מחאת סוכני הביטוח || הפגנת סוכני הביטוח שתוכננה לשבוע הבא נדחתה - למה ?

משיחות עם סוכנים המקורבים למארגנים עולה, כי ביומיים האחרונים לחצו בכירים בלשכת סוכני הביטוח, שאמנם לא עומדת מאחורי ההפגנה, לדחות אותה על רקע המאבקים שהיא מנהלת מול רשות שוק ההון

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/07/2020

סוכני הביטוח החליטו לדחות את הפגנתם נגד הממונה שתוכננה לשבוע הבא

"כל דבר צריך לקרות במקום ובזמן הנכון..."

ההפגנה של מאות סוכני ביטוח נגד הממונה על שוק ההון, שתוכננה ליום שלישי הקרוב ואף קיבלה את האישורים מהמשטרה, נדחתה למועד אחר. על ההפגנה המתוכננת פרסמנו כאן בתחילת השבוע.

טרם סוכם על מועד חלופי, אך זה מה שפרסם סו"ב קובי סוויסה, יוזם ההפגנה וממארגניה, בהודעה לסוכנים:

"לאחר התייעצות עם גורמי אכיפת החוק, בריאות ויועצים ליחסי ציבור וסוכני ביטוח אשר אני מעריך ולמען בריאות ציבור הסוכנים אנו נאלצים לדחות את ההפגנה למועד חלופי.

הסיבות העיקריות הם:

1. מבחינה חוקתית אין בעיה עם קיום ההפגנה לצערי נהלי ההפגנה מוגבלות מאוד מבחינת נושא של מרחק ושמירה על בריאות הסוכנים.

2. ריבוי ההפגנות והמאבקים עלול לייצר מצב שהמאבק החשוב יידחק. 

3. יש הרבה סוכנים אשר אינם יכולים להגיע מטעמי בריאות או קרבה לאוכלוסיות סיכון. 

4. יש לא מעט סוכנים שפנו אלי בבקשה בעת הזו לנהוג באחריות כלפיכם אתם השליחות שלי ולא אוותר על הנושא הזה. אך כל דבר צריך לקרות במקום ובזמן הנכון..."

סוכנים רבים מצדיקים את הדחייה על רקע החשש שבתוך גל ההפגנות, מחאת הסוכנים תידחק הצדה, ואולם משיחות עם סוכנים המקורבים למארגנים עולה, כי ביומיים האחרונים לחצו בכירים בלשכת סוכני הביטוח, שאמנם לא עומדת מאחורי ההפגנה, לדחות אותה על רקע המאבקים שהיא מנהלת מול רשות שוק ההון. אותם סוכנים מעריכים, כי בלשכה חוששים מעימות ישיר בצורת הפגנה בשעה שהממונה מעלה הילוך לאחרונה בכול הקשור ל"מודל הסוכן האובייקטיבי" ומטיל עליהם הגבלות חדשות כל הזמן. כך למשל השבוע, הורה הממונה בטיוטא אמנם, כי סוכני הביטוח יחויבו לגלות למי שרוכש אצלם ביטוח, עם אלו חברות הם עובדים וכי ההצעות שיקבלו יהיו רק מחברות אלו. 

x