הקורונה מגיעה לפוליסות >> רשות שוק ההון מאפשרת חריגי קורונה בפוליסה

מוצע לקבוע נוסח לשאלות שחברות הביטוח יוכלו להוסיף להצהרת הבריאות באופן מיידי, ובמטרה לקצר את לוחות הזמנים ולאפשר מענה מהיר. יצוין כי אין בסעיף זה כדי לאשר שאלות אחרות המופנות למועמד לביטוח, לרבות שאלות הנוגעות לווירוס הקורונה

 

 
 

עידו גבע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2020

בתוקף סמכותי לפי סעיף 40 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981 (להלן: "חוק הפיקוח על הביטוח"), וסעיף 39(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005 (להלן: "חוק הפיקוח על קופות גמל"), אני מורה כדלקמן:

 

  1. כללי

בעת רכישת פוליסת ביטוח המבוטח מעביר את הסיכון הביטוחי לחברת הביטוח. נוכח התפרצותו של וירוס הקורונה בישראל ובעולם, עלה הצורך לאפשר ביצוע התאמות מיידיות בהצהרות הבריאות שנדרשים מבוטחים למלא טרם הצטרפותם לביטוח.

לאור האמור, מוצע לתקן את חוזר גופים מוסדיים 2018-9-29 "הנהגת תכניות ביטוח ותקנון קופת גמל" (להלן - חוזר הנהגת תכניות ביטוח) (26.08.2018) ולקבוע שאלות חיתום שניתן יהיה להוסיף באופן מיידי להצהרות הבריאות של ענפי הביטוח שעשויה להיות להם השפעה משמעותית בשל התפרצות וירוס הקורונה.

  1. הוראות

בחוזר הנהגת תכניות הביטוח יבואו השינויים המפורטים, בתיקוני המהדורה, בנספח לחוזר זה.

 

  1. תחילה

תחילתו של חוזר זה ביום פרסומו.

 

 

דברי הסבר

 

כללי

בעת רכישת פוליסת ביטוח המבוטח מעביר את הסיכון הביטוחי לחברת הביטוח. על מנת לאמוד את הסיכון הביטוחי של המבוטח חברות הביטוח משתמשות בהצהרות בריאות. בהתאם לחוזר חברת ביטוח שמבקשת לעשות שימוש בהצהרת בריאות נדרשת להעביר את ההצהרה חדשה או את השינויים הנדרשים בהצהרה הקיימת לממונה, בהתאם למנגנון הקבוע בסעיף 40 לחוק הפיקוח על הביטוח.

עם ההתפרצות הגלובלית והמקומית של ווירוס הקורונה נוצרו לחברות הביטוח סיכונים נוספים ובלתי צפויים, העשויים לדרוש התאמה בתכניות הביטוח. לאור האמור, מוצע לאפשר לחברות הביטוח לבצע התאמות מיידיות בהצהרות הבריאות שדורשות חברות ביטוח, במסגרת הליך הצירוף לביטוח, וזאת בכדי להעריך באופן אפקטיבי יותר את הסיכונים הביטוחיים הכרוכים בכריתת חוזה הביטוח.

 

סעיף 4א לחוזר

מוצע לקבוע נוסח לשאלות שחברות הביטוח יוכלו להוסיף להצהרת הבריאות באופן מיידי, וטרם מתן הודעה לממונה, וזאת בהתאם לסעיף 40(ג)(2) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, ובמטרה לקצר את לוחות הזמנים ולאפשר מענה מהיר. יצוין כי אין בסעיף זה כדי לאשר שאלות אחרות המופנות למועמד לביטוח, לרבות שאלות הנוגעות לווירוס הקורונה. כמו כן, יצוין כי נוסח השאלות שנקבעו בסעיף אינו פוסל שאלות אחרות, והן יבחנו בהתאם לכללים ולאמות המידה שנקבעו על ידנו.

נוסח השאלות המוצע נקבע כך שיתאפשר לחברת הביטוח לדעת האם מצבו הבריאותי של המועמד לביטוח עלול להשפיע על הסיכון הגלום בכיסוי הביטוחי, באופן שאינו מייצר אפליה פסולה או פוגע בהוגנות הביטוח.

 

סעיף 11 לחוזר

מוצע לקבוע שהתאמת הצהרת הבריאות תחול רק על הכיסויים הביטוחיים שמפורטים בסעיף, וזאת מכיוון שענפי ביטוח אלה עשויים להיות מושפעים באופן שאינו זניח מהגדלת הסיכון בעקבות התפרצות וירוס הקורונה.

 

 

 

 

x