מניית אלוני חץ >> ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום המאזן הינו 6.47 מיליארד ש"ח,

אלוני חץ פרסמה את הדוחות לרבעון הראשון לשנת 2020. המניה מועלת להמלצת יתר על ידי לאומי פרטנרס

לקרנות המשקיעות באלוני חץ לחץ כאן 

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/05/2020

לקרנות המשקיעות באלוני חץ לחץ כאן 

  • ה-FFO המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הראשון לשנת 2020 צמח בכ-7% והסתכם בכ-132 מיליון ש"ח.
  • ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום המאזן הינו 6.47 מיליארד ש"ח (הון עצמי של 37.44 ש"ח למניה) לעומת כ-6.34 מיליארד ₪ (כ-36.68 ₪ למניה).
  • ההון העצמי למניה על בסיס NAV סחיר (לפני מיסים נדחים) להיום הינו 59 ש"ח. 
  • שיעור הגביה של חברות הקבוצה לתקופה שתחילתה בחודש אפריל 2020 ועד למועד פרסום הדוח עומד על 90-100% .
  • במהלך הרבעון הראשון ועד היום השקיעה אלוני חץ בחברות הבנות שלה סך של כ- 174 מיליון ש"ח ומנגד, מימשה נכסים (מימוש 1.05 מיליון מניות PSP) בסך של כ-520 מיליון ש"ח.
  • בכוונת כל חברות הקבוצה, נכון למועד זה, לשמור על מדיניות הדיבידנדים שלהן לשנת 2020.
  • לחברה גמישות פיננסית גבוהה אשר באה לידי ביטוי ביתרות מזומן ומסגרות אשראי בלתי מנוצלות בסך כולל של כ-1.1 מיליארד ש"ח ובנוסף כ-93% מנכסי החברה אינם משועבדים. 
  • שיעור המינוף של החברה נכון להיום על בסיס NAV סחיר מסתכם בכ-25%.
  • בצל משבר הקורונה, נכון למועד זה, לא ניתן עדיין לצפות את משך הזמן עד לסיום המשבר ואת מלוא השפעתו על הפעילות העסקית בארץ ובעולם. עם זאת, להערכת הנהלת החברה, האיתנות הפיננסית שלה ושל חברות הקבוצה ומצב נכסיהן, כמו גם, אסטרטגיית הקבוצה להשקעה לטווח ארוך יאפשרו להן להתמודד בצורה נאותה עם התקופה המאתגרת. בכוונת חברות הקבוצה לבצע הערכה במחצית השנייה של השנה בנוגע למידת הצורך בביצוע התאמות כלשהן לאסטרטגיות העסקיות שלהן, לרבות המשמעויות בדבר הצורך לביצוע שינויים בקשר לקצב ההתקדמות בפרויקטים בייזום ובבניה.
 
*****
מעיין בק מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום דו"חות אלוני-חץ ומעלה את ההמלצה למנייה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", במחיר יעד של 49.2 שקל למניה, המשקף אפסייד של 25% על מחיר השוק.
 
להערכתה, "אמות, CARR ו-PSP צפויות להיפגע בטווח הקרוב ממשבר הקורונה, בהתאם לתרחיש הפגיעה שלנו בנדל"ן המניב ובהתאם להתפלגות השימושים בכל חברה.  אנרג'יקס אינה צפויה להיות מושפעת משמעותית לטווח הקרוב בשלב זה, שכן היא ביצעה גידור למרבית תפוקת החשמל שלה לשנה הקרובה ולכן לא נפגעת משמעותית מירידת מחירי החשמל. אנו לוקחים בחשבון דיסקאונט של כ-30% לפעילות בלונדון ובבוסטון. אלוני חץ מעדכנת כי נכון  להיום שיעור הגבייה הכולל של חברות הקבוצה עומד על 92% (למעט בתחום המסחר, המהווה כ-9% מסך נכסי הקבוצה) בישראל ובבריטניה ועל 98% בארה"ב".
 
