TASE UP פלטפורמת מסחר בהשקעות אלטרנטיביות של הבורסה בת"א הושק היום על ידי מנכ"ל הבורסה

TASE UP פלטפורמת השקעות בהשקעות אלטרנטיביות של הבורסה בת"א הושק היום על ידי מנכ"ל הבורסה

 

 
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/08/2020

מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בת"א, איתי בן זאב, השיק הבוקר את הפלטפורמה החדשה של הבורסה למסחר בניירות ערך פרטיים - השקעות אלטרנטיביות- המיועדת למסחר עבור מוסדיים ומשקיעים כשירים.
איתי בן זאב מנכ"ל הבורסה, השיק היום את TASE UP, פלטפורמת מסחר לחברות פרטיות והשקעות אלטרנטיביות, ללקוחות כשירים וגופים מוסדיים.

לדברי בן זאב, "חלק גדול מההשקעות של ההייטק הישראלי, מגיע מחוץ לישראל. גם מה שרואים כהשקעות מקומיות, לא קשור לחברות מקומיות, כי קרנות ההון סיכון הישראליות הן רק השער שדרכו מוזרם ההון הזר להייטק המקומי.
המימון העיקרי להייטק הישראלי, קטר המשק הישראלי, לא מגיע מהמוסדיים הישראלים.המוסדיים שמנהלים כ-2 טריליון שקל, לא מושקעים בהייטק הישראל."

"לאור זאת, הבורסה מציגה את הבית החדש של ההייטק הישראלי. לאחרונה הוצגה תוכנית לאומית להשקעות בהייטק הישראלי. התוכנית הזו נותנת תמריץ כלכלי ברור לחברות הייטק להישאר בישראל. היא נותנת הגנה של 40% על תיקי השקעות של גופים מוסדיים המשקיעים בחברות הייטק ישראליות לתקופת השקעה של 18 חודשים."
 
הבורסה משיקה את "TASE UP" פלטפורמה חדשנית שמאפשרת חיבור של חברות טכנולוגיה פרטיות, למשקיעים כשירים ולקוחות מוסדיים. זה פותר צוהר, לייצר שוק משני לחברות מקומיות, זה מרחיב באופן משמעותי את ערוצי ההפצה ללקוחות כשירים ולגופים מוסדיים. ההשקעה נרשמת ונסלקת על הפלטפורמה של הבורסה.

בפלטפורמה יוכלו להירשם למסחר חברות טכנולוגיה וביומד, קרנות הון סיכון, קרנות אשראי, וקרנות נדל"ן להשקעה בחו"ל. כל זה אושר על ידי הרשות לניירות ערך.

חברות רשומות ב-TASE UP לא יחויבו בתשקיף, אין חובת דיווח, זה נותן נזילות לבעלי המניות של אותן חברות, יהיה מסחר, למרתו שהחברה נשארת פרטית. המשקיעים יקבלו שירותי רישום, סליקה ותפעול בדומה לנייר ערך סחיר בבורסה. אפשר יהיה לרשום מגוון סוגים של ניירות ערך - מניות, אופציות, אג"ח להמרה, וכיו"ב.

לדברי בן זאב, "עדין אפשר לחלום על הנפקה גלובלית, אבל הרבה מאוד חברות יכולות להגיע לדרך של הנפקה גלובלית".

יושק לזה אתר ייעודי, שילווה אותו קמפיין שיווקי. אתר ייעודי בפלטפורמות המתאימות.

בתשובה לשאלת כתב פאנדר, אמר בן זאב, כי "אין מגבלה על היקף הגיוס, לא מגבלת מינימום. היות ומדובר בפלטפורמה של חברות פרטיות, אין חובת תשקיף, החברות יכולות לעשות מה שהן רוצות. כמו שהחברות יכולות לעשות Private Placement מגופים מוסדיים. אם המוסדיים, יגיעו ביניהם להבנות, הם יכולים להגיע להבנות הקשורות לגיוס, ההבנות שיגיעו אליהם, זה מה שיקרה בפועל. אנחנו לא באים לחברה, ומשיתים עליה חובות כלשהן, אלא משמשים כלפטפורמה לחברות הללו למסחר בניירות הערך שלהם. שאיפתנו שהחברות יגיעו לשוק הרגיל, בדלת הראשי."

בתשובה לשאלה נוספת, אמר בן זאב, "שהמהלך לא נועד להכניס לבורסה עמלות, היקף העמלות זניח. השאיפה של הבורסה היא להשאיר כאן את החברות השונות, גם אחרי שהם ייצאו להנפקה גלובלית".



הפתרונות לרישום מוצרי השקעה אלטרנטיביים בבורסה

​הבורסה בתל אביב הקימה מערכת המאפשרת לראשונה פתרונות לרישום מוצרי השקעה אלטרנטיביים. המערכת תציג ותזהה את היחידות שתרשום הקרן בחשבון המשקיע בבנק, באמצעות מספר נייר ערך אחיד לכלל המשקיעים.

  • קרנות השקעה (המאוגדות בישראל או בחו"ל)
  • קרנות Private Equity 
  • קרנות גידור

באמצעות המערכת, יוצמד לכל נייר ערך שתרשום קרן השקעות מספר נייר ערך (ISIN), אשר יאפשר את הצגתו והזיהוי שלו בחשבון הבנק של המשקיע, בדומה לנייר ערך סחיר בבורסה.

רישום היחידות בבורסה יאפשר הזנת שווי היחידות (כפי שחושב על ידי מתפעל הקרן) למערכות הבנקים, כך שיופיע לראשונה בחשבון המשקיע בבנק.

המערכת תאפשר אחזקה של היחידות בקרן באמצעות חברי הבורסה בחשבון המשקיע וכן ביצוע תשלומים במהלך חיי הקרן (חלוקת רווחים ופדיונות) על-ידי הבורסה, בדומה לנייר ערך סחיר. באופן זה, יצומצם היקף שירותי ה-Back office הנדרש לקרנות. 

המערכת מאפשרת העברת יחידות בין המחזיקים הרשומים בקרן (ככל שהקרן מעוניינת בכך).

השירותים המוצעים משלימים את עבודת  מתפעל הקרן (אדמיניסטרטור) ומבוצעים בתיאום ובשיתוף פעולה עמו.

  • קרן ה-P2P של הלמן אלדובי
  • ארנו קפיטל מימון שלוש שותפות מוגבלת
  • הראל אלטרנטיב פידר 1 שותפות מוגבלת
  • פינטו אפיק 1 שותפות מוגבלת
  1. תשלום שנתי קבוע למסלקת הבורסה, כמפורט להלן:
  2. שווי נכסי קרן ההשקעה

    סה"כ לתשלום

    עד/כולל 50 מיליון ₪

    35,000 ₪

    למעלה מ- 50 מיליון ₪ - 150 מיליון ש"ח

    50,000 ₪

    למעלה מ- 150 מיליון ₪

    65,000 ₪


  3. תשלום שנתי נוסף של 10,000 ₪ לחברה לרישומים של הבורסה.
    *המחירים אינם כוללים מע"מ.


x