על פי קרנות MFV מאז 2017 הקרנות מוכרות את מניות גולף
תמצית נתוני הרבעון הראשון לשנת 2020:
- מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 194 מיליון ש"ח לעומת כ- 195 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, הירידה נבעה בעיקר מירידה במכירות בתחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה בתקופת סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. מרבית הירידה קוזזה מגידול במכירות בתחום פעילות עדיקה וכן מעליה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחומי אופנת הלבשה והבית במכירות עד מועד הסגירה.
- מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-64 מיליון ש"ח לעומת כ-74 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות ברבעון הראשון מול התקופה המקבילה אשתקד נובעת מסגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה מעליה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה עד מועד הסגירה.
- העליה בהפסד התפעולי בתחום פעילות זה, נובעת בעיקר מהפרשה לירידת ערך מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים ומעליה בהפרשה לירידת ערך רכוש קבוע.
- מכירות אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-87 מיליון ש"ח לעומת כ-95 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות ברבעון הראשון מול התקופה המקבילה אשתקד נובעת מסגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה מעליה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה עד מועד הסגירה. העלייה בהפסד התפעולי נובעת בעיקר מעליה בהפרשה לירידת ערך רכוש קבוע ומעצירת פעילות המכירות ערב חג הפסח.
- מכירות עדיקה הסתכמו ברבעון לכ-43 מיליון ש"ח לעומת כ-25 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. העליה במכירות ברבעון הראשון של השנה מול התקופה המקבילה אשתקד נובע מצמיחה בפעילות השוטפת של התחום הן בפעילות המקומית והן בבינלאומית, אשר מתורגמת בין היתר לגידול בלקוחות הפעילים באתר עדיקה. זאת, בנוסף לגידול בהכנסות עדיקה הנובע מפתיחת חנויות פיזיות נוספות. המעבר להפסד התפעולי נובע מעיקרו מההפסד בפעילות הבינלאומית של תחום הפעילות.
- § הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 108.1 מיליון ש"ח (המהווה כ-55.7% מההכנסות), לעומת כ-115.4 מיליון ש"ח (המהווה כ-59.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מעלייה בסך הפרשה לירידת ערך מלאי ומעלייה בשיעור ההנחות.
- § הוצאות מכירה ושיווק ברבעון הסתכמו לסך של כ- 111.5 מיליון ש"ח בהשוואה לסך של כ- 112.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הירידה בהוצאות המכירה והשיווק ברבעון הראשון השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר מירידה בהוצאות תחומי פעילות אופנת הבית וההלבשה עקב סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. הירידה בהוצאות קוזזה ברובה מגידול בהוצאות מכירה ושיווק של תחום עדיקה.
- בתקופת הרבעון הראשון השנה נכללות הוצאות שכר דירה וארנונה בהיקף של כ- 4 מיליון ש"ח אשר בגינן נתקבלו בפועל הקלות לאחר תאריך המאזן. בהתאם, ביטול ההוצאות האמורות ייכלל בתקופת הרבעון השני של השנה.
- § ההפסד התפעולי השוטף ברבעון הסתכם בכ- 12.2 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-8.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
- § ההפסד התפעולי לאחר הוצאות אחרות ברבעון הסתכם בכ-26 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד של כ- 8.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.
- § הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו לסך של 6.2 מיליון ש"ח לעומת הוצאות מימון בסך 6.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.
- § ההפסד ברבעון הסתכם בכ-34.7 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ- 14.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
- § ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה ליום 31 במרץ 2020 הסתכם בכ- 172.5 מיליון ש"ח לעומת 209.3 מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2019. הקיטון בהון העצמי בתקופת הדוח נובע בעיקרו מההפסד בתקופת הדוח.
- § הפדיון הממוצע למ"ר ברבעון בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בתקופה מ 1/1/20 ועד 14/3/20 בכ- 1,002 ש"ח לעומת כ- 978 ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2019, עליה של כ- 2.4%.
- § הפדיון בחנויות זהות ברבעון חנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בתקופה מ 1/1/20 ועד 14/3/20 בכ- 1,059 ש"ח לעומת כ- 1,019 ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2019, עליה של כ- 3.9%.
תמצית נתוני הרבעון הראשון לשנים 2020 ו-2019 (באלפי ש"ח):
|
1-3.2020 |
1-3.2019 |
הכנסות ממכירות |
193,976 |
194,824 |
רווח גולמי |
108,183 |
115,456 |
שיעור רווח גולמי מהמכירות |
55.7% |
59.2% |
הפסד תפעולי לאחר הוצאות אחרות |
(26,024) |
(8,628) |
שיעור ההפסד התפעולי מהמכירות |
(13.4%) |
(4.4%) |
הפסד |
(34,694) |
(14,681) |
עדכון בנוגע להשפעת התפשטות נגיף הקורונה על החברה:
במהלך תקופת סגירת החנויות בין ה-15 במרץ 2020 ועד תחילת מאי, התבססה פעילות החברה על פלטפורמת אתרי הסחר המקוונים אותם היא מפעילה. חנויות החברה חזרו לפעילות הדרגתית בתחילת מאי ונכון למועד פרסום הדוח חנויות החברה שבו לשגרת פעילות מלאה. לתקופה שהחל ממועד חזרת החנויות לפעילות כמתואר לעיל ועד למועד פרסום הדוח, הערכות החברה הן כי בשלב זה, אין השפעה מהותית לרעה על הרגלי הצריכה של לקוחות החברה ביחס למוצרי החברה.
בתקופת סגירת חנויות החברה, כל עובדי החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום למעט מספר מצומצם של עובדים חיוניים במטה החברה שפעלו לבניית קולקציית עונת חורף 2020 ושמירת המשך פעילות החברה תוך קיצוץ בתנאי העסקתם ומספר עובדים במרכזים הלוגיסטיים של החברה לצורך המשך מכירות החברה באמצעות אתרי גולף אונליין. בחודש אפריל 2020 החברה החלה בתהליך החזרה הדרגתי של עובדי החברה מחופשה ללא תשלום, וזאת בהתאם לצרכי החברה. למועד פרסום הדוח עובדי החברה שבו לעבודה מלאה. עם זאת במסגרת צעדי הייעול אותם נוקטת החברה לאור השלכות משבר הקורונה על פעילותה, היא פעלה לצמצום מצבת עובדי החברה.
למועד פרסום הדוח ולצד צמצום מצבת עובדי החברה, החברה נוקטת בצעדי ייעול נוספים לצורך צמצום הוצאותיה, הכוללים, בין היתר, צמצום תשלומים לצדדים שלישיים לרבות למשכירים. כמו כן, החברה הגיעה להבנות עם מרבית משכירי הנכסים בהם פועלות חנויות החברה ביחס לתשלומי השכירות בגין תקופת סגירת החנויות, וכן, עם חלק מהמשכירים גם לגבי תקופות קצובות לאחר תקופת סגירת חנויות החברה. בנוסף, הממשלה הודיעה כי לא ייגבו תשלומי ארנונה לתקופה של 3 חודשים בשנת 2020 כסיוע לעסקים בתקופת המשבר.
להערכת הנהלת החברה, בהתאם לתחזית המכירות המבוססת על קצב המכירות הנוכחי ולתזרים המזומנים הצפוי של החברה, לחברה ישנם מקורות מספקים לתשלום התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין.