מניית פנאקסיה || שיתוף הפעולה עם ענקית הפארמה Neuraxpharm יוצא לדרך: נחתם הסכם סופי לשיווק מסחרי של מוצרי קנאביס רפואי באירופה

שיתוף הפעולה יחל בגרמניה, שוק הקנאביס הרפואי הגדול בעולם מחוץ לארצות הברית, וצפוי להתרחב לבריטניה, ספרד, איטליה ומדינות נוספות. מכירות ראשונות של מוצרי פנאקסיה/ Neuraxpharm בגרמניה צפויות להתחיל לאחר קבלת היתר היצוא, במהלך המחצית השנייה של שנת 2020

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/07/2020

הקרנות המשקיעות בפנאקסיה ישראל הגדילו אחזקות באופן משמעותי בחודשים האחרונים

 

Neuraxpharm, חברת הפארמה הגדולה באירופה בתחום מערכת העצבים המרכזית (CNS) ופנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ ("פנאקסיה ישראל", ת"א: פנאק PNAX) יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, באמצעות חברת האם, פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות בע״מ, הודיעו היום, בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בתחילת אפריל, על התקשרות בהסכם סופי להקמת מיזם משותף לשיווק מוצרי הקנאביס הרפואי של פנאקסיה בגרמניה, שוק הקנאביס הגדול והצומח באירופה. ההסכם כולל בלעדיות של מוצרי פנאקסיה ואופציה להרחבת שיתוף הפעולה למדינות נוספות, ביניהן בריטניה, ספרד ואיטליה.
 
מדובר בהסכם בעל משמעות יוצאת דופן בתעשיית הקנאביס, במסגרתו לראשונה חברת פארמה גלובאלית כ- Neuraxpharm תשווק מוצרי קנאביס רפואי כחלק בלתי נפרד מפורטפוליו התרופות/מוצרים הרחב שלה. מעבר להפצת המוצרים לבתי מרקחת, אשר תתבצע באמצעות מפיצים מקומיים, המיזם מתמקד בפעילות שיווק ומסחור שתתבצע בקרב קהלי היעד הרלוונטיים בגרמניה, שהינם הרופאים הרושמים את המוצרים והמטופלים. לצד ההפצה, פעילות השיווק היא קריטית להצלחת המכירות המסחריות והיא תתבצע בסטנדרטים המקובלים בעולם הפארמה. נכון להיום, פנאקסיה היא יצרנית הקנאביס הרפואי היחידה בישראל המחזיקה בהסכם שיווק עם חברת פארמה בינלאומית.  
 
בעוד שבישראל הרופא מנפיק למטופל מרשם הכולל את המינון המומלץ ואחוז החומר הפעיל הדרוש, והמטופל יכול לרכוש בבית המרקחת כל מוצר לבחירתו המכיל את אותה תרכובת מתוך מגוון רחב של מוצרים (גנריקה),  בגרמניה המרשמים המונפקים על ידי הרופאים המוסמכים הם למותג ספציפי לרכישה בבתי המרקחת, בדומה לתרופות מרשם בישראל. על כן, שיווק המוצרים בקרב הרופאים הרושמים בגרמניה הינו תנאי סף להצלחה במדינה. גרמניה נחשבת לשוק הקנאביס הרפואי הגדול ביותר בעולם מחוץ לארה"ב, ומונה כיום כ- 60 אלף מטופלים מתוך אוכלוסייה של כ- 82.8 מיליון בני אדם וצריכה ממוצעת של כ- 500 אירו לחודש פר מטופל.
 
Neuraxpharmהגרמנית, היא מחברות הפארמה המתמחות הגדולות באירופה, בעלת נוכחות ב-12 מדינות באירופה, ביניהן גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה, צ'כיה, פולין, אוסטריה, שוויץ, סלובקיה, בריטניה, הונגריה ופורטוגל. עם היקף מכירות שנתי של כ-480 מיליון אירו, Neuraxpharm מחזיקה בנתח שוק של מעל ל-80% בתחום תרופות ה- CNS באירופה ובעלת פורטפוליו של מעל ל- 130 תרופות פעילות להתמודדות עם מחלות CNS.
 
