלגורם המתפעל ישנה הרשאה לביצוע פעולה כאמור בהתאם לכללי המערכת, הגוף המוסדי יידרש להעביר את המידע בנוגע ליתרת הפיצויים בהתאם לבקשה.

יובהר כי למרות שנדרש כי ההרשאה תהיה עבור כל עובדיו של המעסיק, רשאי הגורם המתפעל לבקש לקבל מידע על פיצויים של עובד מסוים.

 

 

 

 

 

 

x