מניית מניבים >> היקף נכסי הנדל"ן המניב של הקרן עומד על כ- 1.54 מיליארד ש"ח

מניבים קרן הריט החדשה מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020.

לקרנות המשקיעות במניבים לחץ כאן 

 

 

 
עופר אברם צילום: אבישי פינקלשטייןעופר אברם צילום: אבישי פינקלשטיין
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/06/2020

לקרנות המשקיעות במניבים לחץ כאן 

על פי בדיקת MFV  הקרנות הגדילו לשיא אך האחזקות במניה

***

כיום, לקרן מניבים 14 נכסים בשטח כולל של כ-184 אלף מ"ר וכ-24 אלף מ"ר שטחי חנייה. סך שווי נכסי הנדל"ן המניב בהם מחזיקה הקרן עומד על כ-1.54 מיליארד ש"ח וההון העצמי מסתכם לסך של כ-948 מיליון ש"ח, לא כולל גיוס הון של 60 מיליון ש"ח שבוצע לאחר מועד הדו"ח. היקף המזומנים שבידי החברה למועד פרסום הדו"ח עומד על כ-174 מיליון ש"ח.

הכנסות הקרן מדמי שכירות הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2020 בכ-25.5 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-80%, לעומת הכנסות של כ-14.2 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2019. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהשלמת עסקת להבים אשר החלה להניב במהלך חודש ינואר 2020 (הכנסות בהיקף של כ-9.6 מיליון ש"ח ברבעון הנוכחי), מהנכס במגדל משה אביב אשר הניב באופן מלא ברבעון הנוכחי, מהשלמת עסקת רעננה שהחלה להניב במהלך חודש מרץ וכן מעליה בדמי השכירות ובשיעור התפוסה.

ה-NOI הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2020 בכ-23.6 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-96% לעומת NOI בסך של כ-12 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2019.

שיעור התשואה המשוקלל  הנגזר מהנדל"ן להשקעה המושכר של החברה (בגילום שנתי) עומד על כ- 7.12%, ואילו עלות החוב המשוקללת של החברה הינה כ- 1.83% (צמוד מדד).

ה-FFO הריאלי ברבעון הראשון של שנת 2020 עמד על סך של כ-17.2 מיליון ש"ח, גידול של כ-144% בהשוואה לכ-7 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2019.

עקב הוצאות רכישה חד פעמיות בסך כ- 42.3 מיליון (בעיקר מס רכישה) כתוצאה מהשלמת עסקאות להבים ורעננה ש"ח, הרבעון הסתיים בהפסד של כ- 25.2 מיליון ש"ח. בניטרול הוצאות חד פעמיות אלו, הרווח ברבעון הסתכם בכ- 17.1 מיליון ש"ח, גידול של כ- 118% לעומת הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2019 שהסתכם בכ- 7.8 מיליון ש"ח. 

נכון ליום 31.3.20, ההון העצמי של החברה מסתכם לסך של כ-948 מיליון ש"ח לא כולל גיוס הון בהיקף של כ-60 מיליון ש"ח שהחברה ביצעה לאחר מועד הדו"ח.  היקף המזומנים שבידי החברה מסתכם לסך של כ-174 מיליון ש"ח ליום פרסום הדו"ח.

במהלך חודש ינואר 2020 ביצעה מניבים הנפקת אג"ח בהיקף של כ- 316 מיליון ש"ח בריבית אפקטיבית של 0.9% צמודות מדד במח"מ של 6.36 שנים, ומתחילת השנה ביצעה הנפקות הון בהיקף כולל של כ- 275 מיליון ש"ח.

בחודש ינואר 2020, רכשה מניבים ארבעה מתחמי תעשייה, אחסנה ומשרדים: שלושה מתחמים הממוקמים באזור התעשייה תפן ומתחם נוסף הממוקם באזור התעשייה בנהריה, בשטח בנוי כולל של כ-82,500 מ"ר, על פני שטח כולל של כ-166 דונם, בסכום כולל של 635 מיליון ש"ח. כל המתחמים מושכרים ליתרת תקופה של מעל 9 שנים,    וצפויים להניב NOI שנתי בסך כ-48.6 מיליון ש"ח, המשקף תשואה של כ-7.65%.

