בנק הפועלים || עלייה במדד מנהלי הרכש בחודש יוני 2020

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש יוני ב-5.4 נקודות לרמה של 47.8 נקודות

 

 
 

כלכלני פועלים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2020

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה בחודש יוני ב-6.5 נקודות לרמה של 45.0 נקודות. המדד נמצא מזה חמישה חודשים ברמה המצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית. החודש כל רכיבי המדד רשמו עלייה, וארבעה מתוכם אף מצביעים על התרחבות בפעילות. הרכיבים שעברו החודש להצביע על התרחבות בפעילות הם: תפוקות הייצור, מחירי חומרי גלם, מלאי מוצר מוגמר ומחירי חומרי גלם.
 
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש יוני ב-5.4 נקודות לרמה של 47.8 נקודות, אך הוא ממשיך להצביע מזה חמישה חודשים על התכווצות בפעילות התעשייתית. במספר מדינות בהן צרפת, בריטניה, סין, אוסטרליה, וטורקיה נרשם מדד שגבוה מרמה של 50 נקודות.
 
כלכלני בנק הפועלים: הפתיחה של הכלכלה בארץ ובעולם מביאה לעלייה במדדי מנהלי הרכש בעולם. יחד עם זאת, ההשוואה היא לתקופת השפל של חודשי הסגר, ורמת הייצוא התעשייתי לא חזרה לזו של טרם תקופת הקורונה. הפגיעה בענף התעשייה במשבר הקורונה היא פחותה ביחס לענפי משק אחרים. הביקוש לחלק גדול ממוצרי התעשייה, כמו מוצרי מזון או תרופות, הוא קשיח יחסית. יחד עם זאת, הירידה בצריכה הפרטית ובהשקעות בבנייה, צפויה לפגוע בחלק מהחברות לאורך זמן. 
סקר העסקים של הלמ"ס  בתקופת הקורונה מעלה שרק 3.2% מעובדי התעשייה נמצאים בחל"ת לעומת 7.3% בכלל המשק. 5.7% מעובדי התעשייה פוטרו לעומת 7.6% בכלל המשק.
 
x