פיקוח >> רשות שוק ההון פועלת לשיפור אופן הצירוף של מבוטחים עם מוגבלויות לביטוח

הרשות עומדת בקשר רציף עם נציגי מבטח משנה במטרה לוודא שנעשה המקסימום לצרף מבוטחים עם מוגבלות וכן עם נציגי הורים, אשר תורמים רבות להעלאת המודעות לנושא

 

 
הממונה על הביטוח משה ברקתהממונה על הביטוח משה ברקת
 

עידו גבע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/06/2020

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, פרסם היום טיוטת הנחיות שמטרתן לסייע למבוטחים בעלי מוגבלויות בשלב בצירוף לביטוח, ההנחיות כוללות פרקטיקות ראויות שיש לפעול על פיהם בעת הליך החיתום
 
הרקע לפרסום ההוראות הינו בדיקה שערכה רשות שוק ההון במסגרתה נמצאו מקרים בהם חברת הביטוח דחתה את קבלת המועמד לביטוח זאת לאחר שניתן משקל רב, יתר על המידה לזכאותו של המועמד לקצבת נכות מביטוח לאומי , ללא שבוצעה בהכרח בחינה פרטנית לגבי מצבו הרפואי והתפקודי.
 
לאור העובדה שהמוסד לביטוח לאומי מאשר זכאות לקצבת נכות ללא תלות בשאלת מיקומו של הפונה על הספקטרום האוטיסטי לא מדובר באינדיקטור מספק שכן קצבת נכות ניתנת עד גיל 18 גם לילדים ברמת תפקוד גבוהה.
 
בנוסף, נמצאו מקרים בהם טרם ניתן היה להעריך את הסיכון הביטוחי של הילד, שכן הוא היה צעיר מדי, אך חברת הביטוח לא ציינה במפורש במכתב שבאפשרותו לפנות שוב בגיל מבוגר יותר, לאחר שתתגבש ודאות לגבי מצבו התפקודי של המועמד לביטוח.
 
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון תמשיך לבחון את הליך החיתום בכדי לוודא כי ההליך מבוצע בהגינות, במקצועיות ובענייניות.
 
הרשות עומדת בקשר רציף עם נציגי מבטח משנה במטרה לוודא שנעשה המקסימום לצרף מבוטחים עם מוגבלות וכן עם נציגי הורים, אשר תורמים רבות להעלאת המודעות לנושא.
 
ההוראות החדשות יסייעו למועמד לביטוח למצות את בחינת זכאותו לכיסוי ביטוחי, זאת למרות מצבו הרפואי והתפקודי של המועמד לביטוח.
 
רשות שוק ההון קוראת למבוטחים עם מוגבלות לפנות אלינו ולקיים סיעור מוחות שיוכל לסייע לפתור את הבעיות הקיימות. בנוסף, כל מבוטח שנתקל בבעיה מול חברות הביטוח בהקשר זה או אחר יכול לפנות אלינו ישירות בקישור הבא - https://pe.cma.gov.il/
 
הממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת "אנחנו ברשות מייחסים חשיבות רבה להתנהלות הוגנת ושקופה של חברות הביטוח אל מול ציבור המבוטחים בכלל, ולמבוטחים בעלי מוגבלות בפרט ופועלים לסייע דרך טיפול פרטני בפניות אשר מתקבלות ברשות באמצעות הליך פניות ציבור ובאמצאות הליכי הסדרה וביקורת."
 
x