קרע בין לשכת סוכני הביטוח לרשות בנושא כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח

אוהד מעודי: הופתענו לראות כי דווקא בימים אלו, הנך פונה לקיום ישיבה בהולה תוך מספר ימים בודדים, קל וחומר, באמצעות תקשורת מרחוק (שיחת זום) ובנושא כה אקוטי

 

 
משה ברקת הממונה על הביטוחמשה ברקת הממונה על הביטוח
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/05/2020

בקשה דחופה של רשות שוק ההון לקיים ישיבת "זום" ביום חמישי הבא בנושא כניסת חברות האשראי לשיווק ביטוח, הפתיעה את לשכת סוכני הביטוח שביקשה לדחות את הפגישה ל-17 במאי. הרקע לבהילות – כוונה של הרשות לאשר בקרוב את בקשתה של חברת "מקס" לקבל רישיון סוכן ביטוח.
 
"הופתענו לראות כי דווקא בימים אלו, הנך פונה לקיום ישיבה בהולה תוך מספר ימים בודדים, קל וחומר, באמצעות תקשורת מרחוק (שיחת זום) ובנושא כה אקוטי, ככניסת חברות האשראי לשיווק ביטוח לציבור המבוטחים בישראל," כתב רוזנפלד. חשוב לנו להדגיש, בניגוד לנושאים אחרים, במקרה דנן, כפי שהינך יודע ואף הבהרנו לך היטב, אנו לא הקלנו ראש בבקשה אשר הונחה על שולחנך, ההפך הוא הנכון, על מנת לבוא ולהציג תמונה רחבה ומקיפה, הצטיידנו במשרד עורכי דין גדול (משרד יגאל ארנון, עורכי דין) אשר ילווה אותנו וכן ביקשנו את עזרתו של פרופ' עדי אייל, מומחה בעל שם עולמי אשר יוכל לשפוך אור על ההשלכות הכלכליות.
לא זו אף זו, בתקופה האחרונה, הנושא, מטעמים מובנים, קיבל עדיפות נמוכה, גם אצל עורכי הדין המלווים וכן אצל פרופ' אייל, מתוך הבנה כי בתקופה של "מצב חירום" ובדומה לבתי המשפט אשר הקפיאו הליכים, הרי שאף הם סברו כי מול הרשות, נושא בקשת הרישיון על די חברת כרטיסי האשראי יעוכב, עד שנצא ממצב החירום. לכן כאשר עדכנו אותם בנושא בקשתך הבהולה, הרי שנפלנו עליהם כרעם ביום בהיר, והם ביקשו זמן סביר לצורך הערכות מבחינתם כמו גם מהמומחה המקצועי שלנו, שבימים אלו, לא פעל בנושא".
 
אוהד מעודי, יועץ בכיר לממונה על שוק ההון, הגיב למכתבו של רוזנפלד בערב יום העצמאות, וטען כי בקשת מקס לרישיון סוכן ביטוח תאגיד התקבלה ברשות ב-4 באוגוסט 2019: "ממועד זה החלה הרשות לבחון את הפנייה, לרבות פנייה לרשות התחרות ומתן אפשרות לגורמים משוק הביטוח להעלות את טענותיהם. הרשות אפשרה לנציגי הלשכה להעלות את טענותיה, במסגרת פגישות שוטפות שהתקיימו עם הממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת, ונציגי הרשות ב-14 בנובמבר 2019 וב-23 בינואר 2020. בנוסף, הלשכה אך העלתה את טענותיה בפני רשות התחרות, אשר בחנה את ההשלכות , בו הוא מציין כי "פניית חברת מקס למתן רישיון סוכן ביטוח הוגשה באוגוסט 2019, וכי החל מאותו מועד, החלה הרשות בבחינת בקשת הרישיון בהתאם לסמכותה על פי החוק, כשלנגד עיניה הגנה ושמירה על עניינם של המבוטחים לצד הגברת התחרות בענף הביטוח".
 
מעודי נזף בנשיא הלשכה על הניסיונות לקשור את הסוגיה למשבר הקורונה: "ניסיונך לקשור את תהליך הרישיון למשבר הקורונה אינו ראוי וכי טענתך שנעשה ניסיון של הרשות לבצע מחטף כדי להכניס את חברות האשראי לתחום ההפצה בשוק הביטוח בצל משבר הקורונה, כפי שציינת במכתביך לגורמים שונים על התנהלותה של הרשות, אינה נכונה וראוי אם לא הייתה עולה".
 
מעודי מציין, כי למרות הכל, מוכן הממונה לקיים פגישה נוספת עם ראשי הלשכה עד ה-7 במאי.
 
גורמים בלשכה אומרים, כי אם מקס תקבל רישיון סוכן, תפנה הלשכה לבג"צ. כאמור, לשכת סוכני הביטוח שכרה לצורך מאבקה בנושא זה את שירותי משרד עוה"ד המוביל יגאל ארנון ושות'.
 
x