מע"מ לעם >> בגרמניה וקפריסין המע"מ כבר יורד - בישראל אף אחד לא מדבר על זה

איך מניעים את הכלכלה >> במדינות אירופה כבר חושבים צעד ואפילו שני צעדים קדימה

 

 
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/06/2020

היום פרסמנו כי ועדת הכספים אישרה את בקשת שר האוצר - על מענק הסיוע לעסקים לא יחול מע"מ אולם במדינות אירופה כבר חושבים צעד או אפילו שני צעדים קדימה.


באירופה מורידים מע"מ

הפחתת מע"מ, אפילו זמנית, במדינות אירופה כמו  גרמניה  ו קפריסין- זו כבר מציאות ואילו האחרות דנות בכך בכובד ראש. הסגרים עקב מגיפת וירוס הביאה את הכלכלות העולמיות על ברכיהן, ובמיוחד ביבשת אירופה, והמדיניות הפיסקלית נועדה בעיקר להתנעת הפעילות היצרנית מחדש. 
ממשלת גרמניה החליטה לצמצם את המס על מנת להעלות את הצריכה, גם אם באופן זמני. הדרך שנבחרה היא על ידי הורדת מע"מ, ועודדו הצרכנים להוציא יותר כסף וכך לאתחל מחדש את המחזור הכלכלי. אמצעי זה נידון במדינות אירופה הגדולות, אך בהיותו יקר מאוד, הממשלות השונות פעלו תחילה לדחיית התשלומים והחזרת המע"מ לחברות קטנות ובינוניות הנמצאות בקשיים.

החל מהראשון ליולי המע"מ בגרמניה יורד למשך שישה חודשים 

השינוי החשוב ביותר הוא הפחתה זמנית של מע"מ מ -1 ביולי ל -31 בדצמבר 2020. במשך ששת החודשים הקרובים, השיעור יירד מ -19% ל -16%. צעד זה הוא חלק מתכנית של גרמניה לצאת מהמשבר באמצעות מתן משאבים בהיקף של 130 מיליארד יורו, השקעה בתמריצים לרכישת מכוניות ירוקות, סיוע למשפחות (כמו בונוס חד פעמי לכל ילד בסך 300 יורו) והקלה מס עבור חברות.

גם בריטניה שוקלת

הנושא נדון גם בבריטניה: קיצוץ המע"מ אפילו באופן זמני ובמיוחד עבור מגזרים מסוימים כמו תיירות (כולל פאבים, מסעדות ומלונות) הועלה על ידי קנצלר הממונה על לחץ, בעקבות לחץ משמעותי של חברי פרלמנט בתעשייה והשמרנים. הקיצוץ עשוי להגיע כבר ביולי, אז הממשלה מתכוננת לחסל את החוק של "שני מטרים" של מרחק חברתי ולהחליף אותו בהנחיות  "מטר אחד" עם שימוש במסכות ופלקסיגלס". 

ובצרפת.

ממשלת צרפת דנה גם כן בנושא זה, עד כה היא דחתה רק תשלומים עבור ארגונים קטנים ובינוניים עם מקסימום 10 עובדים ומחזור של לא יותר ממיליארד יורו, אשר המגיפה קטעה את פעילותם. 

קפריסין, לפני כולם

באי כבר חשבו על זה קודם. תעריף המע"מ הרגיל ירד תוך שבועות ספורים מ -%19 ל -17%, ואילו לתיירות השיעור הופחת מ -9% ל -5% מה -1 ביולי ל -10 בינואר 2021. אמצעים אלה הופעלו בתום הסגר. 
x