ממשק אינטרנטי לאיתור מוצרי ביטוח

הר הביטוח הולך להשתכלל

 

 
דר משה ברקת ממונה על הביטוחדר משה ברקת ממונה על הביטוח
 

רשות שוק ההון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/06/2020

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, ולאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת, להלן הוראותיי:

1. כללי

כחלק ממדיניות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון (להלן - רשות שוק ההון) להגביר את שקיפות וזמינות המידע לציבור המבוטחים, וכדי לאפשר למבוטחים לרכוש או לעדכן את המוצרים הקיימים ברשותם בצורה מושכלת, הוקם ממשק אינטרנטי מרכזי, נגיש ופשוט לאיתור מוצרי הביטוח. הממשק מאפשר למבוטחים לאתר בקלות ובמהירות מידע לגבי התיק הביטוחי שלהם אצל כל חברות הביטוח ולבחון את תנאי מוצרי הביטוח שברשותם (להלן - הר הביטוח או האתר).

חוזר ביטוח 2016-1-17 "ממשק אינטרנטי לאיתור מוצרי ביטוח" (31.10.2016) (להלן - החוזר) מאפיין את הדרישות מחברות ביטוח לצורך הפעלת האתר. בין יתר הדרישות, נקבעו בחוזר סוגי מידע לגביהם נדרשת חברת ביטוח לדווח דיווח חודשי לרשות שוק ההון. מטרת תיקון זה, לקבוע סוגי מידע נוספים החייבים בדיווח על מנת לשפר את השירותים הניתנים למבוטחים באמצעות הר הביטוח ולהוסיף שירותים חדשים נוספים, כמפורט להלן:

  1. חברות הביטוח ידרשו לאפשר למבוטחים בביטוח בריאות ללחוץ על קישור ישיר, ללא צורך בהזדהות, שיציג את נוסח הפוליסה הקיימת למבוטח וזאת ללא מידע אישי הנוגע למבוטח. זאת במטרה לאפשר למבוטחים להבין בקווים כלליים את עיקרי הכיסוי הקיים להם ולקבל החלטה האם להעמיק ולהיכנס לאזור האישי באתר חברת הביטוח.
  2. חברות הביטוח יידרשו להציג למבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד מידע מפורט יותר. בבריאות הפירוט יכלול תיאור מדויק יותר של הכיסוי וכן התייחסות האם הפוליסה הקיימת למבוטח הינה מהסוג המתחדש מדי שנתיים ושווקו לציבור החל מיום 1 בפברואר 2016. בביטוח הסיעודי יקבל המבוטח מידע הכרחי על חודשי ההמתנה בפוליסה, גובה תגמולי הביטוח ומשכם המקסימלי וכך יקבל למעשה תמונת מצב טובה יותר של הכיסוי הקיים לו. בנוסף כיום המידע עשוי ליצור אצל המבוטח רושם שקיים לו כפל ביטוחי כאשר בפועל פוליסות מסוימות משלימות זו את זו ותיקון זה צפוי לפתור בעיה זו.

2. הוראות

בחוזר ביטוח 2016-1-17 "ממשק אינטרנטי לאיתור מוצרי ביטוח" (31.10.2016) יבואו השינויים המפורטים בתיקוני מהדורה, בנספח לחוזר זה.

3. תחולה

הוראות חוזר זה יחולו -

  1.  על כל חברות הביטוח;
  2. הוראות החוזר יחולו על ענף ביטוח הבריאות. ביטוח בריאות לעניין אלה: ניתוחים מהשקל הראשון, ניתוחים משלימים לשב"ן, השתלות, תרופות, ניתוחים בחו"ל, ייעוץ ובדיקות, סיעוד, תאונות אישיות, מחלות קשות, שיניים, עובדים זרים ושוהים בחו"ל;

4. תחילה

תחילתן של הוראות חוזר זה ביום 1 באוגוסט 2020.

 

דברי הסבר

 

הוחלט לתקן את חוזר ביטוח 2016-1-17 "ממשק אינטרנטי לאיתור מוצרי ביטוח" (31.10.2016) ולהוסיף על דרישות הדיווח הקיימות כיום על מנת להציג למבוטחים מידע מדויק, מעמיק ונגיש על ביטוחי הבריאות שלהם וזאת על מנת לאפשר להם להבין את הכיסויים הקיימים להם אל מול העדפות הסיכון שלהם.

לסעיף 3.א.10 לנספח

חוזר ביטוח 2016-1-7 "צירוף לביטוח" קובע שבעת צירוף לביטוח על החברה או סוכן מטעמה, לברר את צרכי המועמד לביטוח. בירור זה יכלול לכל הפחות, בחינה של רשימת מוצרי הביטוח של המועמד, המונפקת באמצעות אתר הר הביטוח. עם זאת, רשימה זו מציגה את שם הכיסוי, אך לא בהכרח מבהירה מהם פרטי הכיסוי. במידה ומבקש המבוטח להעמיק יותר, או למסור מידע רב יותר לצורך בירור זה, עליו להיכנס לאזור האישי באתר של כל חברת ביטוח בה הוא מבוטח. על מנת לאפשר מסלול ביניים קל ופשוט, בכוונתנו לחייב את חברות הביטוח להציג יחד עם כל פוליסה קישור לדף אינטרנט, בו תוצג הפוליסה הקיימת למבוטח, בפורמט PDF וללא פרטים מזהים של המבוטח. כך יוכל המבוטח או הגורם המבצע את בירור הצרכים להבין בצורה מהירה את עיקרי הכיסוי ויוכל להחליט האם להעמיק את הבדיקה באזור האישי או להסתפק במידע זה.

לסעיפים 3.א.11 ו - 12 לנספח

כיום מוצגות פוליסות סיעוד בהר הביטוח בפירוט חלקי שמקשה לעיתים על הבנה טובה של הכיסוי הקיים למבוטח. מוצע לקבוע שבהר הביטוח יוצגו נתונים על גובה הפיצוי ומשך הפיצוי בפוליסה. כמו כן נקבע בנספח לחוזר ביטוח 2016-1-17 "ממשק אינטרנטי לאיתור מוצרי ביטוח" (31.10.2016) שיוצגו פוליסות סיעוד בחלוקה על פי תקופת ההמתנה הקיימת בהן. שלושת הנתונים הללו יכולים לסייע למבוטחים להבין טוב יותר את הכיסוי הסיעודי הקיים להם ובהינתן האפשרות יוכלו לבחור להרחיבו או לצמצמו וזאת בהתאם להעדפות הסיכון שלהם.

 

 

 

x