אלעד גרופ II חתמה על כתב הצעה מחייב למכירת אלעד קנדה ריאלטי עם קבוצת רסטר מנגמנט הקנדית

בתמורה תשלם הרוכשת כ- 508 מיליון דולר קנדי וזאת בתוספת נכסים שיוחרגו מהעסקה וייוחסו לאלעד גרופ בהיקף של כ- 275 מיליון דולר קנדי

 

 
רפי לזר צלם חן גלילירפי לזר צלם חן גלילי
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/08/2020

ההסכם  מקנה לחברה שווי כולל המסתכם בכ-783 מיליון דולר קנדי וזאת בהשוואה להונה העצמי של החברה בדוחותיה הכספיים לתום הרבעון הראשון אשר הסתכם בכ-605 מ' דולר קנדי בכוונת הרוכשת להמשיך את העסקתה של ההנהלה הבכירה ובפרט של מנכל החברה .

רפי לזר, מנכ"ל החברה מסר" בשבועות האחרונים זכתה אלעד קנדה להתעניינות רבה מצד המשקיעים. אני גאה לעמוד בראש חברה שגם בימים של מיתון כלכלי נחשבת לאטרקטיבית ומחוזרת על ידי משקיעים מובילים וגדולים בארה"ב וקנדה. העסקה הנוכחית נחתמת  במחיר המשקף פרמיה על הונה העצמי של החברה בספרים וזאת על רקע סביבה עסקית מאתגרת  בעולם וירידה בהיקף העסקאות, וזאת הודות להערכה הרבה הניתנת לפעילות החברה, פריסתה הגיאוגרפית ואיכות נכסיה".

אלעד גרופ, בעלת השליטה באלעד קנדה מוכרת 100% ממניותיה לקבוצת Rester Management בתמורה לכ- 508 מיליון דולר קנדי ובתוספת נכסים שיוחרגו מהעסקה ואשר ייוחסו לאלעד גרופ המוערכים בכ- 275 מיליון דולר קנדי. במסגרת העסקה רוכשת הקבוצה 100% מהנכסים Galleria (ללא חלק שטחי המסחר (Retail) בבלוק 1,2 ו-5 בפרויקט), Lansing Square, Cite Nature, Quatre Saisons, Bedford Mall  וכן פורטפוליו נכסי Agellan. יתר נכסי החברה יוחרגו מהעסקה וייוחסו לאלעד גרופ אולם יישארו לתקופה מוגבלת לכל המאוחר עד למועד פרעון סדרת אג"ח א' בבעלותה של אלעד קנדה ריאלטי, ככל הנראה, בדרך של הקצאת מניות מיוחדות שאינן מקנות זכויות הצבעה, וזאת בכדי לאפשר לחברה לקבל תקבולי הכנסות מהם וכן על מנת לאפשר לחברה לעמוד באמות המדה הפיננסיות מתוקף סדרות האג"ח שהונפקו ע"י החברה. עם החתימה על כתב ההצעה תפקיד הרוכשת בחשבון נאמנות 10 מיליון דולר קנדי . בכוונת הצדדים לחתום על הסכם מחייב במסגרת תקופת בלעדיות אשר תסתיים ב-15 לאוגוסט ואשר תוארך ככל שיידרש בעוד 5 ימים ולהשלים את העסקה תוך 45 ימים  ממועד החתימה על הסכם מחייב ובתנאי ויקבלו אישורי מלווים לרבות ממחזיקי אגרות החוב של החברה.

על פי תנאי ההסכם תשלם קבוצת Rester Management סכום של כ- 342 מיליון דולר קנדי עם השלמת העסקה. בנוסף תהיה זכאית אלעד גרופ לכ- 50 מיליון דולר קנדי עם קבלת זכויות בנייה נוספות בנכסים Galleria  ו- Lansing Square ולסכום בהיקף של עד כ- 20 מיליון דולר קנדי בתמורה לרווחים גבוהים מהמצופה בפרויקט Galleria . יצוין, כי לחילופין באפשרות אלעד גרופ  להמיר את התמורות העתידיות בגין רווחים עודפים לתוספת תמורה בסך כ- 10 מיליון דולר קנדי  במועד הרכישה וכן להמיר את התמורה העתידית בגין תוספת זכויות הבנייה ב-20 מ' דולר קנדי אשר ישולמו עם השלמת הפרויקט אמרלד סיטי בלוק C ופרעון סדרת אג"ח א' וזאת בשיקול דעתה הבלעדי של המוכרת. 

