מניית על בד >> חתימת הסכם למכירת פעילות מוצרי הספיגה בארה"ב ל-ONTEX הבלגית

לקרנות המשקיעות בעל בד לחץ כאן 
 
על פי בדיקת MFV מאז אפריל 2017 האחזקה של קרנות נאמנות במנייה נמצאת בירידה והיום היא בשפל של ארבע שנים.
 
 

 

 

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/06/2020

לקרנות המשקיעות בעל בד לחץ כאן 
 
על פי בדיקת MFV מאז אפריל 2017 האחזקה של קרנות נאמנות במנייה נמצאת בירידה והיום היא בשפל של ארבע שנים.
 
 

על בד, הנחשבת לחברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם בייצור מגבונים לחים שאינם ממותגים והספקית הגדולה בארה"ב ליצור טמפונים לא ממותגים, מדווחת היום על חתימת הסכם למכירת כל פעילות החברה בתחום ייצור ושיווק מוצרי הספיגה בארה"ב עם חברת אונטקס (ONTEX) הבלגית.

במסגרת העסקה יימכרו כל מכונות הייצור באתר החברה בצפון קרוליינה וכן מלוא מלאי חומרי הגלם והתוצרת הגמורה בתחום מוצרי הספיגה תמורת ערך הממכר בספרים. יודגש כי על בד תמשיך לפעול ביתר פעילויות החברה בארה"ב,

פעילות מוצרי הספיגה פועלת משנת 2018 במבנה שכור בגודל 45,000 מ"ר בצפון קרוליינה. במסגרת העסקה, השטחים יחולקו בין הצדדים כאשר פעילות הלוגיסטיקה תתבצע בשיתוף פעולה. מרבית העובדים בתחום מוצרי הספיגה יועסקו על ידי אונטקס. מועד הסגירה נקבע על יום ה-1 ביולי השנה.

ONTEX הינה ענקית היגיינה אישית בינלאומית, אשר נוסדה בשנת 1979 ונסחרת בבורסת בריסל לפי שווי של כ-1.25 מיליארד אירו. ONTEX, המתמחה במוצרי תינוקות, נשים ומבוגרים, מעסיקה מעל 10 אלף עובדים ומפיצה את מוצריה ביותר מ-110 מדינות.

מנכ"ל עלבד מר דן מסיקה ציין כי "אנו גאים לדווח על חתימת מזכר הבנות למכירת פעילות הפדים שלנו בצפון קרוליינה לחברת ONTEX. מדובר בעסקה שתבטיח ללקוחות ולספקים של על בד המשכיות ומענה שירותי רציף ומלא, לצד עצירת ההפסד המתמשך שלנו בפעילות המפעל שהעיב על תוצאותינו הכספיות ועל רמות המינוף בחברה. אנו פועלים מזה מספר רבעונים במטרה להבטיח מיקוד עסקי טוב יותר בפעילויותינו הרווחיות, ואנו מאמינים כי הסכם זה מהווה פתרון מיטבי למגזר פעילות הספיגה שלנו בארה"ב, תוך יצירת סינרגיות לוגיסטיות עם ענקית דוגמת ONTEX על בד ערוכה היום טוב מאי פעם לצמיחה ושיפור מהותי ברווחיות ולהשאת ערך לבעלי מניותיה".

פעילויות אתר ייצור המגבונים ושיווק הטמפונים בארה"ב ממשיכות לפעול כרגיל בבעלות על בד.

בשבוע שעבר דיווחה החברה על תוצאות שיא לרבעון הראשון של השנה, עם עלייה של 18% בהכנסות לכ-429 מיליון שקל, שיפור ניכר בשיעור רווח הגולמי ל-22% ממחזור המכירות, זינוק חד ב-EBITDA לכ-53 מיליון שקל ומעבר לרווח נקי של 22 מיליון שקל בהשוואה להפסד ברבעון הראשון אשתקד.

 

x