בחודש פברואר 2020, השלימה החברה את רכישת הבניין ברעננה, בשטח בנוי של כ-4,500 מ"ר, בסכום של כ-51 מיליון ש"ח.

מגדל מניבים מיטב הכולל כ-25 אלף מ"ר משרדים (חלק החברה 60%), והממוקם בסמוך לצומת רעננה, צפוי להימסר לידי מניבים בסוף הרבעון השלישי של השנה וחלקה של מניבים בתמורה שתשולם עבורו צפויה לעמוד על כ-183 מיליון ש"ח.

באשר להשפעות משבר הקורונה, מניבים מדווחת כי לאורך תקופת ההגבלות, המרכזים הלוגיסטיים ומבני התעשייה שבבעלות החברה פעלו כסדרם. כמו כן בנייני המשרדים של החברה היו פתוחים ושירותי ניהול ניתנו באופן סדיר. באשר לשטחי המסחר, מדגישה מניבים כי כלל שטחי המסחר שבבעלותה הינם חנויות רחוב או חלק ממרכז פתוח, וכשליש מהן הינן חנויות לממכר מזון ופארמה אשר פעלו באופן מלא לאורך כל תקופת ההגבלות. תמהיל הנכסים של מניבים (כולל חלק יחסי בשטחי החניות) הינו: לוגיסטיקה ותעשייה (68%); משרדים (25%); מסחר (7%).

הקרן קיבלה פניות מלקוחות בבקשות להקלות שונות בדמי השכירות ביחס לתקופת ההגבלות. הקרן פועלת לקיום הסכמי השכירות, ובמקביל בוחנת פרטנית את נסיבות כל פנייה ופנייה, ובמקרים מסוימים אפשרה פריסה של דמי השכירות והנחות חד פעמיות ובודדות של שוכרים, אשר סגרו את פעילותם בהתאם לתקנות שעות החירום.

שיעור הגבייה של חיובי דמי השכירות הינו גבוה, והקרן אינה צופה בשלב זה פגיעה משמעותית בשיעור הגבייה. למועד הדיווח נפרסו חובות בהיקף של כ-1.2 מיליון ש"ח, וניתנו הנחות אותן מעריכה הקרן בהיקף כולל של עד כ-600 אלפי ש"ח.   

ממניבים נמסר כי בעקבות משבר הקורונה קיימת אי בהירות באשר להשפעות המשבר על ביקושים לשטחי משרדים בכלל ובאזור השרון בפרט. באם ישפיע המשבר באופן מהותי על ביקושים הדבר עשוי להביא לידי התארכות משך הזמן להשכרת שטחי מגדל מניבים מיטב וכן להפחתה בדמי השכירות הצפויים.

עופר אברם מנכ"ל מניבים אמר: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת בעבור כלל המשק הישראלי. למניבים פורטפוליו נכסים המבוסס בעיקר על לוגיסטיקה, תעשייה ומשרדים, מה שמביא לכך שנכון להיום ההשפעה של מגפת הקורונה על תוצאות הקרן נמוכה. אנו פועלים לקיום כל הסכמי השכירות, ולצד נכונות רבה מצידנו לסייע לשוכרים שלנו, בעיקר בהיבט התזרימי, אנו רואים שיעור גבייה גבוה. לקרן איתנות פיננסית המתבטאת ביתרות מזומנים בסך של כ-174 מיליון ש"ח, היקף של כ- 1.4 מיליארד נכסים לא משועבדים, שיעור מינוף נטו נמוך של כ-35% ומח"מ חוב ארוך, שיאפשרו לנו לעמוד בהתחייבויותינו. ברבעון הראשון השלמנו את עסקת להבים שהגדילה משמעותית את היקף פעילות הקרן, כך שכיום אנו עם היקף נכסים בהיקף של מעל ל- 1.5 מיליארד. בעקבות גיוס ההון האחרון שביצענו, ההון העצמי של מניבים עולה על מיליארד ש"ח, וזו נקודת ציון חשובה עבורנו במסגרת התוכנית ארוכת הטווח שלנו להפוך את החברה לאחד השחקנים המשמעותיים בתחום הנדל"ן המניב בישראל".

 

 

x