ביטוח >> חברת ביטוח נוספת מפטרת עובדים בעקבות משבר הקורונה - האם יש טעם לשלוח לחברות אלו קו"ח ?

האם יש טעם לשלוח לחברות ביטוח קו"ח בימים אלו שבהן חברות הביטוח רבות דווקא מפטרות עובדים ?

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/06/2020

מחיר משבר הקורונה – גם מנורה מבטחים מפטרת 80 עובדים

מנורה מבטחים
מפטרת עובדים בעקבות משבר הקורונה. מדובר בכ-80 מעובדי החברה, המהווים כ-4.5% ממצבת עובדי החברה בסוף 2019 (1,794 עובדים לפי דוחות החברה).

בכך מצטרפת מנורה לחברות ביטוח אחרות שפיטרו עובדים בעקבות משבר הקורונה ובהן הראל – כ-200 עובדים, כלל ביטוח – כ-100 עובדים, הכשרה – 35; כאשר עוד חברות פיטרו עובדים אך לא הודיעו על כך. חברות ביטוח נוספות דיווחו על התאמות בתחום השכר והוצאת עובדים רבים לחל"ת, שחלקם טרם הוחזרו לעבודה.

בשיא המשבר הודיעה מנורה מבטחים המנוהלת בידי יהודה בן אסאייג על תכנית התייעלות כשאז הוצאו כ-20% מכלל עובדיה לחל"ת;  בנוסף, צמצמה החברה גם את היקף המשרה לשאר העובדים ל-80%, וכן ביצעה מהלך (מוערך, יש לומר) של הפחתת שכר ליו"ר, המנכ"ל ולהנהלה הבכירה בהיקף של 5%-10%.

מנורה, כמו שאר חברות הביטוח, ספגה הפסדים ברבעון הראשון כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה; החברה דיווחה כי ההפסד הכולל שלה ברבעון הראשון עמד על 340 מיליון שקל לעומת רווח של 182 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסדים שלה היו קטנים יותר יחסית לחברות אחרות, משום שהחברה עוסקת בעיקר בתחום הפנסיה ופחות בביטוחי חיים החשופים לבורסה. עם זאת, ההפסדים הגדולים מבחינת החברה הביאו אותה להחלטה לצמצם את כוח האדם ב-4.5%.

מחברת מנורה נמסר, כי אינם מתייחסים לנושא.


למערכת אדוויזרלנד מגיעים לא מעט מחפשי עבודה בימים אלו ששואלים על אפשריות העסקה ולכן שאלנו מומחה לייעוץ תעסוקתי:

האם יש טעם לשלוח לחברות ביטוח קו"ח בימים אלו שבהן חברות הביטוח רבות דווקא מפטרות עובדים ?

לדבריו "בהחלט כן! למעשה בחברות רבות שבהן מתבצעים תהליכי פטורין וצמצום עובדים נוצרים לפעמים חוסרים שמתגלים דווקא לאחר שהחברה מפטרת מספר גדול של עובדים ולאחר זמן קצר מבינה שיש לה צורך במספר עובדים לא מבוטל, לעתים בדיוק בתחומים שבהן היא צמצמה. יתכן שחברות שפיטרו לא ירצו לשלם בדיוק את אותו שכר ששילמו קודם לכן אבל בהחלט יתכן שדווקא ההקלה בהוצאות החברה יאפשרו לה לשלם עבור עובדים מוכשרים אפילו יותר מלפני מהלך הפיטורין. לכן אף פעם אסור לוותר ורצוי ואף מומלץ לשלוח קו"ח לחברות שמבצעות תהליך הבראה ופיטורין. בהצלחה."





x