קופות גמל להשקעה || ועדת הכספים אישרה ניוד קופות גמל להשקעה

התיקון צפוי בתקנות קופות גמל להשקעה להביא להגברת התחרות בין החברות ושיפור מצבם של החוסכים, לרבות הוזלה בדמי הניהול

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/08/2020

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים (קופת גמל) (העברת כספים בין קופות גמל) (תיקון), התש''פ – 2020.
במסגרת התקנות שאושרו נקבע כי חוסכים בקופת גמל להשקעה, יוכלו לנייד את קופתם לקופת גמל חדשה, להתאים  את המוצר הפנסיוני לפי צרכיהם ובכך להפחית את עלויות ניהול החיסכון.
עוד אושר, כי במידה והגיעו לגיל 60 לפחות, יוכלו החוסכים להעביר את חסכונם מקופת גמל להשקעה לקופת גמל לקצבה, לשם קבלת קצבה בלבד, וכך ליהנות מהטבות המס הניתנות בקצבה.
התיקון צפוי להביא להגברת התחרות בין החברות ושיפור מצבם של החוסכים, לרבות הוזלה בדמי הניהול.

לצד כך, ביקשה הוועדה כי תתקיים עבודה נוספת לעניין ניוד לעמיתים במקרה שעמיתים נטלו הלוואה מקופת הגמל, לאחר שבדיון נשמעו הערות לגבי אופן תפעול הסעיף. גם לגבי הבקשה לקצר את תקופת הניוד ל-5 ימי עסקים מיום בקשת הניוד, במקום 10 ימי עסקים הקבועים היום בתקנות, ביקשה הוועדה כי התקנות יובאו בנפרד, כאשר כאשר רבים מחברי הוועדה ומגורמי השוק, סברו כי הדבר יביא לשחיקה ביכולת הציבור לשפר את תנאי החיסכון שלהם.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני בירך על אישור התקנות: "אני רואה בדבר צעד חיובי, במיוחד נוכח הימים המורכבים בהם אנו נמצאים. המשמעות היא סיוע לאנשים רבים המבקשים ניוד בין קופות הגמל, ושלא יכלו לעשות זאת עד כה. בעבר הובאו התקנות יחד עם תקנות שלא מצאנו בהן סיוע לציבור, ועכשיו משנוצרה ההפרדה, אישרנו את התקנות לטובת ציבור החוסכים".
x