לאומי שוקי הון >> "העובדה שהאוצר לא קיבל הצעות היום במכרז ההחלף לסדרות שקליות לטווח של 3-7 שנים - אירוע נדיר, ככל הנראה על רקע העלייה באג"ח בתקופה האחרונה והערכות שפורסמו לפיהן האג"ח יקרה"

האוצר לא קיבל היום הצעות למכרז החלף לסדרות שקליות לטווח של 3-7 שנים. האיגרת שהיתה אמורה להירכש מהציבור היא אג״ח צמודת מדד 1020, לפדיון באוקטובר 2020

 

 
דודי רזניק קרדיט כפיר סיוןדודי רזניק קרדיט כפיר סיון
 

דודי רזניק, אסטרטג ריביות, לאומי שוקי הון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/06/2020

דודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, מגיב למכרז ההחלף של האוצר שהתקיים היום: ״האוצר לא קיבל היום הצעות למכרז החלף לסדרות שקליות לטווח של 3-7 שנים. האיגרת שהיתה אמורה להירכש מהציבור היא אג״ח צמודת מדד 1020, לפדיון באוקטובר 2020. מדובר באירוע לא שגרתי, אך לא חסר תקדים. על פי תנאי המכרז, האוצר לא חייב לקבל הצעות והדבר נתון לשיקולו. לא מן הנמנע כי הרקע להחלטה נדירה זו הוא העובדה שהאג״ח שהיתה אמורה להירכש מהציבור עלתה ב-1.35% בחודש האחרון. אתמול פורסמו בתקשורת הערכות לפיהן הסדרה עלתה משמעותית והיא יקרה. לפיכך, האוצר כנראה החליט לא לקבל הצעות. כתוצאה מכך, הסדרה יורדת בבורסה לרמות תמחור סבירות יותר. נציין כי טרום המכרז, הסדרה שיקפה אינפלציה של 0.65 אחוז עד הפדיון בסוף אוקטובר השנה".

 

 

x