בורסה | מניית טסלה - בועה שתתפוצץ או רק ההתחלה ? ליאור וידר מאפסילון במדריך למשקיע בטסלה

ביום שישי, ביום ההולדת של ניקולה טסלה על שמו נקראת החברה, מניית טסלה זינקה בכמעט 11% למחיר של כמעט 1545 דולר למניה, ובעשרת ימי המסחר האחרונים המניה זינקה בכ- 61%, לאחר שנסחרה בתחילת החודש ב- 1000 דולר למניה "בלבד"

 

 
אילון מסקאילון מסק
 

ליאור וידר, אפסילון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/07/2020

אין ספק שמניית טסלה TSLA תופסת לאחרונה את רוב הכותרות ובצדק, אז היום מגיע לה לקבל את הבמה בצורה מרוכזת גם אצלי עם כמה סיפורים, גרפים ונתונים מעניינים.
 
1. נתחיל מהתשואות.
 
שלשום (שישי), ביום ההולדת של ניקולה טסלה על שמו נקראת החברה, מניית טסלה זינקה בכמעט 11% למחיר של כמעט 1545 דולר למניה, ובעשרת ימי המסחר האחרונים המניה זינקה בכ- 61%, לאחר שנסחרה בתחילת החודש ב- 1000 דולר למניה "בלבד".

שימו לב כמה ימים לקח למניה לעלות במדרגות של 100 דולר...


מאז ה- 1 במאי, אז אלון מאסק בעצמו צייץ ש: "Tesla stock price is too high" המניה הכפילה את עצמה, ומתחילת השנה היא כבר עם תשואה מדהימה של 265%, ובכך עברה את כל מחירי היעד (ש"פעם" היו גבוהים) של האנליסטים.
 
שימו לב לגרף של המניה. להזכירכם בתחתית של מרץ (לפני 4 חודשים בלבד), המניה נסחרה בשער של 350 דולר למניה בלבד.
 
2. שווי שוק ועושר.

לאור הזינוק המטורף בימים האחרונים של המניה, החברה הגיעה למקום ה- 13 בארה״ב עם שווי שוק של כ- 286 מיליארד דולר.
 
בכך אלון מאסק שמחזיק בכ- 18.5% ממניות החברה כשבנוסף הוא מחזיק מניות בשווי של כ- 15 מיליארד דולר בחברת SpaceX , נכנס לעשרת האנשים העשירים ביותר עם הון של מעל 70 מיליארד דולר, ועבר בין היתר את סרגיי ברין מגוגל ואת וורן באפט שחשוב לזכור שתרם כ- 37 מיליארד דולר עד היום, ואיתם היה מדורג גבוה יותר.
 

 
החברה הגיעה כאמור בסוף המסחר ביום שישי לשווי שוק של כ- 286 מיליארד דולר, ובכך עקפה את שווי השוק של ג׳נרל מוטורס, פורד, פיאט, דיימלר, BMW, פרארי, הונדה ויונדאי ביחד!
 

 
כדי שתבינו עד כמה זה קיצוני, ביום שישי בלבד החברה הוסיפה לשווי השוק שלה כמעט 30 מיליארד דולר, שזה השווי של חברות כמו יונדאי, פורד או פיאט כל אחת בפני עצמה.
 
החברה עקפה גם בימים האחרונים בשווי השוק חברות ענק כמו נטפליקס שהמניה שלה טסה לאחרונה, וולט דיסני, הום דיפו, אינטל ואפילו את כל מניות הבנקים הגדולים, למעט JPM שנמצאת כרגע ממש מעט לפניה.
 
 
3. שורטים.

בשבוע שעבר, מאסק החליט לצחוק על השורטיסטים והתחיל למכור באתר שורטס (מכנסונים) של החברה, במחיר של 69.420 דולר למכנס, תוך כמובן ציוץ בטוויטר עם הכיתוב Tesla Short Shorts
 
הסכום המוזר גם הוא ככל הנראה חלק מהלצה, שכן הספרות לאחר הנקודה העשרונית הן בדיוק מחיר המניה היה בזמן שמאסק צייץ לפני כשנתיים כי בכוונתו להפוך את החברה לפרטית ולמחוק את המניה מהמסחר, מה שגרם לנזק רב למחזיקי פוזיציות השורט נגד המניה.
יש כאלה שטוענים שהמספרים נבחרו דווקא כי 69 הוא מספר של תנוחה ידועה שלא נפרט עליה כאן, ו- 420 זה הקוד המשטרתי לאחזקת מריחואנה.
 
4. דו"חות.
ולסיום מבט לעתיד הקרוב, ב- 22 ליולי החברה תפרסם דו״חות לרבעון השני שיהיו מעניינים במיוחד, ואולי יכללו תחזיות כלשהן.
 
התחזית כרגע היא להפסד, אבל בשלושת הרבעונים האחרונים ברציפות החברה דיווחה על רווח ואולי תצליח בכך גם הפעם.
 
להזכירכם, החברה הפתיעה לאחרונה את כולם כשדיווחה על אספקה של כ- 90 אלף רכבים ברבעון השני, לעומת צפי קודם לכ- 70 אלף רכבים בלבד.
 
ברבעון הראשון החברה היכתה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על הכנסות של כ- 5.99 מיליארד דולר תוך צמיחה של כ- 32% לעומת הרבעון המקביל, ורווח נקי מתואם (נון-גאפ) של 1.24 דולר למניה למרות תחזיות קודמות להפסד.
 
האם זו בועה שסופה להתפוצץ, או רק ההתחלה? בהצלחה למנחשים.

 
 
הכותב הנו מנהל השקעות בקרנות נאמנות בחברת אפסילון. האמור בכתבה הוא למטרת מסירת מידע בלבד, אינו מהווה חוות דעת, הצעה ו/או המלצה לפעולה כלשהיא, ואין לראות בו תחליף לייעוץ או שיווק השקעות פרטני, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המשקיע הפוטנציאלי. הכותב, אפסילון ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה, מחזיקים או עשויים להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המצוינים בכתבה ולהיות בעלי עניין אישי בנושא.
 
 
 
 
x