זאת הסיבה שלא הולכים לבחירות ? ומה אומר רביב דרוקר על בנימין נתניהו ?

מה גרם לראש הממשלה ל"לרדת מעץ בחירות 2020 " - מכתב אחד שמחבר בין עבודה לפוליטיקה. "הוא הנוכל הגדול מכולם....וחד משמעית שקרן גם בחיים הפרטיים" כך מגדיר רביב דרוקר את בנימין נתניהו בתוכנית של בן כספית ב 103fm

 

 
ציור פאנדרציור פאנדר
 

שי מנור
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/08/2020

ברגע אחד ביום ראשון בלילה נגמר משבר התקציב והחשש מהליכה לבחירות בצל הקורונה הסתיים. איך זה קרה ?

מעשית ההסכמה של ראש הממשלה בינימין נתניהו לתמוך בחוק הדוחה את תאריך "הפקיעה" להעברת חוק התקציב במספר חודשים למעשה מוריד את הלחץ שאי העברת התקציב תסיים את דרכה של הממשלה מתוקף החוק.

אבל מה קדם להסכמה של בנימין נתניהו לתמוך בחוק הדוחה את התאריך האחרון להעברת התקציב ?

ובכן אין לדעת מה עובר במוחו של ראש הממשלה אבל דבר אחד תפס את תשומת ליבנו. מכתב המעסיקים לראשי הממשלה, בפועל והחליפי. זהו מכתב מאת "נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל" הכולל את "התאחדות התעשיינים", "איגוד לשכות המסחר", "התאחדות חקלאי ישראל" ו"לשכת רואי החשבון". המכתב בעצם מציין בפני ראשי הממשלה כי בהינתן הליכה לבחירות יש אפשרות שמעסיקים רבים לא יתנו יום חופש לעובדים ולא ינתן שכר מוגדל לעובדים על "יום שבתון" וזאת מכיוון ש"המעסיקים הגיעו לקצה גבול היכולת" כדבריהם. 

המכתב שמובא פה לפניכם מדבר בעד עצמו ובעצם מהווה איום למערכת הפוליטית שהתנהגות המעסיקים תכפה ירידה באחוז ההצבעה. בימים רגילים מכתב כזה היה עלול ליצור תגובה חריפה ולא נראה שמי מהחתומים עליו היה מעז לחתום עליו אבל אלו לא ימים רגילים והמגזר העסקי נלחם על חייו ולרגע אחד נדמה שמצא את המנוף הפוליטי שחיפש שנים רבות כל כך. להערכתנו, גם אם המכתב הזה אינו הגורם היחיד או העיקרי לירידה של ראשי הממשלה "מהעץ" אנו נחזור לראות שימוש במנוף הזה גם בעתיד. אפשר להגיד ש"השסע הפוליטי נחת במקום העבודה" והכוח של המעסיקים נכנס לזירת ההתגוששות.

הרי לכם מוסר השכל: כשאיש אחד רוצה בחירות זה יכול להצליח לו פעם, פעמיים, שלוש....אבל כנראה שיש גבול לכל תעלול.

ומה אומר היום הפרשן הפוליטי, רביב דרוקר על ראש הממשלה ? "לא נעים להגיד, הוא הנוכל הגדול מכולם..." בתוכנית של בן כספית ויינון מגל והוסיף "...חד משמעי שקרן גם בחיים הפרטיים..." מדקה 01:00:00 ועד 01:01:00 (משעה ועד שעה ודקה - סך הכל דקה) תחליטו אתם אם להסכים איתו.

x