NYC העיר ניו יורק חוזרת לעבוד >> מאה יום אחרי מקרה הקורונה הראשון בעיר

 

 
ניו יורק צילום אודי אלוניניו יורק צילום אודי אלוני
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/06/2020

מאה יום לאחר המקרה הרשמי הראשון של ווירוס הקורונה, ויותר מחודשיים לאחר תחילת הסגר, העיר ניו יורק נפתחת מחדש. מהיום (שני) כ -400 אלף איש ישובו לעבודה בכ - 16 אלף הפעילויות המסחריות ו -3,700 המפעלים. מסעדות ופאבים יוכלו למלא רק עד 25 אחוזים, כדי להבטיח התרחקות חברתית. פתיחה גם לאלפי אתרי הבנייה הפזורים ברחבי העיר.     

קווי רכבת התחתית שנשארו נטושים במשך למעלה משלושה חודשים בהם מיליוני ניו יורקים נאלצו לשנות באופן קיצוני את אורח חייהם יחזרו להצטופף, אם כי באופן חלקי.     

השפעת המגיפה

תחושה של חרדה ושל "ניצולים": העיר הייתה התפרצות עולמית של המגיפה עד כה עם יותר מ 205 אלף מקרי קורונה וכמעט 22 אלף נפטרים, אך במשך יותר משלושה שבועות עקמת ההדבקות התשטחה, עד שהגיע ביום שישי, לראשונה מבלי לרשום מקרי מוות. במהלך המגיפה אבדו כ 800,000 משרות, בעוד שלפחות 500,000 איש עזבו את העיר, משום שלא היו מסוגלים לשאת יותר בתשלום שכר הדירה. 

ההליכה ברחובות הנטושים של מנהטן בשבועות האחרונים הייתה חוויה מטרידה עבור רבים, עד שסביב אמצע מאי העיר החלה אט אט לחזור לחיים. ואז ההרס וההתנגשויות עם המשטרה במהלך ההפגנות לזכר ג'ורג 'פלויד החזירו את ניו יורק לימים הקשים של בידוד מוחלט.   
הרחובות התרוקנו, בעוד שחנויות יוקרה רבות בשדרה החמישית החלונות נאטמו על ידי כיסויי עץ חסינים מפני ונדליזם. שמונה אלף שוטרים איישו את מרכזי מנהטן, ברונקס, קווינס וברוקלין. אולם ביומיים האחרונים המצב השתפר, היו רק הפגנות שלוות על הכבישים. אז היום הגיע הסימן הראשון לחזרה לשגרה: ראש העיר ביל דה בלסיו נתן את האות והודיע ​​בטוויטר על סיום העוצר, שנמשך משמונה בערב עד חמש בבוקר מאז תחילת המהומות.
x