התנודתיות בשווקים >> פול קליין מנכ"ל וידאה VIDEA מקבוצת לאומי: "שוק המניות מחפש כיוון"

פול קליין מנכ"ל וידאה VIDEA מקבוצת לאומי, התייחס לתנודתיות בשווקים המאפיינת את השבועות האחרונים

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/07/2020

הבוקר פול קליין, מנכ"ל VIDEA, חברת ניהול ההשקעות הדיגיטלי מקבוצת לאומי, התייחס לתנודתיות בשווקים המאפיינת את השבועות האחרונים:
 
"בחודש האחרון שוק ההון היה תנודתי יחסית, או כמו שהפעילים בשוק אוהבים לומר כשאין להם מושג לאן פני השוק מועדות - "שוק המניות מחפש כיוון" . נזכיר כי השוק עלה בשבוע הראשון של יוני לרמה בה נסחר ה-S&P500 בתחילת השנה, לאחר מכן  עבר לירידה של 7% בשלושה ימים בלבד (8/6 עד 11/6), שוב עלייה ושוב ירידה. בסיכומו של החודש, אנחנו נמצאים כמעט באותה נקודה בה היינו בתחילת החודש – ה-S&P-500 נסחר בכ-5% מתחת לרמתו בתחילת השנה, ו-9% מתחת לשיא שנרשם ב-19 לפברואר. בישראל, המצב פחות חיובי. מדד ת"א-125 ירד ב-18% מתחילת השנה, וב-21% מהשיא האחרון. בתקופה בה נרשמו ירידות השערים החדות ביותר, מסוף פברואר עד השבוע האחרון של מרץ, ולאחר מכן, בתיקון האגרסיבי, עד סוף אפריל - מדדי המניות בארץ ובארה"ב נעו בתיאום מלא. מאז, שני המדדים החלו לנוע בכיוונים הפוכים, כשה- S&P500עולה ב-6% ואילו ת"א-125 יורד בשיעור דומה. ושוב, נושא הפיזור הגאוגרפי והיכולת להתגבר על ההטיה הביתית (HOME BIAS) מקבלים משמעות רצינית.
 
"ניתוח המצב, כמו תמיד, לא פשוט. מצד אחד, הנתונים הריאליים והתחזיות הכלכליות מצביעים על מיתון חמור. ההערכה האחרונה של קרן המטבע העולמית, מה-24/6, צופה קיטון של 4.9% בתמ"ג העולמי ב-2020, עדכון של 1.9% כלפי מטה מההערכה שפורסמה באפריל, והתאוששות  של 5.4% ב-2021. מצד שני, בסביבת ריבית אפסית, אין ממש אלטרנטיבה להשקעה. בארה"ב, המניות שמובילות את המדדים הן מניות הטכנולוגיה, שחלקן נהנות מהשלכות המשבר (עבודה ופנאי מהבית). לעומת זאת, בישראל לחברות "המסורתיות" יש משקל גדול יותר. איש אינו יודע לאיזה כיוון השוק ילך בטווח הקצר אך במצבים כאלה, גורמים רבים מנצלים את המצב ומספקים ללקוחות שונים תחזיות עם ביטחון והבטחות לתשואות אך בטווח הארוך, השקעה במדדים, בלי לנסות לתזמן את השוק, מוכיחה את עצמה. מילה לכל אותם " עושי סיבובים", אני מכיר מקומות אחרים שמספקים את אותו הריגוש, אך שם ניתן לקבל גם ויסקי חינם."

x