הבורסה עולה ומייסד ומנכ"ל משותף בית ההשקעות "ילין לפידות" מהגדולים במשק חושף קלפים

יאיר לפידות, מגלה מה דעתו על מחירי מניות הבנקים והנדל"ן ? מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות "ילין לפידות" התראיין במסגרת שיחת ועידה שהבורסה מארגנת "עושים שוק" שמטרתו להפגיש את ציבור היועצים עם החברות השונות ואם אנשי ניהול ההשקעות השונים

 

 
יאיר לפידותיאיר לפידות
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/07/2020

במסגרת "שיחת שוק" האחרונה, התארח יאיר לפידות, מנכ"ל משותף ומנהל השקעות ראשי משותף בילין לפידות. FUNDER מביא את עיקרי הדברים, הראיון המלא במגזין FUNDER-AdvizerLand הקרוב (הרשמו חינם).

"צריך בפרט להיזהר ממצבים של מינוף ייתר ופירמידות ושכבות חוב מועדף, שיש להן עדיפות על האג''ח שקונה הציבור, וששכבות אלה גדולות ביחס לפירמה. ראה למשל מיקרה סטארווד, שהשיכבה הראשונה השמנה, מחקה למעשה כמעט את האג"חים כליל.

על ענף ייצור החשמל: "ענף יצור החשמל הפך בשנים האחרונות בבורסה הישראלית לענף חשוב מאוד ובו מתרבות החברות המשמעותיות העוסקות בנושא, בעיקר אומנם בתחומי האנרגיה הירוקה. זה ענף תשתיתי המתפתח עם צמיחת המשק ומבחינתנו הוא חלק חשוב בתיק השקעות מפוזר." 

לגבי מרכזי מסחר: "ככל שמשקיע מאמין בהעלמות מהירה יותר של הקורונה, מה שנראה כרגע רחוק יותר, או מהגעת החיסונים המקווים בעתיד כך מניות המרכזים המסחריים עשויות להיות יותר מעניינות, ולהפך למי שמאמין למשבר קורונה ארוך וממושך, מניות מרכזים מסחריים פחות מעניינות."

נדל"ן למשרדים: "אני צופה שינויים מפליגים בהרגלים ובמודלי התיפקוד של מעסיקים גם בסיום משבר הקורונה, ובטח באם נחיה באקורדיון המשבר עוד שנה שנתיים עד לחיסון האוכלוסייה. אם למשל היו לי זכויות להקמת מגדל משרדים במרכז תל אביב כיום לא הייתי יוצא לדרך עם בניה עד שאפשר יהיה לאמוד את ההשקעות ארוכות הטווח."

לגבי הבנקים המקומיים: "המינוף הגדול משפיע כמובן על פוטנציאל אובדן הרווחים וההפרשות, לכן תמיד במצבי משבר מאקרו גדול בארץ ובעולם מניות בנקים נשחקו. מניות הבנקים ישובו לעלות כאשר התחושה בשוק תהיה שמשבר הקורונה עומד להיות מאחורינו......המניות ירדו בשיעורים משמעותיים כולל של הבנקים, במחירים העכשוויים אני לא חושב שצריך לעשות להם משקל חסר."


x