לאומי II העלייה בביקוש מסבירה את עליות השערים החדות של חברות תעופה אירופאיות II על אף הידיעה על פשיטת הרגל של וירגין אטלנטיק

 

 
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/08/2020

שמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים באגף לייעוץ השקעות בלאומי התייחס למניות התעופה האירופאיות לאחר ההודעה על פשיטת רגל של חברת וירג'ין אטלנטיק הבריטית:

"במהלך השבוע האחרון אנו עדים לעלייה הדרגתית, אך עקבית, במספר הנוסעים בשדות התעופה ברחבי ארה"ב. לשם המחשה, לפי נתונים רשמיים של TSA (הומלנד בארה"ב) מספר הנוסעים ב-3 באוגוסט עמד על 737 אלף, בהשוואה לממוצע של כ-600 אלף מבקרים בלבד בתחילת חודש יולי, ולממוצע של כ-300 אלף בלבד במהלך חודש מאי. נתונים אלו מעידים על עלייה בביקוש, אמנם לטיסות פנים ארה"ב, אך עדיין ביקוש שאותו משרתות חברות התעופה. זו ככל הנראה הסיבה לעליות השערים החדות היום במסחר של מספר חברות תעופה אירופאיות כגון לופטנהזה ואיזיג'ט, על אף הידיעה על פשיטת הרגל של וירג'ין שאיננה מבשרת טובות לעתיד הקרוב של חברות תעופה רבות בעולם."

"אמש הודיעה חברת התעופה הבריטית הפרטית וירג'ין אטלנטיק כי הגישה בקשה להגנה מפני נושים בארה"ב תחת הליך Chapter 15, במסגרתו חברה זרה (וירג'ין היא בריטית) מבקשת מבתי המשפט בארה"ב הגנה מפני נושים במדינה. בעקבות ההסדר, צפוי להיות מוזרם לחברת התעופה סכום של כ-200 מיליון פאונד מחברת ההשקעות של מר ברנסון, וירג'ין גרופ, וכן השקעה נוספת בהיקף של 170 מיליון פאונד מזרוע השקעות אמריקאיות פרטית, שמטרתם לספק נזילות נדרשת לחברה.

הסיבה העיקרית להליכים היא הקרקוע הממושך של מטוסי החברה בעקבות השבתת הטיסות ברחבי העולם בשל משבר הקורונה המתמשך. יצוין כי דלתא אירליינס, חברת התעופה האמריקאית שהינה מחזיקה מהותית של מניות החברה, רשמה מחיקה בהיקף של 200 מיליון דולר על ההשקעה בוירג'ין כבר במועד פרסום דו"חותיה לרבעון השני של 2020 לפני כשלושה שבועות."

x