שלושה כתבי אישום הוגשו כנגד שלושה תושבי המרכז בגין הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

 

 
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/07/2020

במסגרת המאבק של רשות המסים כנגד תופעת החשבוניות הפיקטיביות, הוגשו לאחרונה שלושה כתבי אישום שונים כנגד שני תושבי ראשון לציון ותושב פתח תקווה, בגין הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים. 

שניים מכתבי האישום הוגשו אל בית משפט השלום בראשון לציון.

הראשון הוגש כנגד מישאל מלכה תושב העיר בגין קיזוז חשבוניות פיקטיביות מעוסקים שונים. על פי כתב האישום, מלכה, עוסק מורשה בתחום המשלוחים, ההובלות, ההסעות ועבודות הבניין, קיבל בין החודשים דצמבר 2015 לדצמבר 2016 23 חשבוניות מס בסכום כולל של 11,038,440 ₪ מבלי שעשה או התחייב לעשות את העבודות בגינן הונפקו החשבוניות.
בהמשך מלכה ניכה שלא כדין את מס התשומות הגלום בחשבוניות הפיקטיביות בסכום של כ-1.6 מיליון ₪.
כתב האישום הוגש על ידי עו"ד בלה פרנקל מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע.

כתב אישום נוסף שהוגש אל בית משפט השלום בראשון לציון, גם הוא כנגד תושב העיר, וצ'יסלב גורדין, וחברת ג.ס מוקד ארצי בבעלותו, מייחס לנאשם עבירות של הפצת חשבוניות פיקטיביות. על פי כתב האישום, גורדין שימש יחד עם אדם נוסף כמנהל פעיל בחברה העוסקת בענף השירותים המשרדיים, והשניים הפיצו 63 חשבוניות פיקטיביות בשנת 2016 לעוסקים שונים בסכום כולל 25,224,489 ₪ כאשר המס הגלום בהן עומד על כ- 3.6 מיליון ₪. את כתב האישום הגיש עו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ באר שבע. 

כתב האישום השלישי הוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה, גם על ידי עו"ד כרמל קדור, כנגד אלירן לוי תושב פתח תקווה, והחברה בבעלותו, סלקוט השקעות בע"מ העוסקת בענף עבודות הבנייה והתשתיות. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה של חקירות מע"מ ירושלים וכולל שני אישומים – הראשון הפצה של חשבוניות פיקטיביות לשתי חברות – 39 חשבוניות מבלי שעשו או התכוונו לעשות את העסקאות לגביהן הוצאו החשבוניות. סכום החשבוניות הפיקטיביות הכולל עומד על 6,298,912 ₪ כאשר המס הנובע מהן עומד על 966,037 ש"ח. האישום השני הוא על קיזוז חשבוניות פיקטיביות מספקים שונים כאשר סכום החשבוניות עומד על 5,670,167 ₪ והמס הגלום בהן עומד על 864,941 ₪.

x