סטיבן טפר אנליסט פארמה וביומד,IBI בית השקעות >> מניית פריגו עלולה להפתיע בעקבות הבאז סביב התרופה הפופולרית לצרבת שעשויה לעזור נגד קורונה

פריגו עלולה להפתיע בעקבות הבאז סביב התרופה הפופולרית לצרבת

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/06/2020

סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד,IBI  בית השקעות:
 
מגיפת הקרונה ממשיכה להשתולל אמריקה הלטינית, הודו ורוסיה
 
מגיפת הקרונה עדיין משתוללת, במדינות המתפתחות ברחבי העולם ובייחוד באמריקה הלטינית (בראשן ברזיל ופרו), ברוסיה, בהודו ובמדינות המפרץ (בראשן סעודיה ואירן שכבר נכנסה עמוק לגל שני). יש לציין שלמרות שקיימת התמתנות מסוימת בארה"ב במהלך בחודש האחרון, היא מתנהלת באיטיות באיטיות ויתרה מזאת קיים חשש לעליה משמעותית בקצב ההידבקות בעקבות ההפגנות הסוערות של השבועיים האחרונים. היקף הנדבקים ברחבי העולם ממשיך לעלות לינארית ועומד על יותר מ- 7.1 מיליון. שיעור התמותה בירידה קלה ועומד על כ- 5.6%, סביב 400,000 נפטרים מהמחלה. יש לציין שבשבוע האחרון נראתה עליה קלה נוספת בקצב ההדבקה היומית, לרמה של כ- 130,000.
 
 
 
פריגו עלולה להפתיע בעקבות הבאז סביב התרופה הפופולרית לצרבת
 
פריגו משווקת תרופה ללא-מרשם לצרבתFamotidine , תרופה שקפצה בכותרות בסוף השבוע עם הפרסום חדש בכתב עת רפואי, שהתרופה הפופולרית שיפרה את מצבם של חולי קרונה קלים יחסית, שלא נזקקו לאשפוז. החולים דיווחו שתוך 24 שעות חל שיפור משמעותי בתסמינים של שיעול וקוצר נשימה ותוך שבועיים הבריאו כמעט לחלוטין ולא נזקקו לאשפוז בבית חולים. המוצר הוא מוצר גנרי וזול שנמכר ללא-מרשם ונחשב לבטוח לשימוש. החוקרים הודיעו שהם מתכננים ניסוי הרבה יותר גדול בכדי להוכיח את יעילותו של התרופה. בשלב זה לא ברור אם הוא רק מקל על התסמינים או שהוא יכול גם למנוע את ההידרדרות של המחלה. להערכתנו, הסבירות שהתרופה גם מונעת הידרדרות במחלה נמוכה.
 
להערכתנו, בימים הקרובים המשקיעים יחברו את הידיעה לפריגו וניתן לצפות למומנטום חיובי במניה. חשוב להדגיש שמדובר בתוצאות מאוד ראשוניות וללא קבוצת ביקורת. למרות זאת, כיוון שמדובר בתרופה זולה שניתן לקנות ללא-מרשם סביר להניח שלקוחות ירכשו את המוצר ליתר ביטחון, שיהיה בארון התרופות. מקסימום יוכלו להשתמש כתרופה לצרבת.  יש לציין שהמותג המקורי נקרא Pepcid משווק ע"י חברת מרק וגם חברות גנריות כמו טבע משווקות את המוצר. למרות זאת, הידיעה המדוברת תשפיע להערכתנו, אם בכלל, בעיקר על חברת פריגו, שההתמחות שלה בתחום תרופות ללא מרשם לצרבת הרבה יותר דומיננטית בתמהיל המוצרים שלה.
 
טוויסט נוסף בעלילה מגיע מהעובדה שהתרופה Famotidine ניתנת לעתים בעירוי לחולים שמאושפזים בטיפול נמרץ, בכדי להרגיע את החומציות בקיבה. במחקר שפורסם לפני כחודש, נטען שהתרופה בעירוי שיפרה את מצבם של החולים המאושפזים, ושיעור התמותה או החיבור למכונת הנשמה היה נמוך יותר (בכ- 50%). למרות זאת, מדובר על מחקר בדיעבד ובשלב זה נעשה ניסוי קליני עם רנדומיזציה של החולים לקבוצת טיפול של Famotidine בעירוי יחד עם הידרוקסיכלורוקווין  ולקבוצת ביקורות עם הידרוקסיכלורוקווין לבד, על פי פרוטוקול ניסוי קליני מסודר. לניסוי זה אין השפעה ישירה על פריגו, שכאמור רק משווקת את התרופה ללא-מרשם בבליעה ולא את התרופה לעירוי.
 
נקודה אחרונה למחשבה, אנליזות ממוחשבות העלו את האפשרות התיאורית שלמולקולת ה- Famotidine קיים פוטנציאל לעיכוב ישיר של הנגיף. תאוריה שטרם הוכחה מבחינה ביולוגית.
 
 
 
x