הענות מלאה לגיוס ההון שביצעה ארקו החזקות בדרך של הנפקת של זכויות בהיקף של כ- 40 מיליון ₪

בעלי השליטה בחברה, אריק קוטלר ומוריס וילנר, השתתפו בהנפקה בהיקף כספי של כ-25.6 מיליון שקל

 

 
אריק קוטלר מנכל ארקואריק קוטלר מנכל ארקו
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/05/2020

אריק קוטלר, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון ארקו:  "אני מודה לציבור בעלי המניות של החברה על הבעת האמון בחברה, כפי שבאה לידי ביטוי בניצול המלא של הזכויות. תמורת הגיוס תתמוך בנזילות ובגמישות הפיננסית של ארקו ותחזק את מעמדה כאחת מהשחקניות המובילות בשוק תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב".
בעלי השליטה בחברה, אריק קוטלר ומוריס וילנר, השתתפו בהנפקה בהיקף כספי של כ-25.6 מיליון שקל.
בתחילת החודש עדכנה ארקו על עלייה מהותית ברווחיות הגולמית של GPM ממכירת דלקים ברבעון הראשון 2020 ובחודש אפריל מול התקופות המקבילות בשנה שעברה. 
חברת ארקו החזקות, מהחברות המובילות בשוק תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב, השלימה הנפקת מניות בהיקף של כ-40 מיליון שקל, בדרך של זכויות. בעלי השליטה בחברה, אריק קוטלר ומוריס וילנר, השתתפו בהנפקה בהיקף כספי של כ-25.6 מיליון שקל, במהלך המשקף הבעת אמון מצידם בפעילותה העסקית של ארקו והחברה הבת GPM.
 
נזכיר, כי למועד פרסום הדו"ח השנתיים (30.3.2020), יתרות המזומנים ושווי המזומנים של ארקו מסתכמות בכ-470 מיליון שקל. תמורת ההנפקה מגדילה עוד יותר את יתרות המזומנים של החברה, תומכת בגמישותה הפיננסית ומהווה חיזוק להון העצמי של החברה. 
 
בתחילת החודש דיווחה ארקו, כי ברבעון הראשון של שנת 2020 ובחודש אפריל 2020 נרשמה עלייה מהותית ברווחיות הגולמית של  GPM ממכירת דלקים באתרים בהפעלה עצמית בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד, זאת, נוכח הירידה המהותית שחלה מתחילת חודש מרץ 2020 במחירי הנפט הגולמי ועל אף הצמצום המהותי שחל כתוצאה מהשפעות נגיף הקורונה, בהיקף הגאלונים שנמכרו החל ממחצית חודש מרץ 2020. במסגרת אותו דיווח, עדכנה ארקו כי להערכתה, ה-)  Store Level EBITDA על בסיס (same store  ברבעון הראשון לשנת 2020 הסתכם בכ-30-33 מיליון דולר )בהשוואה לכ-24 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד( ובחודש אפריל 2020 הסתכם בכ-20-22 מיליון דולר )בהשוואה לכ-11 מיליון דולר בחודש אפריל 2019).
 

 

 

x