השלום כבר פה II פלוריסטם הישראלית בהסכם שת"פ עם אבו דאבי

פלוריסטם החיפאית והמרכז של אבו דאבי לתאי גזע חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה לפיתוח טיפולים המבוססים על רפואה תאית ורגנרטיבית למגוון מחלות קשות, לרבות קורונה

 

 
יקי ינאייקי ינאי
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/08/2020

ההסכם נחתם במקביל להסכם ההיסטורי בין איחוד האמירויות וישראל על נרמול מלא של הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פלוריסטם הודיעה ביום ב'כי חברת הבת שלה, פלוריסטם בע"מ, חתמה על מזכר הבנות (MOU ( non-binding עם המרכז של אבו דאבי לתאי גזע (ADSCC), שהינו מרכז בריאות מומחה המתמקד ברפואת תאי גזע ורפואה רגנרטיבית. 

מנהלים משתי החברות לקחו חלק בהסכם החתימה שנערך בשיחת וידיאו בין ישראל לבין איחוד האמירויות. מטרת שיתוף הפעולה היא למנף את תחומי ההתמחות של כל אחת מהחברות בטיפולים תאיים ולספק רפואה רגנרטיבית לא רק לאזרחי איחוד האמירויות וישראל אלא לאנושות כולה. את שיתוף הפעולה בין הצדדים יזמה חברת הייעוץ Better Alternatives.

הצדדים הסכימו להחליף ביניהם תוצאות מחקרים ודוגמאות, לעשות שימוש משותף בציוד ובדיקות ולשתף פעולה בפעילויות חיוניות אחרות הקשורות לקידום הטיפול והמחקר בתרופות תאיות למגוון רחב של מצבים רפואיים, לרבות COVID-19.

כך מטפלים באיחוד האמירויות בקורונה

ADSCC מטפל בחולי COVID-19 באמצעות תאי גזע המופקים מדמו של החולה, המוחזרים לריאות החולה כתרסיס עדין באמצעות מכשיר המסייע למטופל לנשום את התרופה עם מסכה או פיה. גם פלוריסטם טיפלה בחולי קורונה עם מוצר תאי בשם PLX-PAD המופק מתאי שלייה כחלק מתוכנית טיפולי חמלה בישראל וארה"ב. בימים אלה החברה עורכת מחקרים קליניים שלב II בארה"ב ואירופה.

"אנו גאים עד מאוד לשתף פעולה עם עמיתינו ב-ADSCC באמצעות שיתוף ידע ומומחיות אשר לדעתנו יקדמו את שירותי הבריאות בתוך גבולותינו ומחוץ להם. אנו רואים במדע וברפואה הרגנרטיבית גשר לכינון שלום וטיפוח שגשוג ורווחה לאזור ולעולם כולו. אני מאמין שכמנהיגים עסקיים ומדעיים, מוטלת עלינו החובה וניתנה לנו הזכות להוביל שיתוף פעולה, ולקדם את הידע והחדשנות. אנו גאים להיות בין הגופים מהראשונים שנהנים מהרגע ההיסטורי," אמר יקי ינאי, נשיא ומנכ"ל פלוריסטם.

ד"ר ינדרי ונטורה, מנכ"ל ADSCC,
אמר, "פלוריסטם היא שחקנית חשובה בתחום הטיפולים התאיים, בעלת ניסיון של שנים בתחום, פלטפורמה ייחודית ותוכנית קלינית איתנה. אנו נרגשים לשתף פעולה עם החברה ולקדם את המחקר והפיתוח של טיפולי תאיים לטובת המטופלים והאנושות כולה."

אודות המרכז של אבו דאבי לתאי גזע

המרכז של אבו דאבי לתאי גזע (ADSCC) הוא מרכז בריאות מתמחה המתמקד בטיפולים המבוססים על תאים וברפואה רגנרטיבית, וכן במחקר פורץ דרך בתאי גזע באזור זה של העולם. המרכז הוקם במרס 2019 בכדי למלא את הביקוש המקומי והאזורי הגדל לשירותים וטיפולים רפואיים מתאים. המרכז מצויד בטכנולוגיות הרפואיות החדישות ביותר ובמכשור רפואי ייחודי לאזור, כמו גם ברופאים בעלי מוניטין בינלאומי העובדים בשיתוף פעולה עם החוקרים. ADSCC הוא המרכז הראשון מסוגו באיחוד האמירויות. תחומי ההתמחות שלו כוללים, בין השאר, אימונולוגיה, המטולוגיה, טיפולים קליניים המבוססים על תאי גזע, ביולוגיה מולקולרית, אימונותרפיה, אורתופדיה ואורולוגיה.

אודות תאי השלייה של פלוריסטם: נס החיים ממשיך לתת חיים

פלוריסטם, שיושבת בחיפה ומונה כ-150 עובדים, מפיקה טיפולים רפואיים מתאים המצויים בשליות של נשים לאחר לידה. מה שבעבר היה בגדר מדע בדיוני, היום הוא מציאות. רבות דובר וידוע על סגולות השלייה. אבל הפעם מדובר ביתרונות רפואיים שנבדקו והוכחו מדעית. 

תאים משליות של נשים שתרמו אותן לאחר ניתוח קיסרי, הופכות מפסולת רפואית לתרופה מצילת חיים, במגוון רחב של אינדיקציות. כל זאת ללא צורך בהתאמה גנטית בין תורמת השלייה למטופל. תורמת אחת ישראלית יכולה לסייע לחולים ברחבי העולם. 
תאי השלייה של פלוריסטם נמצאים בימים אלה בשיאם של ניסויים קליניים מתקדמים בבני אדם (שלב 3) בשני מצבים רפואיים אחרים, פגיעות שרירים לאחר שבר ירך ואיסכמיה בגפיים תחתונות. התאים הוכחו כמעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה.

איך זה עובד?

הטיפול הינו פשוט וזמין – תאי שלייה גדלים ומתרבים בסביבה מבוקרת המדמה את התהליכים שבגוף האדם והמוצר הינו בקבוקון המכיל מאות מיליוני תאים שניתנים בהזרקה לשריר ללא צורך בהתאמה גנטית בין התורמת לבין המטופלים. תהליך גידול התאים נעשה במפעל לייצור תאים של פלוריסטם שהינו היחיד מסוגו בעולם ובטכנולוגיה ייחודית הרשומה כפטנט ופותחה ע"י החברה. 

x