**** 
 
מר נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ מסר: 
"המשבר הנוכחי שאנו מתנהלים בצילו יוצר אי וודאות ולא ניתן עדיין לצפות את מלוא השפעתו על הפעילות העסקית בארץ ובעולם. לאורך כל התקופה חברות הקבוצה בישראל, בארה"ב בבריטניה ושוויץ עסוקות בניהול דינמי, אחראי וצמוד של המשבר תוך התאמה להתפתחויות בכל אחת מהמדינות. להערכתנו, קבוצת אלוני חץ, על כל חברותיה, ערוכה להתמודד עם אתגרי התקופה, לאור האיתנות הפיננסית החזקה, הנזילות הגבוהה ושיעורי המינוף ההולמים שעמם נכנסנו למשבר. בנוסף, במהלך הרבעון ולאחריו חלק מחברות הבנות ביצעו גיוסי חוב והון בהיקפים משמעותיים. אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו להשקעה לטווח ארוך בתחומי הנדל"ן המניב ובאנרגיות מתחדשות, כמו גם איכות הנכסים של חברות הבנות והפיזור על פני מספר שווקים וכלכלות לצד האיתנות הפיננסית יוכיחו עצמם גם בתקופה מאתגרת זו."
 
 
אירועים עיקריים ברבעון : 
  • מכירת 1.05 מיליון מניות PSP בתמורה לסך של 144.5 מיליון פר"ש (520 מיליון ש"ח). נכון ליום 31 במרץ 2020 יתרת ההשקעה ב-PSP עומדת על סך של 1 מיליארד ש"ח והיא מוצגת כהשקעה "מוחזקת למכירה". 
  • בחודש ינואר 2020, השלימה BE את רכישתו של פארק עסקים הממוקם בסמוך למרכז העיר אוקספורד בבריטניה, בתמורה לכ-80 מיליון ליש"ט (כ-362 מיליון ש"ח). לצורך רכישת פארק העסקים, נטלה BE הלוואה בסך של 49 מיליון ליש"ט (כ-217 מיליון ש"ח) לתקופה של 5 שנים וריבית של לייבור לשלושה חודשים (כיום 0.27%) בתוספת מרווח של 2%. 
  • בחודש מרץ 2020 רכשה Carr 50% מהזכויות בקומפלקס המאגד שני בנייני משרדים צמודים ומחוברים בינהם הממוקמים בבוסטון (ב- Federal Street 75-101) תמורת  242.5 מיליון דולר. לצורך רכישת הנכס, נטלה  Carr הלוואה בסך של כ- 140 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים בריבית קבועה של 1.94%. 
  • בחודש מרץ 2020 השלימה Carr מכירה של נכס אשר הוחזק בבעלותה המלאה (Barlow building) הממוקם במטרופולין וושינגטון די.סי, בתמורה ל-160 מיליון דולר. 
  
דיבידנד 
בחודש מרץ 2020 קבע דירקטוריון החברה כי בשנת 2020 בכוונת החברה לחלק דיבידנד שנתי מינימאלי בסך של 116 אג' למניה, שישולם ב-4 תשלומים רבעוניים שווים של 29 אג' למניה. בכפוף להחלטה ספציפית של הדירקטוריון בתום כל רבעון. 
בהמשך לאמור, קיבל דירקטוריון החברה במאי 2020 החלטה בדבר  חלוקת דיבידנד לרבעון השני של שנת 2020 בסך של 29 אגורות למניה (כ-50 מיליון ש"ח) אשר ישולם במהלך חודש יוני 2020. 
 
 
 

מעיין בק מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום דו"חות אלוני-חץ ומעלה את ההמלצה למנייה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", במחיר יעד של 49.2 שקל למניה, המשקף אפסייד של 25% על מחיר השוק.

להערכתה, "אמות, CARR ו-PSP צפויות להיפגע בטווח הקרוב ממשבר הקורונה, בהתאם לתרחיש הפגיעה שלנו בנדל"ן המניב ובהתאם להתפלגות השימושים בכל חברה.  אנרג'יקס אינה צפויה להיות מושפעת משמעותית לטווח הקרוב בשלב זה, שכן היא ביצעה גידור למרבית תפוקת החשמל שלה לשנה הקרובה ולכן לא נפגעת משמעותית מירידת מחירי החשמל. אנו לוקחים בחשבון דיסקאונט של כ-30% לפעילות בלונדון ובבוסטון. אלוני חץ מעדכנת כי נכון  להיום שיעור הגבייה הכולל של חברות הקבוצה עומד על 92% (למעט בתחום המסחר, המהווה כ-9% מסך נכסי הקבוצה) בישראל ובבריטניה ועל 98% בארה"ב".

x