נדלן || אאורה II מכירה קרקעות שאינן בליבת העסקים II תזרים כולל של כ-68 מיליון שקל

קרקע בפינת הרחובות מלצט-שינקין בת"א, נמכרה תמורת כ-45 מיליון שקל עם תזרים של כ-28 מיליון שקל לחברה ומצטרפת למכירת הקרקעות בצומת סביון ובפרדס חנה

 

 
בורסהבורסה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/08/2020

לאחרונה קיבלה החברה התחייבות מבנקים לשחרר כ-195 מיליון שקל מחשבונות ליווי בפרויקטים שמסתיימים, זאת עד סוף השנה, וכן דיווחה על השבחה משמעותית בפרויקט בלוד בו תכפיל את מספר יח"ד בפרויקט ותגדיל באופן משמעותי את שטחי המסחר.

חברת אאורה השקעות, חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות, מודיעה כי במסגרת האסטרטגיה למכור נכסים שאינם בליבת העסקים התקשרה החברה למכירת מקרקעין בשטח כולל של 587 מ"ר בפינת הרחובות שינקין ומלצ'ט בתל אביב.

התמורה, בהיקף 45 מיליון שקל (לפני מע"מ), תשולם לחברה עד ליום 15 באוקטובר 2020. לחברה הלוואה בנקאית על סך כ-17 מיליון שקל בגין המגרש, אותה תפרע החברה במסגרת העסקה. יתרת התמורה, בהיקף של כ-28 מיליון שקל, תשמש את החברה כתזרים לפעילות שוטפת. 

מכירת קרקע זו מצטרפת למכירתן של שתי קרקעות, אחת בסמוך לצומת סביון ושניה בפרדס חנה, עם תזרים של כ-40 מיליון שקל, כך שעם מכירת הקרקע כעת בת"א מגיע התזרים בגין מכירת שלוש הקרקעות לכ-68 מיליון שקל. החברה פועלת למכירה של קרקע נוספת במסגרת אסטרטגיה זו.

לצד מהלכים אלו, לאחרונה השלימה אאורה בהצלחה הנפקת זכויות, בהשתתפות בעל השליטה, יעקב אטרקצ'י בהיקף של כ-19 מיליון שקל ובמימוש מלא של האופציות יכנסו לחברה 24 מיליון שקל נוספים. כמו כן קיבלה התחייבות מבנקים לשחרר כ-195 מיליון שקל מחשבונות ליווי בפרויקטים שמסתיימים, זאת עד סוף השנה.

אאורה ממשיכה בפעילות הייזום והשיווק ודיווחה לאחרונה כי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז החליטה להפקיד תב"ע להגדלת זכויות הבניה בהתאם להמלצת הועדה המקומית לתוכנית שהגישה חברת בת (51%) של אאורה. במסגרת התוכנית יוגדלו זכויות הבניה מ-160 יח"ד ל-322 יח"ד ומ-500 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה לכ-4,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.

כמו כן, אאורה דיווחה על מחצית ראשונה חזקה, זאת על אף התפרצות נגיף הקורונה. מתחילת 2020 ועד 30 ביוני 2020 נמכרו בפרויקטים השונים, בדרך של חתימה על חוזי מכירה, 164 יח"ד בהשוואה ל-170 יח"ד בתקופה המקבילה בשנת 2019. אאורה ציינה כי על אף שחלה ירידה בהיקף יחידות הדיור שנמכרו בחודשים מרץ - אפריל 2020 בגלל משבר הקורונה, בתקופה של חצי שנה אין ירידה בהיקף המכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אודות אאורה: 

אאורה הינה חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות.

החברה יוזמת, מתכננת ומקימה בישראל, לרבות יחד עם אחרים, 41 פרויקטים למגורים הכוללים מעל 15,000 יח"ד למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה 11,400 יח"ד). מתוך סך כל הפרויקטים, 30 פרויקטים הינם בתחום ההתחדשות העירונית אשר במסגרתם תבנה החברה 13,400 יחידות דיור (חלקה האפקטיבי של החברה מעל 9,900 יח"ד). בשנת 2019 החלו לבוא לידי ביטוי היקפי הפעילות המשמעותיים של החברה, צבר הפרויקטים, מתחמי המגורים שבהקמה וההישגים במכירת הדירות.
למועד זה, 7 פרויקטים (שבגין חלקם קיימים מספר שלבי ביצוע) נמצאים בשלב של הקמה וביצוע (ושיווק). במהלך שנת 2020 יושלמו הליכי התכנון והרישוי בגין פרויקטים נוספים באופן אשר יאפשר לחברה להתחיל את פעולות ההקמה.

החברה זכתה כחברה המובילה בארץ בשנים 2019-2016 במדד להתחדשות עירונית אשר נערך בשיתוף עיתון גלובס, אתר מדל"ן וחברת דנס אנד ברדסטריט. בנוסף זכתה החברה בשנת 2018 בדירוג החברתי להתחדשות עירונית של חברת סיטי סקוור בשיתוף עם דה - מרקר כחברה המובילה בארץ בתחום ההתחדשות העירונית בפרויקטים של פינוי ובינוי.

בחודש מאי 2019, החל לפעול מכון אאורה למשפט, יזמות חברתית והתחדשות עירונית וזאת במסגרת בית ספר למשפטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה. המכון אשר הוקם כחלק משיתוף פעולה בין החברה לבין המרכז הבינתחומי, מהווה מסגרת אקדמית ומקצועית ללימוד ולחקר תהליכים עירוניים של התחדשות וחדשנות, ולהעמקת הזיקה בין הסדרים משפטיים ראויים לבין פעילות עסקית המשלבת ערכים חברתיים וסביבתיים.


x