ליברה || בדירוג ליברה לא מקום ראשון, איזה מקום היא ?

האם ליברה עומדת בציפיות ? רשות שוק ההון חושפת אלו חברות ביטוח באו לקראת המבוטחים בתקופת משבר הקורונה || מגדל זכתה לדירוג הנמוך ביותר || הראל וכלל הן חברות הביטוח שזכו ברמת הסולידריות הגבוהה ביותר בתקופת הקורונה

 

 
משה ברקתמשה ברקת
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/07/2020

רשות שוק ההון חושפת אלו חברות ביטוח באו לקראת המבוטחים בתקופת משבר הקורונה.

בהמשך להקלות השונות שפרסמה רשות שוק ההון לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה, מפרסמת היום הרשות, בצעד ראשון מסוגו, דירוג של חברות הביטוח שפעלו להיטיב עם הציבור בביטוח רכב.

רשות שוק ההון רואה בחשיבות רבה את הסולידריות של חברות הביטוח כלפי המבוטחים, וזאת במיוחד בעתות משבר. לפיכך, פעלה הרשות מול חברות הביטוח לפרסומו של מדד המקבץ 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים. לפי פעולות אלו מדדה רשות שוק ההון את חברות הביטוח בפן השירותי למבוטחים.

במדינת בישראל ישנם כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח רכוש (מקיף וצד ג') והיקף הפרמיות עומד על כ-8.5 מיליארד ש"ח בשנת 2019. בשל הנחיות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה פחת השימוש בכלי רכב. כחלק מסל הפעולות של הרשות לקידום חדשנות, מעודדת הרשות שיווק מוצרים מבוססי צריכה שמותאמים לתקופת משבר הקורונה, כמו למשל פוליסות דיפרנציאליות (תשלום על פי צריכה).

כחלק מפעולות הרשות לחזק את מעמד הצרכן ולעודד את חברות הביטוח לפעול לטובת ציבור המבוטחים אף מעבר לחובות החלות עליהן, בתקופת המשבר הנוכחית וכן בתקופות משבר בעתיד, בוצעה בחינה של  הרשות לגבי הטבות והקלות בענף רכב רכוש כצעד ראשון, ובהמשך בענפים נוספים כמו ביטוח דירה וביטוח עסקים. אלו לצד פעולות שננקטו בתחילת המשבר כגון חידוש פוליסה למבוטחים שחברת הביטוח לא הצליחה ליצור עימם קשר ללא גביית פרמיה ואפשרות להקפאת פוליסות ביטוח לכל המעוניין.

הרשות בחנה פעולות שונות מצד חברות הביטוח שיטיבו עם המבוטחים כשכל פעולה קיבלה ניקוד, ניקוד זה הביא למתן ציון שבא לשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח. בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות – מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד (מקבילה להנחת השבתה) בדיעבד למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד, מתן הרחבות בחינם בתקופה כגון הרחבת נהג מזדמן, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן החזר בשיעור גבוה מהפרמיה בגין השבתה וכן הקטנת מספר הימים המינימלי להשבתה ועוד פרמטרים נוספים.

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון: "אני שמח שבשעה לא פשוטה זו למשק ולציבור יש חברות ביטוח שמגלות אמפטיה וסולידריות ועומדות לצד לקוחותיהן, מעבר למה שמתחייב מהאותיות, קטנות כגדולות, בפוליסה. אנחנו מעודדים וקוראים לכל החברות להמשיך ולהצטרף לגל הזה ולהקל עוד יותר על מבוטחים וחוסכים. רשות שוק ההון דוגלת בשקיפות ובהנגשת מידע שיסייע לציבור המבוטחים בהליך קבלת ההחלטות ובכך לחזק את מעמדם כמבוטחים. זהו מדד ראשון מסוגו בתחום ביטוח שמטרתו לעודד את חברות הביטוח להקל על ציבור המבוטחים הן בעת הנוכחית תחת משבר הקורונה והן בעתות משבר עתידיות".

מדד הסולידריות - נתוני ענף רכב ורכוש

2.9 מיליון רכבים מבוטחים בענף רכב רכוש. היקף פרמיות שנתי של כ- 8.5 מיליארד ש"ח בשנת 2019. היקף תשלומי תביעות שנתי של כ- 5.6 מיליארד ש"ח בשנת 2019.

מוצרים שהתפתחו בשנה האחרונה והוגבר השימוש בהם בתקופה זו, בעידוד הרשות:
פוליסות המתומחרות בהתאם להיקף הנסועה המצמצמות פגיעה במבוטח שמשתמש ברכבו באופן מועט באופן כללי ובמצב הנוכחי.
הרחבת נהג מזדמן על בסיס טווח זמנים קצר החל מתשלום לפי נסועה ועד רכישת הכיסוי למספר ימים בכפוף לצרכי המבוטח וכן רכישת ההרחבה באופן מידי בצורה דיגיטלית.
פוליסות הכוללות הקלות בתהליך ההשבתה כבר בשלב המכירה ראשוני המותאמות למצב הקיצון בו אנו נמצאים.



הרשות בחנה מספר פעולות שמיטיב עם ציבור המבוטחים
בשלוש קטגוריות שונות:
1. הטבות כלכליות למבוטחים
2. הטבות כלכליות בעסקאות חדשות
3. הטבות בתנאי הביטוח
בסיום ההליך נקבע לכל חברה ציון מדד שנע בין 0-8

דירוג רשות שוק ההון לסולידריות חברות הביטוח




x