כעת עם חתימת ההסכם, Neuraxpharm תפעל לקבלת היתר יבוא למוצרי פנאקסיה לגרמניה ובמקביל תפעל פנאקסיה לקבלת היתר ייצוא מול משרד הבריאות. פנאקסיה החלה בייצור מוצרים ראשונים במטרה להעבירם לגרמניה עם קבלת היתר הייצוא. מכירות ראשונות של מוצרי פנאקסיה/ Neuraxpharm בגרמניה צפויות להתחיל מיד לאחר קבלת היתר ייצוא.
 
פנאקסיה היא החברה הישראלית היחידה המחזיקה בתקן EU-GMP  מרשות אירופאית המאפשר ייצוא של כל מוצרי הקנאביס הרפואי, למרבית מדינות אירופה.
 
כאמור בהסכם, פנאקסיה תהיה אחראית על ייצור המוצרים תוך עמידה בתקינה האירופאית (EU-GMP), פיתוח וייצור של מוצרים חדשים ומתקדמים, כולל טבליות, פתילות (נרות) ומוצרים לשאיפה ורישומם לשיווק על פי דרישות הרגולציה בגרמניה. Neuraxpharmתהיה אחראית על מיתוג, החדרה ומסחור המוצרים לכל בתי המרקחת המאושרים לכך בגרמניה.
 
כל אחד מהצדדים יהיה זכאי לשיעור מסוים שנקבע מסך ההכנסות הרבעוניות ממכירת המוצרים בטריטוריה בפועל, בניכויים מסוימים שנקבעו. ההסכם כולל אופציה הדדית לבחון הרחבת המיזם המשותף למדינות נוספות באיחוד האירופאי.
 
 
 
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "אנו גאים להוביל שיתוף פעולה בסדר גודל כזה שפורץ את דרכנו לשוק האירופאי. ההסכם מבסס את מעמדן של Neuraxpharm ופנאקסיה כגורם דומיננטי בשוק הקנאביס הרפואי האירופאי . עד היום, שיתופי הפעולה בין חברות פארמה לחברות קנאביס רפואי התמקדו במו"פ או בהפצה מקומית בלבד. זו הפעם הראשונה שחברת פארמה אירופאית, בטח בסדר גודל של Neuraxpharm,  תשווק מוצרי קנאביס רפואי ולכן מדובר באבן דרך גם עבור המטופלים, שמאבקם וקולם סוף סוף נשמע וגם עבור החברות הפועלות בתחום, שבמשך שנים נלחמות בהכרת הערך הרפואי של הקנאביס. כחברת פארמה שבמשך שנים חורטת על דגלה ייצור קנאביס רפואי בסטנדרטים המדעיים והרפואיים המחמירים ביותר, אנו שמחים לקבל הכרה עסקית על המקצועיות הבלתי מתפשרת ועל המשך ביסוסנו כמובילי שוק בתחום".
 
 
אודות פנאקסיה מעבדות ישראל
 
פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ הנסחרת בבורסה לני"ע בת"א (ת"א: פנאק, PNAX) היא יצרנית ומפעילת שרות הפצה-עד-הבית של מוצרי קנאביס רפואי הגדולה ביותר בישראל, והראשונה אשר קיבלה אישור משרד הבריאות לייצור תרופות מבוססות קנאביס רפואי (תקן GMP-IMC) ותקן ייצור אירופאי EU-GMP הדרוש לייצור וייצוא מסחרי של קנאביס רפואי ומוצריו לאירופה. פנאקסיה ישראל מייצרת מעל ל- 30 מוצרים תרופתיים מבוססי קנאביס רפואי ולה בסיס ידע קליני רחב המבוסס על עשרות אלפי מטופלים.
 
פנאקסיה ישראל הינה חברה בת של פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות אשר הוקמה על ידי ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ועו״ד אסי רוטברט, כחטיבת הקנאביס של קבוצת "סגל פארמה" הפועלת זה למעלה מארבעה עשורים, מייצרת למעלה מ- 600 מוצרים פרמצבטיים שונים, ומשווקת אותם בלמעלה מ- 40 מדינות. פנאקסיה ארה"ב (חברה אחות של פנאקסיה ישראל) מייצרת בצפון אמריקה למעלה מ-60 מוצרים מבוססי קנאביס רפואי, בהן טבליות תת-לשוניות, לכסניות, שמנים, משאפים ועוד, המיועדים לטיפול במחלות כגון הפרעת דחק פוסט טראומטית, סרטן, כאב כרוני, אפילפסיה, אנורקסיה, טיפול בכוויות ומחלות רבות נוספות.
בקבוצת פנאקסיה מועסקים למעלה מ- 150 עובדים.
 

 

x