עוד עולה מהדיווח, כי אלעד גרופ תהיה זכאית לתמורה נטו של כ- 36 מיליון דולר קנדי מפרויקט Emerald City וזאת לאחר פירעון אגרות החוב סדרה א' של החברה וכן, לתמורה נטו ממכירת שטחי המסחר (Retail) בבלוק 1,2 ו-5 בפרויקט Galleria (בניכוי עלויות ההקמה שיקבעו על ידי מעריך חיצוני) אשר נאמדת עם השלמתם בכ-60 מ' דולר קנדי. הזכויות על הנכסים הפיננסים  (תאגיד נשיונל) לרבות San Michelle ו- Sawgrass אשר נאמדים בהתאם לדוחותיה הכספיים של החברה ליום 31 במרץ 2020 בכ-275 מ' דולר קנדי יועברו במלואם ל-ECO לאחר שלא ידרשו עוד לשם עמידת החברה באמות המידה הפיננסיות באגרות החוב סדרה א' ו-ב' ולכל המאוחר עד למועד פירעון סדרת אג"ח א' שהונפקה על דיי החברה.

מהדיווח עולה , כי בכוונת הרוכשת להמשיך לפי שיקול דעתה את העסקתה של ההנהלה הבכירה ואנשי מפתח בחברה וכי סגירת העסקה מותנית בהמשך העסקתו של מנכ"ל החברה מר רפי לזר ל – 3 שנים נוספות 
קבוצת Rester Management הקנדית אשר הינה חברת נדל"ן קנדית בניהול משפחתי אשר מזה למעלה ממאה שנים מחזיקה, מפתחת ומנהלת נכסי נדל"ן לשימוש משרדים ומגורים בעיקר באזור העיר מונטריאול רבתי. פורטפוליו נכסיה של הקבוצה כאמור כולל, בין היתר, נכסי משרדים באזור downtown Montreal, נכסי נדלן לשימוש מגורים, מסחר וכן פארקי עסקים (industrial) במזרח ובמערב קנדה כמו גם בארצות הברית.

בחודש יוני פרסמה אלעד קנדה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2020, מהם עולה כי הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2020 עלו בכ- 36% לכ- 25.7 מיליון דולר קנדי, הרווח הגולמי טיפס לכ- 13.7 מיליון דולר קנדי, בהשוואה לכ- 6.5 מיליון דולר קנדי וה- NOI של החברה זינק בלמעלה מפי 2 והסתכם בכ- 14.8 מיליון דולר קנדי. החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של כ- 25.6 מיליון דולר קנדי, בהשוואה לרווח של כ- 10.5 מיליון דולר קנדי ברבעון המקביל אשתקד בעיקר בשל התחזקות השקל בו נסחרות אגרות החוב של החברה, שגרם להפסד  של כ- 18.3 מיליון דולר קנדי בהשוואה לרווח של כ- 10.3 מיליון דולר קנדי ברבעון המקביל אשתקד. יצויין כי מנגד רשמה החברה גידול משמעותי של כ - 43.1 מ' דולר קנדי הודות לתרגום נכסי אג'לן בארה"ב ולהתחזקות הדולר בארה"ב אל מול הדולר הקנדי. עם זאת, בשל כללי החשבונאות הגידול נרשם במסגרת רווח כולל אחר של כ- 17.5 מ' דולר קנדי ולגידול בהונה העצמי של החברה. 

הונה העצמי של אלעד קנדה  הסתכם ב- 31 למרס 2020 בכ-605 מיליון דולר קנדי ומהווה כ- 30% ממאזן החברה. לחברה נכסים בלתי שוטפים בהיקף של כ- 1.8 מיליארד דולר קנדי ובקופתה מזומנים ושווי מזומנים  בהיקף של כ- 25.4 מיליון דולר קנדי. 

אלעד קנדה בניהולו של רפי לזר, עוסקת ברכישה, החזקה, הפעלה והשבחה של נכסים מניבים וקרקעות בארה"ב ובקנדה. וכן, בפיתוח, בבנייה ומכירה של דירות מגורים בקנדה.

x