הוועד בכלל ביטוח מרוצה >> המועמדות של רונן אגסי נולדה בחטא

ועדת הביקורת שמינתה השבוע את שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר לבחון את ההתנהלות של הדירקטוריון ובעלי המניות מול יורם נוה יצטרך לאתר מועמד אחר במקום אגסי.

 

 
דר משה ברקת ממונה על הביטוחדר משה ברקת ממונה על הביטוח
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/05/2020

נציגי העובדים בכלל עסקי ביטוח נשמו לרווחה לנוכח הדיווחים כי רונן אגסי החליט שלא להגיש את מועמדותו לתפקיד המנכ"ל החדש של החברה ולהחליף את יורם נוה. אגסי היה הבחירה של יו"ר החברה דני נוה שעל פי הדיווחים של החברה הוצעה לו ההחלפה כבר בשנה שעברה על ידי בעלי המניות בחברה. היו"ר נוה החליט, לדבריו, שלא לתמוך בהחלפה בעקבות רצונו שלא לזעזע את החברה. אגסי ככל הנראה הבין כי להגיע לחברה, בה יחסי ההנהלה פגועים לצד התנגדות עזה של נציגי העובדים שהתייצבו באופן חד משמעי מאחורי יורם נוה, לא תאפשר לו לנהל את החברה בצורה טובה. 

על פי נציגי הוועד בכלל ביטוח: "המועמדות של רונן אגסי נולדה בחטא, אבל היא רק הסימפטום לכשל מתמשך שמימדיו העצומים נחשפים בימים האחרונים. גם המפקח על הביטוח וגם הבודק החיוני שמונה צריכים לחקור את התנהלותו של יו״ר הדירקטוריון דני נוה במשך שבע השנים בהן הוא מכהן בתפקידו. נורמות פסולות המבוססות על יד רוחצת יד חייבות להיבדק לעומק עד לבירור האמת וניקוי האורוות. אחרי אגסי, הגיע תורו של נוה להניח את המפתחות אחרי שבע שנים רעות. אנחנו נמשיך מכאן חדורי מוטיבציה כדי להצעיד את כלל ביטוח אל עבר שבע השנים הטובות".

ועדת הביקורת שמינתה השבוע את שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר לבחון את ההתנהלות של הדירקטוריון ובעלי המניות מול יורם נוה יצטרך לאתר מועמד אחר במקום אגסי.

גורמים בענף מצביעים על המתרחש בימים אלו בכלל עסקי ביטוח במבחן להתנהלות של חברת ביטוח ללא גרעין שליטה. כלל ביטוח היא היחידה בענף ללא גרעין, בתוך כך ההשפעה של בעלי מניות המיעוט נבחנת בקפדנות על ידי רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

הרשות שוק ההון הגדילה את מעורבותה במדון בין הגורמים השונים בחברה. הממונה על הביטוח שלח מכתב לשני בעלי מניות מיעוט בחברה, מורי ארקין שמחזיק 8% ואלפרד אקירוב שמחזיק 4.8%. במכתב נמסר כי היתר האחזקה שלהם במניות החברה "אינו מאפשר לו או למי מטעמו, לפעול, לבד או ביחד עם אחרים, באופן שיביא להכוונת פעילות החברה, בין היתר באמצעות מעורבות בתהליכי קבלת החלטות לגבי מינוי דירקטורים ונושאי משרה בה".

שני בעלי המניות זעמו על הטיעונים של המנכ"ל יורם נוה שהם מתערבים בנעשה בחברה ואף מונעים משיקולים זרים. אקירוב פנה אל החברה ודרש התנצלות. ההתנצלות אכן הגיעה בדמות פרסום רשמי של החברה שהבהירה כי טענות על התערבות של בעלי המניות שייכות למנכ"ל בלבד ואינה מייצגת את דעת החברה.

           

 

x