רוברט לוקאסיו מנכ"ל לייבפרסון העולמית מארגן מחאה ציבורית כנגד טייקוני הנדל"ן

בסרטון יוצא דופן שפרסם היום כחלק מקמפיין רשת במימונו הוא אומר:"בעלי הכנס ברעננה מנסים להכריח אותנו לחזור, הם רודפים אותנו מנסים לקחת את דמי הפיקדון שלנו מהבנק- תתביישו לכם!"

 

 
יובל מטלון מנכל לייבפרסוןיובל מטלון מנכל לייבפרסון
 

עידו גבע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/08/2020

כזכור חברת ההיי טק הציבורית לייבפרסון, המעסיקה 1,300 עובדים בעולם מהם כ-350 בישראל הכריזה בתחילת יולי כי היא מוותרת על משרדיה בכל רחבי העולם ועוברת לעבודה מהבית כמודל קבוע עד שיימצא חיסון. הכרזה שבעקבותיה הצטרפו חברות רבות נוספות למודל עבודה דומה.
 
בעשור האחרון שכרה לייבפרסון שלוש קומות בבניין משרדים ברעננה. בעקבות החלטתה לעזוב את המשרדים, החברה לא חידשה את חוזה השכירות שלה שהסתיים ב 30.6 ופינתה את משרדיה.
 
על אף מאמציה הכבירים של הנהלת החברה לפינוי מהיר של הנכס, הציוד והעובדים בהתאם להסכם שאליו היתה מחויבת, הופתעה החברה לגלות לחץ בלתי סביר מצד בעלי הנכס למניעת עזיבתה, לרבות חילוט של ערבויות בשווי 2.3 מליון ש״ח ובכוונתם לחלט סכום דומה גם ברבעון הבא.
 
בלייבפרסון הבינו כי מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה, שבה בעלי נכסים מפעילים לחץ אדיר על שוכרים בכדי למנוע מהם לעזוב את הנכסים על אף הסכנה הבריאותית הטמונה בשהייה במשרדים בתקופה זו של מגיפת הקורונה.
 
רוב לוקאסיו מנכ"ל החברה יוצא היום (ד') בקמפיין מחאתי ובקריאה לכל אותן חברות- קטנות כגדולות שמצויות במצב דומה להילחם יחד איתו בתופעה ולא לאפשר לבעלי הנכסים להלך אימים באמצעות מנופי לחץ כמו שלייבפרסון חווה בימים אלו.
 
ההחלטה למעבר לעבודה מהבית הגיעה לאחר שהחברה ערכה סקר פנימי בקרב עובדיה במסגרתו נמצא כי 70% מהם מרגישים יותר בטוח להישאר מחוץ למשרדים עד שיימצא חיסון.
 
העובדים קיבלו כ־300 דולר בממוצע לעובד לטובת רכישת ציוד נדרש לעבודה מהבית. ואף הצהירה בפני העובדים כי החיסכון שיושג מהוויתור באחזקות הנדל"ן יופנה כולו לעובדים בצורת הנחות של עד 25% על הוצאות רכבי הליסינג שלהם, רכישת ציוד לצרכי עבודה לעובדים בביתם, תקציב אישי לפגישות ולשכירת זמן משרדי, ועוד.
 
לייבפרסון הנסחרת בבורסה בתל אביב ובניו יורק, היא החברה המובילה בעולם בפיתוח פלטפורמות תקשורת לחיבור בין מותגים ולקוחות. בתקופת הקורונה סייענו לאלפי עסקים בעולם להעביר את הפעילות שלהן לאונליין, כדי שיצליחו להמשיך לתת שירות לקוחות ולמכור מרחוק בתוך מציאות הקורונה. הטכנולוגיה של לייבפרסון מאפשרת ללקוחות לתקשר עם מותגים באמצעות הערוצים המועדפים עליהם, בעיקר באמצעות הודעות טקסט כמו בוואטסאפ או בפייסבוק מסנג׳ר, ממש כמו שהם מתקשרים עם חברים ומשפחה. במקום להמתין שעות לנציג שירות טלפוני הלקוחות מסמסים לחברות בוואטסאפ, מקבלים שירות מהיר ויעיל מהנציגים או מבוטים עם בינה מלאכותית. בתקופת הקורונה הטכנולוגיה הזאת אפשרה למותגים להמשיך ולקיים פעילות עסקית מלאה מרחוק.
 

 

x