המסחר בבורסה לא נפתח היום >> עיצומים של עובדי הבורסה

 

 
איתי בן זאב מנכל הבורסהאיתי בן זאב מנכל הבורסה
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/06/2020

להלן תגובת הבורסה לניירות ערך:
 
"המסחר בבורסה לא ייפתח היום בעקבות שיבושים שגרם ועד עובדי הבורסה, אשר בעקבותיו לא בוצעו מהלכי המסחר והסליקה המאפשרים את פתיחת יום המסחר.
 
ראוי שהציבור הישראלי יבין על מה ולמה החליט ועד העובדים לשבש את המסחר ולהביא להשבתתו: הוועד אינו מסתפק בבונוס שהיקפו 15 מיליון שקלים ומבקש להגדילו!! ועל זה יצא למאבק הנוכחי. זאת כמובן בנוסף לעובדה שעלות השכר הממוצעת של עובד בורסה עומדת על כ- 50,000 שקלים בחודש וכן לכך שהעובדים נהנים מאחזקה בהיקף של כ- 100 מיליון שקלים המהווים 6% ממניות הבורסה. נזכיר כי הוועד הכריז בזמנו על סכסוך עבודה כחלק ממאבקו נגד החלטת ההנהלה להנפיק את מניות הבורסה ונציין כי מאז ההנפקה עלה שווי האחזקה שבידי העובדים מ-27 מיליון שקלים לכ-100 מיליון שקלים. נוסיף על כך, כי אף עובד לא הוצא לחל"ת או נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה.
 
האם מדובר בניתוק מטריד מהמציאות בה אנו חיים או בגרידיות חסרת מעצורים? הציבור ישפוט. לסיום נוסיף תהייה - האם נכון שההסתדרות תממן ותתמוך במאבק מופרך שכזה, מקופת ציבור העובדים הישראלי שנאנק תחת פיטורי הקורונה."
יו״ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, בהתייחס לעיכוב הפתיחה של הבורסה:
״אני רואה בחומרה רבה את דחיית פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בגלל סכסוך פנימי. בימים בהם אנו משקיעים משאבים ומאמץ לאומי לפיתוח שוק הון חדשני ואטרקטיבי, כל פגיעה בתקינות המסחר עלולה לפגוע במשקיעים ובשוק- מצב שאינו סביר מבחינתי. 
הבורסה היא תשתית לאומית, שאין להשביתה בקלות ייתר. הנחתי את סגל הרשות לבחון את הנושא עם כל הגורמים הרלוונטים״.
x