לשכת סוכני הביטוח פנתה לחברות הביטוח בעקבות הפרסומים כי אינן מבטחות בני 60 ומעלה בטיסות בעקבות הקורונה

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/08/2020

לשכת סוכני הביטוח פנתה היום, יום ב' 10.8 לחברות הביטוח בעקבות הפרסומים כי אינן מבטחות בני 60 ומעלה בטיסות בעקבות הקורונה:

"אנו בלשכת סוכני הביטוח, מבהירים בצורה מפורשת כי אנו רואים בהתנהלות זו אפליה בניגוד לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000, שהרי מדובר באפליה מקוממת שאינה ראויה ואינה מידתית, על בסיס גיל ללא כל הצדקה וללא כל נימוק, קל וחומר, כאשר עסקינן בגוף הפועל תחת רישיון מדינת ישראל.

יתרה מכך, אין כל נימוק ענייני או הסבר מלבד החלטה שרירותית ללא כל בחינה וקביעת שיעור הסיכון ותמחורו באמצעות פרמיה סבירה. נדמה כי חברות הביטוח בהחלטה תמוהה עד מאוד בעיננו, מחליטות שלא לאפשר כיסוי ביטוחי למעל %40 מתושבי מדינת ישראל אשר נותרו ללא אופציה, לצאת את הארץ עם פתיחת השמיים על לא עוול בכפם.

לשכת סוכני הביטוח עומדת לימין הציבור וקוראת למצוא פתרון שיאפשר לבני השישים ומעלה לרכוש ביטוח נסיעות תוך תמחור נכון המשקף את רמת החשיפה של החברה ולמנוע את סלקציה מיותרת ומפלה ואם יתברר כי אכן יש ממש בפרסום, אנו נפעל לקדם הצעת חוק אשר תמנע התנהלות בה גוף בעל רישיון "מבטח" אשר ניתן לו על פי חוק, פועל באופן המפלה מבוטחים שכל חטאם שגילם עולה על גיל 60.

להלן נוסח המכתב

"הנדון: חסימת אזרחים בני 60 ומעלה ברכישת ביטוח נסיעות חו"ל

נכבדי,

בחברתכם התקבלה לכאורה החלטה חיתומית לפיה לא תאפשרו מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל לאזרחי מדינת ישראל שגילם הוא 60 ומעלה.

אנו בלשכת סוכני הביטוח, מבהירים בצורה מפורשת כי אנו רואים בהתנהלות זו אפליה בניגוד לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א- 2000 , שהרי מדובר באפליה מקוממת שאינה ראויה ואינה מידתית, על בסיס גיל ללא כל הצדקה וללא כל נימוק, קל וחומר, כאשר עסקינן בגוף הפועל תחת רישיון מדינת ישראל.

יתרה מכך, אין כל נימוק ענייני או הסבר מלבד החלטה שרירותית ללא כל בחינה וקביעת שיעור הסיכון ותמחורו באמצעות פרמיה סבירה. נדמה כי חברות הביטוח בהחלטה תמוהה עד מאוד בעיננו, מחליטות שלא לאפשר כיסוי ביטוחי למעל 40% מתושבי מדינת ישראל אשר נותרו ללא אופציה, לצאת את הארץ עם פתיחת השמיים על לא עוול בכפם.

ראשית, אשמח לקבל את התייחסותכם ולברר עמכם את אמיתות הידיעות הללו והאם אכן יש אמת בפרסום ביחס לכתבות אלו ביחס אליכם, וזאת לנוכח העובדה שלא ראיתי שום הכחשה לפרסומים אלו ומצאתי לנכון להבהיר את עמדת לשכת סוכני הביטוח בנושא חשוב זה, עמדתנו היא כי זוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. מדיניות ביטוחית של הפקרת הציבור בגיל השלישי והרביעי תביא לתוצאה של חסימת שערי ישראל בפני כל מי שאיננו צעיר מגיל 60 או חלילה שמי שעיסוקיו/ משפחתו או בשל אילוצים אחרים עליו לעזוב את הארץ יעשה זאת בחשש כבד ללא שום אפשרות להצטייד בביטוח מתאים תוך שהוא מטיל נטל כבד על משפחתו.

כאמור, נכון לעת הזאת, לא נוכחתי כי קיים מחקר קליני מקיף המצביע על ממצאים ברורים שבגינם ניתן לשנות את תעריפי הביטוח לנוסעים מעל גיל 60 המבקשים לצאת את הארץ . בעדר מחקרים כאלו זוהי החלטה שאין לה מקום בחברה מודרנית בה אנו שואפים לערבות הדדית ולקדמה ביטוחית בהעדר הפליה, הן לגבי אוכלוסיות מוחלשות, אוכלוסיות בעלי מוגבלות ובכלל.

בעת הזו, דווקא על חברות הביטוח, להביא את עצמן לידי ביטוי, ולהיות קרן אור, להיחלצות מהמשבר ולעודד את פתיחת השמיים , תוך הענקת כיסוי ביטוחי מתאים לכלל האוכלוסייה, תוך לקיחת שיקולים עסקיים בצורה מחושבת וסבירה.
לשכת סוכני הביטוח עומדת לימין הציבור וקוראת למצוא פתרון שיאפשר לבני השישים ומעלה לרכוש ביטוח נסיעות תוך תמחור נכון המשקף את רמת החשיפה של החברה ולמנוע את סלקציה מיותרת ומפלה ואם יתברר כי אכן יש ממש בפרסום, אנו נפעל לקדם הצעת חוק אשר תמנע התנהלות בה גוף בעל רישיון "מבטח" אשר ניתן לו על פי חוק, פועל באופן המפלה מבוטחים שכל חטאם שגילם עולה על גיל 60 .

נודה להתייחסותכם המהירה."
x