משבר הקורונה || שני שליש מהעובדים חוששים לחזור לעבודה

סקר של קוולטריקס בארה"ב. הנשאלים: 2,000 אמריקאים, 69% מהם עובדים במשרה מלאה, 17% במשרה חלקית

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2020

בעוד ישראל מתרגלת לשגרת הקורונה החדשה שכפי הנראה תישאר איתנו לפחות בשנה הקרובה, המתח בין הבידוד החברתי והחזרה למקומות העבודה הוא אחד האתגרים שעובדים חוששים ממנו, ולאורך הזמן גם עלול לפגוע בפרודוקטיביות שלהם. במחקר הבא תוכלו לראות נתונים שנדגמו בארה"ב ולקבל תמונה על תחושות העובדים שם לקראת החזרה למקומות העבודה.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי פלטפורמת הסקרים המקוונים קוולטריקס מבית SAP בדק ומצא שרוב העובדים לא מרגישים בטוחים עדיין לחזור למקומות העבודה שלהם. 2 מתוך 3 עובדים אמרו שירגישו "אי-נוחות" לחזור למקום העבודה כעת. על פי הממצאים לא נמצאו הבדלים בין עובדים מבוגרים לעובדים צעירים, מה שמעיד על כך שגם העובדים הצעירים חוששים מהמחלה. יותר מכך, 48% מהנשאלים אמרו שהם לא יחזרו למקומות העבודה שלהם לפני אוגוסט, או מאוחר מכך.

כשנשאלו מה יגרום להם להרגיש בטוחים מספיק כדי לחזור למקומות העבודה שלהם, התשובות נחלקו לשלושה נושאים עיקריים: אישורים מגורמים רשמיים, פתרון למחלה (תקופה או חיסון), או מדיניות בה אוכפים את כללי הזהירות באופן עקבי. 2 מתוך 3 נשאלים היו רוצים אישורים מדרג גבוה יותר – מהמרכז לבקרת מחלות, או מגורמים רשמיים במדינה. קצת פחות מחצי ביקשו אישור בדמות תרופה (47%) או חיסון (45%), ורוב הנשאלים ביקשו שכל העובדים ילבשו מסכות (57%), שישמר מרחק בטוח בין העובדים (50%), שתיושם מדיניות החברה שלא מאפשרת מגע פיזי בין אנשים כגון לחיצות ידיים וחיבוקים (45%), ושכל העובדים שטסים/נוסעים בענייני עבודה או מטיילים יבודדו את עצמם במשך שבועיים לאחר מכן (38%).

מה עוד חשוב לעובדים? 74% מהם ביקשו שמקום העבודה ידאג לניקוי יסודי וחיטוי באופן קבוע, שאלכוג'ל ותכשירי ניקיון נוספים יהיו זמינים תמיד במשרד (70%), ושמקום העבודה יקבע כללים נוקשים לגבי מי יכול ומי לא יכול לעבוד במשרד – אנשים עם תסמינים כלשהם, וכאלה שמטיילים, צריכים להישאר בבית (62%).

בכל הנוגע לדרכי הגעה לעבודה, 77% אמרו שהם לא מרגישים בנוח להשתמש בתחבורה ציבורית, או לטוס (75%). חלקם הביעו הסכמה לחזור ולהשתמש בתחבורה ציבורית אם וכאשר כל הנוסעים יחויבו בלבישת מסכות, ישבו במרחק בטוח אחד מהשני, לא תהיה צפיפות בעליה והירידה מכלי התחבורה, ויעשו בדיקות חום. 20% מאלו שהיו רגילים לטוס על בסיס קבוע אמרו שהם לא רואים את עצמם חוזרים לטוס באותו האופן, גם לאחר שפעילות הטיסה תחזור לנורמה.  

לגבי בילוי ופנאי, המספרים דומים. 79% אמרו שלא ילכו לאירועי ספורט, 78% אמרו זאת על הופעות חיות, 71% לא ילכו למכון כושר, 68% לא ילכו למסעדות, 66% לא ישתתפו בכנסים, 62% לא יתארחו בבתי מלון, ו- 60% לא ישתתפו באירוע דתי.

כמה אנשים אופטימיים?  כשנשאלו האם דברים יחזרו למצב נורמלי בעתיד, הדעות היו חלוקות. 52% ענו שכן, הדברים יחזרו למסלול, וכולנו נחזור לתפקוד מלא כשהיה, אך 48% טענו שאין דרך חזרה, ושדברים כבר לא יהיו כשם שהיו בעבר.

________________________________________________

הנשאלים: 2,000 אמריקאים, 69% מהם עובדים במשרה מלאה, 17% במשרה חלקית; 60% מהם נשים, 40% גברים (אך התשובות נשקלו כך שכל מגדר ייצג 50%); מגיעים מאזורים: דרום – 30%, צפון מזרח - 28%, מערב – 22%, ומרכז-מערב – 20%. התוצאות פורסמו במאי 2020.

 

x