מניית ביטוח ישיר >> בצל המשבר והתנודתיות בשווקים בחודש מרץ, ההפסד הכולל של ביטוח ישיר ברבעון הסתכם בכ-9 מיליון ש"ח

לקרנות המשקיעות במניית איידיאיי ביטוח לחץ כאן  . על פי בדיקת MFV הקרנות מקטינות באחזקת ביטוח ישיר באופן ניכר מאז 2017
 
 

 

 

 
קובי הבר עם הממונה על הביטוחקובי הבר עם הממונה על הביטוח
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/05/2020

לקרנות המשקיעות במניית איידיאיי ביטוח לחץ כאן  . על פי בדיקת MFV הקרנות מקטינות באחזקת ביטוח ישיר באופן ניכר מאז 2017
 

מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "לאורך כל התקופה אנו עוסקים בניהול אחראי של המשבר, תוך שמירה על רציפות עסקית מלאה. בזכות ההתאמה המהירה של החברה לשינויים, המשכנו כל העת להעניק שירות מצוין ללקוחותינו בכל הערוצים. שוק ההון, שגרם לנו להפסד משמעותי ברבעון הראשון, מראה סימני התאוששות נאים, אך אנו ממשיכים לעקוב אחר התנודתיות הגבוהה.  

אנו פועלים גם עתה לפי התוכנית האסטרטגית שהגדרנו, תוך העמקת הדגש על מרכיבי התכנית העוסקים בהוצאות והתייעלות, על מנת להתאים לתקופה. כמו כן, אנו ממוקדים כל העת בחיזוק וגיוון מקורות הצמיחה שלנו, ונהנים גם בתקופה זו מהיותנו חברה חזקה, עם מספר רגליים יציבות. אנו שמים לנגד עינינו כל העת, את שימור המובילות שלנו בשוק הישיר, עם שיעור נאמנות גבוה ושירות איכותי ללקוחותינו, וננקוט בכל הצעדים על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה במטרה להמשיך ולממש את תוכניות הצמיחה העתידיות של החברה".

 

איי. די. איי. ביטוח פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הראשון לשנת 2020:

החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם הפסד כולל של כ-9 מיליון ש"ח, לעומת רווח של כ-51 מיליון ש״ח ברבעון המקביל אשתקד, אשר נובע בעיקרו מירידה של כ-72 מיליון ש"ח ברוטו בהכנסות מהשקעות בתיק הנוסטרו ברבעון הנוכחי, אל מול הרבעון המקביל, עקב ירידות שערים ניכרות בחודש מרץ. כמו כן, מירידה ברווח החיתומי בענפי הרכוש, בין היתר, כתוצאה מהשפעות חד פעמיות כדוגמת נזקי מזג אוויר, ביטול נופש חברה עקב התפרצות מגפת הקורונה וכן, גידול בהוצאות הנדחות.

בדומה לחברות אחרות, הושפעה החברה מהירידות בשוק ההון כתוצאה מהתפשטות הנגיף. היקף ההפסד בתיק הנוסטרו ברבעון הראשון הינו בסך של כ-52 מיליון ש"ח ברוטו. עם זאת, מתום תקופת הדוח ועד למועד זה חלה התאוששות בשווקים הפיננסיים שהשתקפה בעלייה מהכנסות מהשקעות בתיק הנוסטרו בסך של כ-37 מיליוני ש"ח.

החברה ממשיכה להציג צמיחה איתנה בעולמות בריאות, דירות וחיים לצד שיפור בתוצאות ענף רכב חובה.

החברה פועלת ליישום התוכנית האסטרטגית אשר מבוססת על מיקוד בצמיחה רווחית, בין היתר, על ידי טיוב התיק בענף רכב, מיקוד בלקוח באמצעות שימוש ביכולות דאטה מתקדמות, מצוינות תפעולית תוך השקעה רחבה בחדשנות וטכנולוגיה וכן, פיתוח מנועי צמיחה נוספים.

בחודש מאי 2020 פורסם דירוגBDI  לשנת 2020 למעסיקים הטובים במשק, במסגרתו זכתה החברה במקום ה-3 בדירוג הכללי (עליה של 3 מקומות נוספים בדירוג לעומת שנה שעברה), והראשונה מבין כל החברות בענף הפיננסים.

