ביטוח נסיעות - חו"ל אחרי הקורונה >> ביטוח הנסיעות חוזר ! אבל לא לכולם

 

 
סמארט טרוול הפניקססמארט טרוול הפניקס
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2020

אתם מעל גיל 80? לא תוכלו לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל! (לפחות בהפניקס)

הפניקס
פרסמה את המחירון החדש שלה ומסמנת את הכיוון לחברות האחרות – התייקרות משמעותית והחרגות בעקבות הקורונה

מגפת הקורונה
עצרה את הטיסות לחו"ל ושיתקה למעשה את עולם ביטוח הנסיעות לחו"ל; עכשיו, עם האופק שנפתח לנסיעות לחו"ל בחודשי הקיץ, אנחנו מקבלים את המחירים החדשים של ביטוחי הנסיעות לחו"ל בעקבות הקורונה.

הפניקס היא הסנונית הראשונה; המחירון החדש שפרסמה היום חברת הפניקס ביטוח לתכנית ביטוח הנסיעות לחו"ל שלה "סמארט טראוול" מגלה התייקרות בכול הקטגוריות והחמרת ההחרגות. בענף מעריכים, כי המחירון של הפניקס, למרות שאינה בין הגדולות בתחום, הוא סמן ימני לחברות הביטוח האחרות המשווקות ביטוח נסיעות לחו"ל. כיסוי ביטול נסיעה לא חזר במחירון של הפניקס, ובענף מעריכים שלא יחזור בכול החברות בשנתיים הקרובות.

מעבר להתייקרויות במחירון החדש, בולטת לעין העובדה, שהפניקס לא מבטחת נוסעים מעל גיל 80 (!) בעוד שבעבר לא הייתה הגבלת גיל במסגרת תכנית ביטוח הנסיעות שלה.
עליית המחירים מתבטאת כבר בכיסויי הבסיס – למשל, 2.7$ לגילאי 46-60 לעומת 2.2$ קודם. כיסויים כמו כבודה או קיצור נסיעה, שהיו חינם, עכשיו הפניקס תגבה עליהם 20 סנט ליום.

ההתייקרות המשמעותית ביותר היא בסעיף החמרה של מצב רפואי קודם; מגיל לידה עד 60 המחיר הוא 5$ ליום במקום 2 דולרים במחירון הקודם – התייקרות של 150%!; גילאי 76-80 ישלמו תוספת של 10$ ליום במקום 7.5$ קודם, וגילאי 60-75 ישלמו 6$ ליום לעומת 4$ קודם – התייקרות של 50%.

סו"ב איגור מורי, מומחה לתחום הבריאות והסיעוד, מוסיף: "חברת הפניקס אומנם אינה מהשחקנים הגדולים של שוק ביטוח נסיעות לחו"ל, אך ההחלטה שלהם מסמנת כיוון לשוק כולו. מצד אחד התייקרות לאורך כל הקו ומצד שני לא ראינו עליית מחיר בסדרי גודל שדובר עליהם לאחרונה. נראה כי חברות אחרות יתקשו לצאת לשוק עם מחירונים שיהיו מנותקים מהמציאות וסביר כי כולם יתיישרו סביב אותה נקודת איזון. נראה כי ההתייחסות תהיה הגיונית אך חלק מהכיסויים, כמו ביטול נסיעה, לא יחזרו למדף מהר כל כך או בכלל לא".
x