מניית מגל מערכות בטחון >> הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-0.4 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי אשתקד

מגל מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2020.

לקרנות המשקיעות במגל מערכות ביטחון  לחץ כאן 

 

 

 
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/05/2020

לקרנות המשקיעות במגל מערכות ביטחון  לחץ כאן 

חברת מגל מערכות בטחון (נאסד"ק: MAGS), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ 2020. מגל תקיים היום בשעה 17:00 שעון ישראל שיחת ועידה למשקיעים לדיון בתוצאות.
תמצית תוצאות הרבעון הראשון של 2020 (בהשוואה לרבעון הראשון של 2019)
  • ההכנסות הסתכמו ב-17.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.2 מיליון דולר
  • שיעור הרווח הגולמי – 45.8% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-42.3%
  • הרווח התפעולי הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.5 מיליון דולר
  • הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-0.4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של (0.6) מיליון דולר  
  • ה-EBITDA הסתכם ב-0.7 מיליון דולר, 4.1% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-1 מיליון דולר, 4.7% מההכנסות
  • היקף המזומנים, הפיקדונות והפיקדונות המוגבלים הסתכם ב-54.4 מיליון דולר, או 2.35 דולר למניה
 
דרור שרון, מנכ"ל מגל, מסר: "תוצאות הרבעון הראשון משקפות את המחויבות והחשיבות שאנו מייחסים לעובדינו, לשמירה על קשרינו העסקיים עם לקוחותינו, ולהמשך הרחבת פעילותנו העסקית. עיכובים שנבעו ממגבלות עסקיות הקשורות בהתפשטות נגיף הקורונה בעולם השפיעו על הסכמים של חטיבת הפרויקטים של מגל ועל אספקות של חטיבת המוצרים Senstar, והובילו לירידה בהכנסות הרבעון. 
 
"האסטרטגיה שלנו לגיוון תמהיל ההכנסות סייעה לתוצאות, כפי שבאה לידי ביטוי בזכייה האחרונה שלנו באפריקה לפיתוח והתקנה של מערכת אבטחה לנמל הימי Djibouti. חרף הגיוון בהכנסות, ועבודה מול מספר שווקי יעד, התמורות הכלכליות המיוחסות להשפעות נגיף ה-Covid-19 השפיעו לרעה על פעילותנו אל מול לקוחות הנפט והגז, כמו גם בתחומי הלוגיסטיקה ובתי הכלא. תחום הנפט והגז הושפע מירידה דרמטית במחירי הנפט, אשר גרמה לעיכובים בפרויקטים גדולים. אנו מתמידים במחויבויותינו כלפי לקוחות אלו, וממשיכים לקבל הזמנות רכש. חווינו כמה עיכובים זמניים בקבלת הכנסות מצד חלק מלקוחותינו בתחום הלוגיסטיקה, בעיקר באירופה. שוק בתי הכלא, המתרכז בעיקר בצפון אמריקה, הושפע מסגירה זמנית של המתקנים, בשל מגיפת ה-Covid-19. 
 
"שמרנו על הרווחיות הודות לפעולות בהן נקטנו לחיסכון בהוצאות והתייעלות, שנועדו להקטין את ההוצאות התפעוליות ברבעון הראשון, כמו גם ברבעונים הבאים. אנו ממשיכים להשקיע בחדשנות ומשיקים פתרונות חדשים לפלטפורמת ה-Symphony שלנו לניהול וניתוח וידיאו העונים על הצורך של לקוחותינו בפתרונות מעקב ואכיפה במענה לדרישות הרשויות להתמודדות עם נגיף ה-Covid-19. 
 
"היעד שלנו ב-2020 מתמקד בניהול ההוצאות ושמירה על רווחיות תוך מיצוב החברה לשיפור וצמיחה. המאזן של מגל, עם מצבת מזומנים של יותר מ-54 מיליון דולר, ללא חוב, נוסכים בנו אמון רב ביכולותינו ליישם את האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו לצמיחה בהכנסות, שיפור הרווחיות ואיתור הזדמנויות חדשות למיזוגים ורכישות העולות מתוך המשבר העולמי".
 
 
תוצאות הרבעון הראשון של 2020   
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכמו ב-17.4 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 21.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מהשלמת פרויקט גדול בדרום אמריקה ברבעון המקביל. מכירות חטיבת המוצרים Senstar נותרו בעיקרן יציבות ברבעון הראשון חרף עיכוב באספקות, שנבעו בעיקר ממגבלות טכניות כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה Covid-19.  
הכנסות חטיבת הפרויקטים משקפות כ-58% מסך מכירות החברה, בעוד ההכנסות של חטיבת המוצרים מהוות כ-42% מסך ההכנסות. הכנסות חטיבת הפרויקטים וחטיבת המוצרים ירדו ב-24% ו-6% בהתאמה בהשוואה לרבעון הראשון של 2019. 
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-8 מיליון דולר, כ-45.8% מההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 9 מיליון דולר, כ-42.3% מההכנסות, בתקופה המקבילה. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון נבע משיפור ברווחיות הגולמית המיוחסת להכנסות חטיבת המוצרים Senstar, הודות לתמהיל מכירות רווחי יותר של מוצרים ושירותים בעלי פטנט, אשר קוזז באופן חלקי מהשפעת הירידה בהכנסות חטיבת הפרויקטים.   
ההוצאות התפעוליות קטנו ברבעון הראשון של 2020 ב-8.8% ל-7.8 מיליון דולר בהשוואה ל-8.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הירידה בהוצאות התפעוליות מיוחסת בעיקר לעיכוב בגיוס משרות חדשות, ירידה בהוצאות נסיעה ושיווק, כמו גם נקיטת צעדי התייעלות מצד החברה. 
 
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-0.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 0.5 מיליון דולר בקופה המקבילה. 
הכנסות המימון היו ברבעון הראשון של 2020 כ-0.5 מיליון דולר בהשוואה להוצאות מימון של (0.7) מיליון דולר בתקופה המקבילה. בישראל, המטבע המשמש את מגל הוא השקל, בעוד מרבית הפיקדונות של מגל הינם במטבע הדולר. לאור עליית הערך של הדולר אל מול השקל במהלך הרבעון, החברה רשמה הכנסת מימון, שלא במזומן.  
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-0.4 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של (0.6) מיליון דולר, או (2) סנט למניה, ברבעון הראשון של 2019. 
ה-EBITDA הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-0.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA של 1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.
נכון ל-31 במרץ 2020, היה היקף המזומנים, הפיקדונות והפיקדונות המוגבלים 54.4 מיליון דולר או 2.35 דולר למניה, בהשוואה למזומנים, פיקדונות ופיקדונות מוגבלים של 51.6 מיליון דולר או 2.23 דולר למניה, נכון ל-31 בדצמבר 2019.
 
x