 

דגשים לתוצאות הרבעון הראשון לשנת 2020

 

  • פרמיות ברוטו ברבעון הראשון לשנת 2020 הסתכמו בכ-671.4 מיליוני ש״ח, לעומת סך של כ-721.6 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-7%. השינוי בפרמיות ברוטו נובע בעיקר מגידול במספר הלקוחות והיקף הפעילות במרבית הענפים בהם פועלת החברה, לצד פעולות יזומות של החברה לטיוב תיק הלקוחות והורדת תעריפים בענף רכב רכוש עקב השינויים בסביבה התחרותית. בנוסף, הפרמיות ברוטו בתקופת הדוח הושפעו מירידה בביקושים, בעיקר בענפי הרכב, עקב מגפת הקורונה.
  • הפרמיות שהורווחו ברוטו הסתכמו בכ-637.6 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-652.7 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-2%.
  • הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי הסתכמו בכ-524.8 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-583.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-10%. הירידה בפרמיות ברוטו נובעת בעיקרה מפעולות יזומות של החברה לטיוב תיק הלקוחות ומהורדת תעריפים בענף רכב רכוש עקב השינויים בסביבה התחרותית, לצד צמיחה בענפי רכוש אחרים וחבויות אחרות. בנוסף, הפרמיות ברוטו בתקופת הדוח הושפעו מירידה בביקושים, בעיקר בענפי הרכב, עקב מגפת הקורונה.
  • הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים ללא חסכון לטווח ארוך צמחו בכ-10% לעומת אשתקד.
  • הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים כולל חיסכון לטווח ארוך צמחו בכ-9% והסתכמו בכ-81.1 מיליון ש"ח, לעומת כ-74.5 מיליון ש"ח אשתקד, העליה נובעת בעיקרו מגידול בהיקף הפעילות.
  • הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות צמחו בכ-3% הסתכמו בכ-65.7 מיליוני ש"ח, לעומת כ-64.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת מהגידול נטו בהיקף הפעילות ובמספר הלקוחות.
  • הפסדים מהשקעות נטו לרבות הפסד כולל אחר (לפני מס) והכנסות מימון הסתכמו בתקופת הדוח בכ-80.0 מיליוני ש"ח, לעומת רווח בסך של כ-32.6 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, מתוכם הפסדים מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים בסך של כ-52.1 מיליוני ש"ח בתקופת הדוח, לעומת הכנסות של כ-20.3 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר להפסד משמעותי נובע מירידות חדות בשוק ההון בחודש מרץ כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה
  • הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו בתקופת הדוח בכ-151.2 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-135.6 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-11%, הנובע בעיקר מעלות נופש בחו"ל שהיה אמור להתקיים בחודש מרץ והתבטל עקב מגפת הקורונה, לרבות חלק העובדים בהוצאות שהחברה לקחה על עצמה, מהמשך הגדלת ההשקעות בתשתיות הטכנולוגיות, הוצאות שיווק ופרסום וכן מהשפעת השינוי בהוצאות הרכישה הנדחות.
  • ההפסד הכולל לפני מס מתחום ביטוח כללי הסתכם בכ-10.4 מיליוני ש"ח, לעומת רווח בסך של כ-53.2 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בתקופת הדוח נובע בעיקר מהפסד כולל מהשקעות וכן מירידה ברווח החיתומי בענפי הרכוש אשר קוזז בחלקו על ידי שיפור ברווח החיתומי בענף רכב חובה.
  • הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים הסתכם בכ-20.9 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-14.9 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-40%. הגידול ברווח בתקופת הדוח נובע משיפור ביחס התביעות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות הסתכם בכ-3.4 מיליוני ש"ח, לעומת רווח בסך 11.0 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח בתקופת הדוח נובע מיחס תביעות גבוה, בין היתר בגין התפתחות תביעות בתת-ענף תאונות אישיות, לצד שיפור חיתומי ביתר ענפי בריאות לזמן ארוך, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • הרווח הכולל לפני מס מתחומי הפעילות הסתכם בכ-13.9 מיליוני ש"ח, לעומת רווח של כ-79.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-82%.
  • ההפסד הכולל בתקופת הדוח הסתכם בכ-9.4 מיליוני ש"ח, לעומת רווח של כ-51 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי לעומת תקופה מקבילה אשתקד הושפע ברובו מירידה בהכנסות מהשקעות (הפסד כולל לפני מס של כ- 52.1 מיליון ש"ח בתקופת הדוח לעומת רווח כולל לפני מס של כ- 20.3 מיליון ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד), ירידה ברווח החיתומי בענפי הרכוש (אשר הושפע בין השאר מנזקי מזג אויר וכן מהורדת תעריפים בענף רכב רכוש) ובתחום הבריאות, לצד שיפור ברווחיות החיתומית בענף רכב חובה ובתחום ביטוח חיים.
 
 

 

x