מימון ישיר || הצלחת הנפקת מניות לציבור לפי שווי של למעלה מ-1 מיליארד שח (אחרי הכסף)

במסגרת המכרז הציבורי נרשמו ביקושים של פי 37 || אגרות החוב סדרה ב' של החברה המדורגות ע"י מידרוג בדירוג A2.il באופק יציב

 

 
ערן וולף מנכל מימון ישירערן וולף מנכל מימון ישיר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/08/2020

מימון ישיר, חברת האשראי הצרכני, מקבוצת צור שמיר, המנוהלת ע"י ערן וולף, הודיעה היום על הצלחת הנפקת המניות הראשונה שלה לציבור – IPO עם השלמת המכרז הציבורי. ההנפקה הינה בדרך של הצעה לא אחידה וסכום הגיוס המיידי הינו כ-141 מיליון ש"ח, כשמתוכו התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת יחידות בהיקף של כ-139 מיליון ש"ח מהמשקיעים: הפניקס, מנורה, קרן ספרה וקבוצת ארקין.

לאחר ההנפקה, הציבור יחזיק כ-35% מהחברה בדילול מלא כאשר באחזקות אלה נכלל אלטשולר שחם, שהינו בעל מניות בחברה משנת 2015 ומחזיק, טרם ההנפקה, בכ-19% ממניות החברה.

במסגרת ההנפקה הוצעו לציבור גם כתבי אופציה שככל שימומשו במלואם, יתקבל בחברה סך נוסף של כ-108 מיליון ש"ח, כך שסך ההנפקה הכולל עשוי להסתכם בכ-250 מיליון ש"ח. כמו כן, במסגרת ההנפקה, אגרות החוב סדרה ב' של החברה המדורגות ע"י מידרוג בדירוג A2.il באופק יציב תרשמנה למסחר ברשימה הראשית של הבורסה.

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר, מסר: "אנו רואים בתוצאות ההנפקה ובהיענות הגבוהה הבעת אמון נוספת מצד שוק ההון לפעילות החברה, הנהלתה ומיצובה העסקי והפיננסי. אנו שמחים על שילובם של גופים גדולים ומובילים בשוק ההון גם בתחום האשראי הצרכני, תחום שעד לאחרונה היה נחלתם הכמעט בלעדית של הבנקים. אנו נמשיך לפעול להמשך מיצובנו כשחקן מוביל ולמימוש תכניות צמיחתה ארוכת הטווח של החברה." 

במסגרת התשקיף פרסמה החברה אומדן הכנסות ורווח חזוי לרבעון השני לשנת 2020- אומדן ההכנסות החזוי מסתכם בכ-123.6 מיליון ש"ח והרווח הנקי החזוי מסתכם בכ-26.3 מיליון ש"ח. 

מנוע הצמיחה המרכזי של החברה לשנים הבאות נשען על המשך הצמיחה החזויה בתחום פעילות הלוואות הרכב תוך הרחבה לפעילויות נוספות הקשורות לרכב כגון סיוע במציאת רכב באמצעות מיזם הרכב הדיגיטלי CARWIZ ופיתוח ושיווק מוצרי אשראי נוספים, ביניהם הלוואות לרכישת נדל"ן למגורים, חזרה להעמדת הלוואות לרכישת מוצרים בבתי עסק ועוד.

את ההנפקה הובילו לאומי פרטנרס חתמים. חתם נוסף בהנפקה הינו פועלים איי.בי.איי חיתום.  לצדם פעלו הגופים: לידר הנפקות, דיסקונט חיתום, ברק קפיטל, ווליו בייס חיתום, אייפקס הנפקות, אפסילון חיתום ורוסאריו חיתום.

עוה"ד אודי אפרון, עומר טיקולסקי, שרון איזנר בל ויותם דאובר ממשרד מ.פירון ושות' ליוו את ההנפקה.

x